XML English Abstract Print


1- دانشگاه تهران ، hiwa_bahramfard@ut.ac.ir
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (356 مشاهده)
با توجه به روند سریع تغیرات تکنولوژی اگر کسب‌و‌کاری نتواند خود را با تغیرات محیط تطبیق بدهی بدون شک از رقابت باز می‌ماند لذا در مورد بهره‌برداری از فرصت بایستی، کارآفرین در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم گیری کند به همین جهت وظیفه فرد کارافرین در تصمیم گیری پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است اینرو این پژوهش با هدف تصمیم به بهره‌برداری از فرصت با تاکید بر نقش شخصیت کارآفرین در کسب‌و‌کارهای ورزشی انجام شد. این پژوهش از نظر روش آمیخته، از نظر هدف توسعه‌ای- کاربردی است. در گام اول با فراترکیب پیشینه از تعداد 32 مقاله 36 شاخص شناسایی و در گام دوم در مصاحبه با خبرگان دانشگاهی به روش تحلیل تِم تعداد 36 شاخص استخراج و به روش دلفی تعداد 27 شاخص تایید شدند و در گام سوم 34 مضمون از تجربه زیسته 6 نفر از رهبران کارآفرین ورزشی به روش روایت پژوهشی شناسایی شد که نهایتا بعد از ترکیب و ادغام مراحل سه گانه 44 شاخص شناسایی درقالب 7 بُعد شدند که تناسب و اعتبار آن با استفاده از آزمون t و معیارهای چهارگانه تطبیق، قابلیت فهم، قابلیت تعمیم و کنترل تایید شد. بر اساس یافته‌ها شخصیت کارآفرین با ایجاد هفت نقش خودکارامدی، استقلال طلبی، ریسک‌پذیری، ویژگی‌های فردی، خلاقیت، تلاش و پشتکار، شبکه کارافرینی و مهارت و تجربه کارافرینی در بهبود تصمیم گیری در جهت بهره‌برداری از فرصت کارآفرینانه در ورزش و کاهش ریسک محیطی نقش به سزایی دارد.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1402/3/6 | پذیرش: 1403/2/24 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/2/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb