XML Print


1- دانشگاه ارومیه
چکیده:   (628 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه تاثیر تمرین تصویرسازی­ذهنی، یادگیری مشاهده­ای، ترکیبی(تصویرسازی و مشاهده­ای) و بدنی بر بازنمایی­ذهنی و عملکرد گلف­بازان مبتدی بود.بدین منظور 60 نفر دانشجو بصورت تصادفی در 4 گروه تصویرسازی­ذهنی، یادگیری مشاهده­ای، ترکیبی و بدنی قرار گرفتند. پس از اجرای پیش­آزمون، شرکت­کنندگان در پژوهش براساس گروه­بندی خود تکلیف را به مدت سه روز (هر روز 60 کوشش) اجرا کردند و در روز سوم پس­آزمون بعمل آمد. دو روز بعد از پس­آزمون، آزمون یادداری گرفته شد. نتایج پژوهش نشان ­داد که در متغیر عملکرد گروه تمرین بدنی بهتر از سایر گروه­ها بوده است. همچنین عملکرد گروه ترکیبی نسبت به گروه تصویرسازی و یادگیری مشاهده­ای بهتر بود. علاوه براین، در متغیر بازنمایی­ذهنی گروه ترکیبی نسبت به سایر گروه­ها بازنمایی­ذهنی ساختاریافته­ تر و دقیق­تری داشت. ضمن اینکه گروه تصویرسازی نسبت به گروه یادگیری مشاهده­ای و بدنی از بازنمایی­ذهنی بهتری برخوردار بود. در کل نتایج پژوهش نشان می­دهد که تمرین ترکیبیِ تصویرسازی و یادگیری مشاهده­ای می­تواند نسبت به استفاده­ی تنهایی از تصویرسازی و یادگیری مشاهده­ای برای بهبود بازنمایی ذهنی و عملکرد بهتر باشد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: رفتار حرکتی
دریافت: 1400/1/16 | پذیرش: 1400/7/14 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/7/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb