دوره 4، شماره 7 - ( 6-1393 )                   جلد 4 شماره 7 صفحات 103-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (4376 مشاهده)
هدف این پژوهش مقایسه کیفیت آموزشی رشته تربیت­بدنی در دو نظام آموزش حضوری و نیمه­حضوری در استان اردبیل بود. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته تربیت­بدنی در   دانشگاه­های دولتی استان اردبیل در سال تحصیلی 90-89 تشکیل دادند. برای جمع­آوری اطلاعات تحقیق ازطریق چهار پرسش­نامه پاسخ­بسته (80 سؤال) برای عملکرد تحصیلی دروس تخصصی نظری نمونه تحقیق و پرسش­نامه اطلاعات فردی و یک پرسش­نامه خودپنداره تحصیلی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل از دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. از آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل تک­تک سؤالات    پرسش­نامه به­صورت توزیع فراوانی، درصد میانگین استفاده شد و از بخش آمار استنباطی برای آزمون فرضیه­های تحقیق و تعیین تفاوت­های احتمالی کیفیت آموزشی دو نظام آموزش حضوری و نیمه­حضوری و از آزمون تی مستقل و خی­دو استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم­افزار آماری SPSS.V.18 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد کیفیت آموزشی رشته تربیت­بدنی در دروس تخصصی نظری در دو نظام آموزش حضوری و نیمه­حضوری تفاوت معنی­داری دارد و کیفیت آموزشی گروه حضوری در دروس نظری نسبت به گروه نیمه­حضوری بالاتر است. کیفیت آموزشی در دروس عملی در دو نظام آموزش حضوری و نیمه­حضوری تفاوت معنی­داری ندارد و نمره­های گروه نیمه­حضوری نسبت به گروه حضوری در دروس عملی بالاتر است. بین سطح خودپنداره تحصیلی و معدل دیپلم متوسطه در دو گروه تفاوت معنی­داری وجود ندارد. همچنین بین سن، وضعیت تأهل و نحوه تأمین هزینه­های تحصیلی و ترتیب انتخاب رشته کنکور سراسری تفاوتی بین دو گروه مشاهده نشد در نهایت، مشاهده شد که بین جنس، وضعیت اشتغال و نوع دیپلم متوسطه بین دو نظام آموزش حضوری و نیمه­حضوری تفاوت معنی­داری وجود دارد. 
متن کامل [PDF 455 kb]   (1621 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1393/5/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.