tojari F, sadjadihezaveh S, saleh H. The Effect Of Relationship Quality On The Attendance, Media And Purchase Behavior Of Fans Of Iranian Premier League Teams. JRSM 2023; 13 (26) :88-100
URL:
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3210-fa.html
تجاری فرشاد، سجادی هزاوه سید حمید، صالح حسین. رابطه علی کیفیت رابطه با رفتار حضور، رسانه و خرید هواداران تیمهای لیگ برتر فوتبال ایران فصل 1400-1399. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1402; 13 (26) :88-100
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3210-fa.html
1- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، farshad.tojari@gmail.com
2- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده: (2045 مشاهده)
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت رابطه در رفتار حضور، رسانه و خرید هواداران تیمهای لیگ برتر فوتبال ایران بود. پژوهش حاضر پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه آماری، هواداران لیگ برتر فوتبال فصل 1399-1400 ایران بودند که به روش نمونهگیری تناسبی انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامههای کیفیت رابطه، حضور، رسانه و خرید کیم و همکاران (2011) استفاده شد. نتایج نشان داد که کیفیت رابطه با ضرایب رگرسیونی 63/0، 57/0 و 65/0 و نسبتهای بحرانی 48/18، 97/16 و 72/17 به ترتیب بر رفتار خرید کالاها، رسانه و حضور در ورزشگاه هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تأثیر مثبت معناداری دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت ورزشی دریافت: 1401/12/19 | پذیرش: 1402/9/2 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/9/2 | انتشار: 1402/10/8