سامانه نشریات علمی
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
چهارشنبه 12 مهر 1402
|
English
[
Archive
]
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
درباره نشریه
هیات تحریریه
اهداف و زمینهها
تفاهم نامه همکاری
اخبار نشریه
پایگاه های نمایه کننده
اصول اخلاقی
ارزیابی نشریه
آرشیو مجله و مقالات
کلیه شمارههای مجله
آخرین شماره
برای نویسندگان
راهنمای نگارش مقاله
راهنمای ارسال مقاله
فرم ارسال مقاله
روند داوری مقالات
هزینه داوری و چاپ
فرم تعهد چاپ مقاله
فرم تعارض منافع
آمار نشریه
برای داوران
راهنمای داوران
اسامی سالیانه داوران نشریه
ثبت نام و اشتراک
اطلاعات ثبت نام
فرم ثبت نام
تماس با ما
فرم برقراری ارتباط
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
تسهیلات پایگاه
راهنمای صفحات
جستجو در پایگاه
صفحه پرسشهای متداول
صفحه برترینهای پایگاه
اطلاعرسانی به دوستان
برگشت به فهرست مقالات
|
برگشت به فهرست نسخه ها
20.1001.1.22520716.1399.100.100.55.4
تأثیر بازاریابی دیجیتال بر توان رقابتی کسبوکارهای ورزشی: از طریق هوشمندی رقابتی و کارآفرینی
محدثه نعیمی
*
1
،
مهرعلی همتی نژاد
2
،
نوشین بنار
2
،
فاطمه سعیدی
2
1- دانشگاه گیلان ،
mohadesenaeimi1995@gmail.com
2- دانشگاه گیلان
چکیده:
(1033 مشاهده)
هدف
پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتال بر توان رقابتی کسبوکارهای ورزشی (
باشگاههای ورزشی شهر رشت
) از طریق هوشمندی رقابتی و کارآفرینی بود. این پژوهش از نظر نوع توصیفی-همبستگی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا میدانی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مدیران و مربیان باشگاههای ورزشی شهر رشت بود
ند
.
برای تعیین حداقل نمونه لازم از روشی که توسط بارکلای و همکاران (1995)، جهت تعیین حداقل نمونه در مدلسازی
معادلات ساختاری ارائه شده است، استفاده گردید. برای تعمیم نمونه به جامعه پژوهش، 220 پرسشنامه در میان مدیران و مربیان باشگاههای ورزشی شهر رشت توزیع و 196 پرسشنامه تجزیهوتحلیل شد. دادهها نیز با استفاده از نرمافزارهای اسپیاساس و پیالاس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بازاریابی دیجیتال به ترتیب بر توان رقابتی، هوشمندی رقابتی و کارآفرینی اثر مثبت و معنیداری داشت. هوشمندی رقابتی بر توان رقابتی و کارآفرینی و همچنین کارآفرینی نیز بر توان رقابتی اثر مثبت و معنیداری داشتند.
با توجه به یافتههای پژوهش، مدیران باشگاهها میتوانند به منظور افزایش مشتریان، افزایش سوددهی و بهرهوری باشگاه، از اثرات مثبت بازاریابی دیجیتال در کنار استفاده از مزیتهای هوشمندی رقابتی و کارآفرینی برای افزایش توان رقابتی کسبوکارشان استفاده کنند.
واژههای کلیدی:
بازاریابی دیجیتال
،
باشگاههای ورزشی
،
توان رقابتی
،
کارآفرینی
،
هوشمندی رقابتی
نوع مطالعه:
پژوهشي
| موضوع مقاله:
مدیریت ورزشی
دریافت: 1400/8/23 | پذیرش: 1401/3/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/3/10
ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
ارسال پیام به نویسنده مسئول
بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
قابل بازنشر است.