XML English Abstract Print


1- دانشگاه گیلان ، mohadesenaeimi1995@gmail.com
2- دانشگاه گیلان
چکیده:   (3166 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتال بر توان رقابتی کسب‌وکارهای ورزشی (باشگاه‌های ورزشی شهر رشت) از طریق هوشمندی رقابتی و کارآفرینی بود. این پژوهش از نظر نوع توصیفی-همبستگی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا میدانی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مدیران و مربیان باشگاه‌های ورزشی شهر رشت بودند. برای تعیین حداقل نمونه لازم از روشی که توسط بارکلای و همکاران (1995)، جهت تعیین حداقل نمونه در مدل‌سازی معادلات ساختاری ارائه شده است، استفاده گردید. برای تعمیم نمونه به جامعه پژوهش، 220 پرسشنامه در میان مدیران و مربیان باشگاه‌های ورزشی شهر رشت توزیع و 196 پرسشنامه تجزیه‌و‌تحلیل شد. داده‌ها نیز با استفاده از نرم­افزارهای اس‌پی‌اس‌اس و پی‌ال‌اس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بازاریابی دیجیتال به ترتیب بر توان رقابتی، هوشمندی رقابتی و کارآفرینی اثر مثبت و معنی‌داری داشت. هوشمندی رقابتی بر توان رقابتی و کارآفرینی و همچنین کارآفرینی نیز بر توان رقابتی اثر مثبت و معنی‌داری داشتند. با توجه به یافته‌های پژوهش، مدیران باشگاه‌ها می‌توانند به منظور افزایش مشتریان، افزایش سوددهی و بهره‌وری باشگاه، از اثرات مثبت بازاریابی دیجیتال در کنار استفاده از مزیت‌های هوشمندی رقابتی و کارآفرینی برای افزایش توان رقابتی کسب‌وکارشان استفاده کنند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1400/8/23 | پذیرش: 1401/3/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb