XML English Abstract Print


1- ، ganjoei@yahoo.com
چکیده:   (48 مشاهده)
هدف پژوهش طراحی مدل استراتژی­های کسب و کار بازاریابی محصولات ورزشی در شبکه­های اجتماعی بود. جامعه آماری این پژوهش 20 نفر از صاحب­نظران (اساتید هیئت علمی دانشگاه­ها، مشاوران اشتغال و کارآفرینی، مشاور بازار ورزش و مدیران کسب و کارهای ورزشی) تشکیل دادند. نمونه­گیری به صورت هدفمند و گلوله برفی انجام گرفت و تا رسیدن مصاحبه­ها به مرحله اشباع نظری ادامه یافت. داده­ها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته جمع­آوری شدند. روایی پژوهش بر اساس معیارهای «مقبولیت» «انتقال­پذیری» و «تأییدپذیری» مورد تایید گرفت. همچنین پایایی معادل 85 درصد گزارش شد. با توجه به نتایج بهدست آمده می‎توان گفت برای اینکه ساز و کار اجرای فراهم شود باید 1) استراتژی نوآوری، 2) استراتژی ارتباط با مشتری، 3) استراتژی زیر ساخت، 4) استراتژی توسعه، 5) استراتژی خدمات، 6) استراتژی نیروی انسانی متخصص، 7) استراتژی ترویج و تبلیغ، 8) استراتژی قیمتگذاری و 9) استراتژی محصولات مورد توجه قرار گیرند؛ با توجه به این موارد میتوان آینده­ای روشنی را برای کسب و کار بازاریابی محصولات ورزشی در شبکه­های اجتماعی تصور کرد. استراتژی­های بازاریابی نقش مؤثری بر عملکرد کسب و کارهای ورزشی دارند یعنی کسب و کارهای ورزشی در شبکه­های اجتماعی زمانی که استراتژی بازاریابی خوبی داشته باشد می­تواند به موقعیت خوبی در محیط رقابتی برسد. پس لازم است که مدیران کسب و کارهای ورزشی در شبکه­های اجتماعی جهت توسعه عملکرد خود به استراتژی­های بازاریابی توجه ویژه­ای داشته باشند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1400/4/2 | پذیرش: 1400/6/14 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/8/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb