سامانه نشریات علمی
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
دوشنبه 6 تیر 1401
|
English
[
Archive
]
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
درباره نشریه
هیات تحریریه
اهداف و زمینهها
تفاهم نامه همکاری
اخبار نشریه
پایگاه های نمایه کننده
اصول اخلاقی
آرشیو مجله و مقالات
کلیه شمارههای مجله
آخرین شماره
برای نویسندگان
راهنمای نگارش مقاله
راهنمای ارسال مقاله
فرم ارسال مقاله
روند داوری مقالات
هزینه داوری و چاپ
فرم تعهد چاپ مقاله
فرم تعارض منافع
آمار نشریه
برای داوران
راهنمای داوران
اسامی سالیانه داوران نشریه
ثبت نام و اشتراک
اطلاعات ثبت نام
فرم ثبت نام
تماس با ما
فرم برقراری ارتباط
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
تسهیلات پایگاه
راهنمای صفحات
جستجو در پایگاه
صفحه پرسشهای متداول
صفحه برترینهای پایگاه
اطلاعرسانی به دوستان
برگشت به فهرست مقالات
|
برگشت به فهرست نسخه ها
آسیبشناسی پیامدهای پاندمی کووید-19 بر تربیتبدنی در مدارس: بازنمایی چالشها و ارائه استراتژیهای مؤثر
رحیم رمضانی نژاد
1
،
سمانه نظری
1
،
مریم بشارتی مقدم
2
،
محمد جواد ضیاء
1
1- دانشگاه گیلان
2- دانشگاه گیلان ،
besharatimoghadammaryam66@gmail.com
چکیده:
(1429 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر آسیبشناسی پیامدهای کووید-19 بر تربیتبدنی در مدارس با رویکرد
بازنمایی چالشهای اساسی آن و ارائه راهکارهایی براساس برنامهها و تجارب آموزشی سایر کشورهاست.
بااستفاده از روش مطالعه کتابخانهای، اسناد و پژوهشهای علمی موجود بهویژه تحقیقات خارجی، 100 مقاله موردبررسی و تحلیل قرار گرفتند و دادههای تحقیق در دو قالب چالشها و استراتژیها طبقهبندی شدند. یافتهها نشان داد چند چالش آموزشی مهم شامل چالش آموزش آنلاین(دانشآموزان، والدین و معلمان)، چالش روانشناختی و اجتماعی،
شکلگیری نسل جدیدی از دانشآموزان تربیتبدنی، تغییر ماهیت کلاس تربیتبدنی، چالش دانشآموزان با نیازهای ویژه، چالش اقتصادی و درنهایت چالش تعطیل ماندن مدارس ایجادشده است. در بخش دوم یافتهها نیز استراتژیها و راهکارهای مؤثر جهت رفع این چالشها شامل ارائه برنامههای مشاورهای برای رفع مشکلات آموزش آنلاین، استراتژیهای آموزشی خاص، توسعه حرفهای معلمان تربیتبدنی، نقش خانواده، والدین، مدیران و کارکنان مدرسه، راهکارهای روانشناختی، کاهش ناسازگاری و بیثباتی روابط بینفردی، حفظ ماهیت تجربی و پویایی کلاس تربیتبدنی و راهکار فعالیتبدنی پس از بازگشایی مدارس معرفیشدهاند. درنهایت دولت و مؤسسات آموزشی درکنار خانوادهها میتوانند باتوجه به شرایط اقتضایی آموزشی، ضمن کاهش اثرات منفی کرونا و استفاده از ظرفیتهای موجود درجهت اصلاح و نوآوری برنامههای تربیتبدنی در مدارس کشور بهویژه در دوران کرونا گامهای بسیار مؤثری بردارند.
واژههای کلیدی:
چالشهای آموزشی
،
کووید-19
،
تعطیلی مدارس
،
آموزش آنلاین
،
ماهیت کلاس تربیتبدنی
نوع مطالعه:
پژوهشي
| موضوع مقاله:
مدیریت ورزشی
دریافت: 1399/12/3 | پذیرش: 1400/3/23 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/3/23
ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
ارسال پیام به نویسنده مسئول
بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
قابل بازنشر است.