XML English Abstract Print


1- ، saatchian.vahid@gmail.com
چکیده:   (204 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، ارائه الگویی از آسیب‌های زمینه‌ای مدیریت ارتباط دانشکده‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و بخش اجرایی صنعت ورزش بود. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات، مصاحبه‌های عمیق با نخبگان در حیطه موضوع پژوهش صورت گرفت. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و به روش گلوله برفی دنبال شد و در نهایت 18 مصاحبه کیفی انجام گردید. یافته‌های پژوهش از طریق روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها بیانگر 59 نشان مؤثر در مدیریت ارتباط دانشکده‌ها و بخش اجرایی صنعت ورزش بود. این نشان‌ها در 14 مفهوم طبقه‌بندی گردید که شامل این موارد بودند: شناخت و آگاهی، فرهنگ‌سازمانی، نگاه دولتی، تفکر صنعتی، تفکر علمی، نیروی انسانی، جوانب اخلاقی، واحد متولی/ واسطه‌ای، مدیریت موازی، قوانین و مقررات، رسانه، ظرفیت‌سازی فضای رقابتی و مدیریت ارتباط. در نهایت مدل پژوهش از 5 مقوله اصلی شامل فرهنگ، بازاریابی، محیط، بینش و قدرت‌های فرا سازمانی پدیدار گردید. با توجه به یافته‌های پژوهش راهبردهای اجرایی ارائه گردیده است که می‌تواند راهگشای مدیران  ورزشی در خصوص مدیریت علمی ارتباط دو نهاد ورزشی باشد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1399/3/22 | پذیرش: 1400/3/23 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/3/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb