XML English Abstract Print


1- دانشگاه تربیت مدرس ، MAHDILATIFIFARD@MODAREC.AC.IR
2- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (84 مشاهده)
طرفداران دوست دارند در مورد تیم و بازیکنان محبوب خود با دیگر طرفداران گفتگو و بحث کنند. طرفداران تیم‌های حرفه‌ای از رسانه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیم‌ها، ارتباط با دیگر طرفداران، دنبال‌کردن تیم‌ها و بازیکنان و خلق جامعه‌ طرفداری، استفاده می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی با قابلیت ایجاد شبکه کاربران، به بستری تبدیل شده است که محققان برای مطالعه رفتار طرفداران از آن بهره می‌برند. با توجه به اینکه اعضای جامعه طرفداری با هم ارتباط متقابل دارند کامنت‌های آنان در رسانه‌های اجتماعی نیز ارتباط مشخصی با یکدیگر دارند. برای درک ارتباط کامنت طرفداران، تحقیق حاضر از رویکرد شبکه برای کشف ارتباط کامنت‌های طرفداران الکلاسیکو با یکدیگر بهره برده است. در این مطالعه، فیس‌بوک به عنوان بستر پژوهش برای تحلیل مصرف رسانه‌ای طرفداران درباره بازی الکاسیکو در فصل 18-2017 انتخاب شد. در نهایت، کامنت طرفداران در 14 دسته قرار گرفت. نتایج نشان داد سه گره «اشاره به تیم»، «اشاره به فرد» و «اشاره به بازی» مهم‌ترین مقوله‌هایی هستند که شبکه گفتگو بین طرفداران را پویا نگه داشته است. مشارکت جمعی رفتار طرفداران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نگاه طرفداران تیم بازنده و برنده به رفتار سایر طرفداران تیم خودشان در نوع بروز رفتارشان اثر دارد.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1398/10/8 | پذیرش: 1399/6/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Research in Sports Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb