دوره 9، شماره 17 - ( 6-1398 )                   جلد 9 شماره 17 صفحات 99-115 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moosavi S E, Goodarzi M, Khabiri M, Alidoost Ghahfarrokhi E. Design of International Transfer Market for Iranian Iranian footballer. JRSM. 2019; 9 (17) :99-115
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2913-fa.html
موسوی سید اسفندیار، گودرزی محمود، خبیری محمد، علیدوست قهفرخی ابراهیم. طراحی الگوی بازار نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1398; 9 (17) :99-115

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2913-fa.html


1- دانشگاه تهران
چکیده:   (3280 مشاهده)
در فوتبال بازیکن مستعد، در بازاری که مختص ورزش است و بازار نقل و انتقالات نامیده می شود تجارت می شود. این مطالعه با هدف طراحی الگوی بازار نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی در سال 1395 انجام شد. روش تحقیق آمیخته و ابزار گردآوری داده ها مصاحبه و پرسشنامه بود. پرسشنامه از طریق معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که شش عامل عملکرد فنی بازیکن، عوامل غیر فنی بازیکن، دولت، فدراسیون فوتبال، باشگاه و کارگزار بازیکن بر نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی مؤثر است که در قالب الگویی ارائه گردید. در پایان می توان گفت برای حضور فعال در بازار بین المللی فوتبالیست ها، باید تمام ذی نفعان این بازار یعنی فوتبالیست ها، دولت، فدراسیون فوتبال، باشگاه و کارگزار بازیکن بایستی نقش خود را  در قالب گویه های استخراج شده به درستی ایفا نمایند.
متن کامل [PDF 1604 kb]   (329 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1396/4/4 | پذیرش: 1397/5/1 | انتشار: 1398/6/10

فهرست منابع
1. جلالی فراهانی، مجید؛ گودرزی، محمود؛ خبیری، محمد و اسدی، حسن. (1383). بررسی تطبیقی ساختار سازمانی و اساسنامۀ فوتبال ایران و کشورهای منتخب و ارائه الگوی بهینه.نشریه حرکت، شماره 19،صص 183-171.
2. دانایی فرد، حسن. (1386). هم سازی شیوه های کمی و کیفی در تحقیق های سازمانی: تأملی بر استراتژی تحقیق ترکیبی. فصلنامه حوزه و دانشگاه: روش شناسی علوم انسانی. سال سیزدهم، شماره 53، صص 63-35.
3. امامی میبدی، مهناز؛ میرزایی، مسعود؛ فرج خدا، تهمینه؛ سلطانی عربشاهی، سید کامران. (1393). طراحی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، دور نهم، شماره 4، شماره پیاپی 17، صص 11- 2.
4. هومن، حیدرعلی. (1387). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، تهران، انتشارات سمت.
5. سجادی، سید نصرالله. (1392). مدیریت بازاریابی ورزشی با تأکید بر آمیخته بازاریابی. انتشارات پیشگامان توسعه، تهران.
6. طرح جامع ورزش کشور. (1381). شرکت رادسامانه، سند توسعه ورزش حرفه ای.
7. Symanski, Stefan. (2009). Playbooks and checchbooks: an introduction to economics of modern sports. Princeton University Press.
8. Oprean, Victor-Bogdan & Oprisor, Tudor. (2014). Accounting for soccer players: capitalization paradigm vs. expenditure. Procedia Economics and Finance, 15, 1647 - 1654. [DOI:10.1016/S2212-5671(14)00636-4]
9. Jarvandi, Ali. (2014). Modeling Team-Compatibility Factors Using a Semi-Markov Decision Process: A Framework for Performance Analysis in Soccer. Dissertation thesis, The Faculty of The School of Engineering and Applied Science , The George Washington University.
10. Rosca, Vlad. (2012). The Financial Contribution of International Footballer Trading to the Romanian Football League and to the National Economy. Theoretical and Applied Economics Volume XIX, No. 4(569), pp. 145-166.
11. Miao He. (2015). Exploring the Relationship between Football Players Performance and Their Market Value. Unpublished Master Thesis, Leiden University, Netherlands.
12. Poli, Raffaele., Ravenel, Loïc & Besson, Roger. (2015). Transfer expenditure and results. CIES Football Observatory Monthly Report Issue no. 3 - March.
13. Fløtnes, T.G. (2011). Factors of success for Norwegian top football clubs. M. Sc. Thesis, Copenhagen Business School, Denmark.
14. Andreff, Wladimir & Staudohar, Paul. D. (2000). The Evolving European Model of Professional Sports Finance. Journal of sport economics, Vol. 1 No. 3, 257-276. [DOI:10.1177/152700250000100304]
15. Ruijg, J & van Ophem, H. (2015). Determinants of football transfers, Applied Economics Letters, 22 (1), 12-19. [DOI:10.1080/13504851.2014.892192]
16. Franck, F & Nuesch, S. (2012). Talent and/or popularity: what does it take to be a superstar? Economic Inquiry, Vol. 50, No. 1, 202-216. [DOI:10.1111/j.1465-7295.2010.00360.x]
17. Damo, A. S. (2014). Training soccer players in Brazil. Soccer & Society, 15(1), 93-107. [DOI:10.1080/14660970.2013.854570]
18. Herberger, Tim A. & Wedlich, Florian. (2016). What Athletic Characteristics Determine Professional Football Players' Market Values: A Crowd sourced Valuation, Discussion Paper No. 16-23, German Economic Association of Business Administration.
19. Rachid Kalla, Abdoul. (2015). Analysis of variables which determine football player market value. Master thesis.
20. Bryson, A., Frick, B., & Simmons, R. (2009). The Returns to Scarce Talent: Footedness and Player Remuneration in European Soccer. Journal of Sports Economics, 000(00) 1-23.
21. Lehmann, E., & Schulze, G. (2005). What does it take to be a star? The role of performance and the media for German Soccer Players. Mimeo, Department of Economics and Management, University of Augsburg.
22. Carmichael, F., Forrest ., D., & Simmons, R. (1999). The labour market in association football: who gets transferred and for how much? Bulletin of Economic Research, 51(2), 125-150. [DOI:10.1111/1467-8586.00075]
23. Darby, Paul., Akindes, Gerard, & Kirwin, Matthew. (2007). Football Academies and
24. the Migration of African Football Labor to Europe. Journal of Sport & Social Issues, Volume 31 Number 2, 143-161.
25. Athanasios, Douros. (2013): Finance and football. The market reaction to football player transfers in Europe. Master thesis, university of Van Tilburge, School of Economics and Management, Netherland.
26. Rohde, Marc, & Breuer, Christoph. (2016). Europe's Elite Football: Financial Growth, Sporting Success, Transfer Investment, and Private Majority Investors. International Journal of Financial Studies, 4, 2, 1-20. [DOI:10.3390/ijfs4020012]
27. Poli, Raffaele., Rossi, Giambattista, & Besson, Besson. (2012). Football agents in the biggest five European football market: an empirical research report, CIES football observatory.
28. Creswell, J. W. (2013). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Washington DC: SAGE Presss Inc.
29. Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modeling. Modern methods for business research, 29(2), 295-336.
30. Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with ‎unobservable ‎variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-‎‎50.‎ [DOI:10.1177/002224378101800313]
31. András, Zsolt & Havran, Krisztina. (2014). Regional Export Efficiency in the Market of Football Players. 'Club of Economics in Miskolc' TMP 10 (2), 3-15.
32. Dobson, Stephan & Goddard, John. (2011). The economics of football. Second edition, Cambridge university press. [DOI:10.1017/CBO9780511973864]
33. Herberger, Tim A. & Wedlich, Florian. (2016). What Athletic Characteristics Determine Professional Football Players' Market Values: A Crowd sourced Valuation, Discussion Paper No. 16-23, German Economic Association of Business Administration.
34. Monk, D., & Russell, D. (2000). Training apprentices: Tradition versus modernity in the football industry, Soccer & Society, 1(2), 62-79. [DOI:10.1080/14660970008721265]
35. Fornalik, Jakub. Andrzej. (2013). Players' Agents' Role in Football Transfer Market: Evaluating the. Need of Improving FIFA Regulations. Chicago-Kent College of Law, Entertainment Law Seminar.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb