دوره 9، شماره 17 - ( 6-1398 )                   جلد 9 شماره 17 صفحات 99-115 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moosavi S E, Goodarzi M, Khabiri M, Alidoost Ghahfarrokhi E. Design of International Transfer Market for Iranian Iranian footballer. JRSM. 2019; 9 (17) :99-115
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2913-fa.html
موسوی سید اسفندیار، گودرزی محمود، خبیری محمد، علیدوست قهفرخی ابراهیم. طراحی الگوی بازار نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1398; 9 (17) :99-115

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2913-fa.html


1- دانشگاه تهران
چکیده:   (2920 مشاهده)
در فوتبال بازیکن مستعد، در بازاری که مختص ورزش است و بازار نقل و انتقالات نامیده می شود تجارت می شود. این مطالعه با هدف طراحی الگوی بازار نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی در سال 1395 انجام شد. روش تحقیق آمیخته و ابزار گردآوری داده ها مصاحبه و پرسشنامه بود. پرسشنامه از طریق معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که شش عامل عملکرد فنی بازیکن، عوامل غیر فنی بازیکن، دولت، فدراسیون فوتبال، باشگاه و کارگزار بازیکن بر نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی مؤثر است که در قالب الگویی ارائه گردید. در پایان می توان گفت برای حضور فعال در بازار بین المللی فوتبالیست ها، باید تمام ذی نفعان این بازار یعنی فوتبالیست ها، دولت، فدراسیون فوتبال، باشگاه و کارگزار بازیکن بایستی نقش خود را  در قالب گویه های استخراج شده به درستی ایفا نمایند.
متن کامل [PDF 1604 kb]   (241 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: ۱۳۹۶/۴/۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۵/۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb