XML English Abstract Print


1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی ، alirezaelahi@yahoo.com
چکیده:   (43 مشاهده)
هدف پژوهش بررسی نقش میانجی رضایت کلی و احساسی در رابطه بین ارزش ادراک‌شده و نیات رفتاری تماشاگران فوتبال است، پژوهش با توجه به هدف، کاربردی و ازنظر گردآوری داده‌ها، همبستگی و با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری متشکل از تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی (سال 97-96) و نمونه آماری برابر 383 نفر تعیین گردید، نمونه‌ها به‌صورت غیر تصادفی داوطلبانه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS  و Smart PLS استفاده گردید. یافته‌های پژوهش نشان داد که ارزش ادراک‌شده به‌طور غیرمستقیم از طریق رضایت احساسی بر نیات رفتاری تاثیر معنادار دارد و با توجه به نتیجه شاخص VAF می‌توان نتیجه گرفت رضایت احساسی نقش میانجی 48 درصدی بین ارزش ادراک‌شده و نیات رفتاری تماشاگران فوتبال دارد، درحالی‌که نقش میانجی رضایت کلی در ارتباط بین ارزش ادراک‌شده و نیات رفتاری تماشاگران معنادار نیست. یافته ها دلالت بر این دارد که رضایت احساسی نقش مهمی در شکل دادن تمایلات رفتاری تماشاگران دارد و مسئولین و بازاریابان ورزشی می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب، عوامل فراهم‌کننده احساسات ناشی از رضایت تماشاگران را پیاده‌سازی کنند تا تمایلات رفتاری را تقویت نمایند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1397/12/4 | پذیرش: 1398/1/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Research in Sports Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb