XML English Abstract Print


1- دانشگاه شهید چمران اهواز ، abdi6333@yahoo.com
2- دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده:   (447 مشاهده)
این پژوهش با هدف شناسایی عوامل داخلی و خارجی موثر بر توسعه صادرات کالاهای ورزشی صورت گرفت. این پژوهش، یک پژوهش کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی - پیمایشی است. در این پژوهش برای شناسایی عوامل موثر بر توسعه صادرات، از روش کیفی- کمی استفاده شده است. در روش کیفی از مصاحبه عمقی و در روش کمی از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل نخبگان اقتصاد ورزشی بوده است. نمونه آماری پژوهش به دلیل نامعلوم بودن حجم جامعه، 384 نفر به صورت تصادفی و هدفمند انتخاب شدند. روایی صوری به تأیید شانزده نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید. تحلیل نتایج به روش معادلات ساختاری با نرم افزار پی­ال­اس انجام شد. نتایج نشان داد عوامل داخلی با ضریب اثر 526/0 و عوامل بیرونی با ضریب اثر 407/0 بر روی توسعه صادرات کالاهای ورزشی تأثیر میگذارد که مناسب بودن برازش مدل ساختاری را تأیید می­کند. به طور کلی و با توجه به یافتههای پژوهش توسعه صادرات کالاهای ورزشی کشور نتیجه شناسایی و مدیریت عوامل تأثیرگذار داخلی و خارجی از جمله فراهم سازی زیرساخت‌های قوی برای صادرات و برقراری پیوندهای تجاری و سیاسی و اتحادهای راهبردی با سایر کشورهای دنیا هست.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1397/11/7 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/10/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb