دوره 8، شماره 16 - ( 9-1397 )                   جلد 8 شماره 16 صفحات 125-137 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esmaeili M, Amani G. The Role of Attitude towards Sports Advertising on Perceived Value and Purchase Intention (Case Study: Customers of Chabahar Free Zone). JRSM. 2018; 8 (16) :125-137
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2778-fa.html
اسمعیلی محسن، امانی غلامرضا. نقش نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید (مطالعه موردی: مشتریان منطقه آزاد چابهار). پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1397; 8 (16) :125-137

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2778-fa.html


چکیده:   (19841 مشاهده)
هدف از این تحقیق ارائه الگوی تاثیر نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید بود. نوع تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه، گفتگو با نمونه ها و مطالعه کتابخانه ای بوده است. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان فروشگاه های ورزشی در منطقه آزاد چابهار تشکیل می داد. روش نمونه گیری هدفمند و دردسترس انتخاب شد (n=333) و داده ها با استفاده از روش­های آمار توصیفی و آماراستنباطی تحلیل شد. یافته­های تحقیق نشان داد  شاخص­های برازش مدل متناسب می باشد (89/0=NFI، 92/0=RFI، 93/0=IFI، 93/0=CFI، 064/0= RMSEA). متغیر استفاده شخصی در سطح معنی داری (05/0 ) بیشترین بار عاملی (70/0) بیشترین بار عاملی را در میان عوامل نگرش به تبلیغات ورزشی داشت. نتایج حکایت داشت نگرش مثبت به تبلیغات به تنهایی نمی تواند تضمینی برای خرید محصولات ورزشی باشد ولی ایجاد ارزش در مصرف کنندگان به عنوان متغیر واسطه می تواند منجر به خرید شود. پیشنهاد می­شود تبلیغ کنندگان محصولات و خدمات، توجه بیشتری به نگرش مخاطب داشته و نهادهایی همچون صدا و سیما و رسانه ها مسئول توجه بیشتری بر ماهیت تبلیغات ورزشی داشته باشند).   
متن کامل [PDF 1223 kb]   (370 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۹/۸

فهرست منابع
1. کفاش پور، آذر؛ رحیم نیا، فریبرز؛ نبی زاده، طاهره. ( 1390). ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی. دو فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. سال اول. شماره سوم. ص 98-79.
2. بهنام، محسن؛ حمیدی،مهرزاد؛ گودرزی، محمود. (1392). تاثیر ترویج خدمات ورزشی رایگان بر انگیختگی و قصد آینده مصرف کننده در تبلیغات . مدیریت ورزشی. دوره 6. شماره 2. ص 262-247.
3. فتحیان، روح الله؛ عسگریان، فریبا (1394). ارتباط تبلیغات توسط شخصیت های معروف بر میزان تمایل به خرید کفشهای ورزشی. مدیریت ورزشی. دوره 7. شماره 2. ص 275-267.
4. بهنام، محسن؛ حمیدی، مهرزاد؛ گودرزی، محمود (1393). تاثیر نوع جاذبه تبلیغی بر لذت و انگیختگی مصرف کنندگان در خدمات ورزشی. دو فصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. سال چهارم (دوازدهم پی در پی ). شماره 8 (24 پیاپی)، 88-73.
5. کردلو، حسین؛ تیموری، آتوسا؛ حسنی زاده، بهادر (1395). پیش بینی وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان به وسیله مؤلفه های رضایتمندی در باشگاههای ورزشی: مطالعه باشگاههای پرورش اندام زنجان. مدیریت ورزشی. دوره 8. شماره 4. ص 618-605.
6. حبیبی (1390) « آموزش کاربردی نرم افزار لیزرل، مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی»، کتاب الکترونیک، انتشار پارس مدیر. وب سایت www.parsmodir.com
7. اسمعیلی، محسن؛ احسانی، محمد؛ کوزه چیان، هاشم؛ هنری، حبیب. طراحی مدل تاثیر گذاری کیفیت خدمات بر وفاداری، رضایت مشتری، ارزش ادراک شده و رفتار آتی مشتریان در مجموعه های تفریحی ورزشی آبی. مطالعات مدیریت ورزشی. دوره6، شماره 26، 58-37.
8. قاسمی وحید، مدل سازی معادله ساختاری در پژوهش های اجتماعی با کاربرد Amos Graphics ، نشر جامعه شناسان.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb