دوره 8، شماره 15 - ( 5-1397 )                   جلد 8 شماره 15 صفحات 1-8 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Taheri Kia M, Asad Zadeh A, Elahi A. Prediction of Attitudinal and Behavioral loyalty of Esteghlal and Persepolis Fans by Considering the Team Quality :A Case Study of Female Students in Tehran Universities. . 2018; 8 (15) :1-8
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2699-fa.html
طاهری کیا مریم، اسد زاده عاطفه، الهی علیرضا. پیش‌بینی وفاداری هواداران زن پرسپولیس و استقلال توسط کیفیت تیمی: مطالعه‌ی موردی دختران دانشجوی دانشگاه‌های تهران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1397; 8 (15) :1-8

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2699-fa.html


چکیده:   (311 مشاهده)
حضور تماشاچیان اعم از مرد و زن در استادیوم‌های ورزشی و سودآوری‌های حاصل از آن یکی از تجربیات جدید جهان ورزش است. بخش زیادی از هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس را بانوان تشکیل می‌دهند، بنابراین تامین شرایطی برای ایجاد وفاداری زنان نسبت به این تیم هامی‌تواند در برخی تصمیم‌گیری‌ها در زمینه‌ی مدیریت هواداران اهمیت داشته باشد.کیفیت تیمی یکی از دلایل افزایش وفاداری هواداران است. در این تحقیق وفاداری نگرشی و رفتاری هواداران پرسپولیس و استقلال توسط کیفیت تیمی آن‌ها مورد پیش‌بینی قرار گرفته است. بنابراین از بین دانشجویان دختر هوادار دو تیم استقلال و پرسپولیس از 20 دانشگاه تهران با توجه به جدول مورگان 395 نفر به صورت تصادفی انتخاب و پرسش‌نامه‌‌ی کیفیت تیمی ژانگ و پرسش‌نامه‌‌ی تعهدروانشناختی به تیم ماهونی توسط آن‌ها تکمیل شد. نتایج نشانگر ارتباط معنادار بین کیفیت تیمی و وفاداری نگرشی هواداران بود(449/0r= 01/0 p<)‌. همچنین کیفیت تیمی قابلیت تبیین حدود 20 درصد از تغییرات وفاداری نگرشی هواداران را داشت  (01/0 p< ،202/0 =2 r، 33/0 =β). نتایج حاکی از تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت تیمی توسط وفاداری نگرشی بود. پس می‌توان با جذب بازیکنان و مربیان نامی، ارائه مسابقات جذاب و مواردی از این قبیل وفاداری هواداران زن را افزایش داد.
متن کامل [PDF 315 kb]   (143 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: ۱۳۹۲/۱۰/۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۲/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴

فهرست منابع
1. ساعت‌چیان، وحید، علیزاده، ابوالفضل، دهقان قهفرخی، امین و الهی، علیرضا. (1388). اولویت‌بندی و شناخت ارتباط بین انگیزه‌ها و عوامل موتر بر حضور هواداران: مطالعه موری (بازی استقلال و پرسپولیس تهران). هفتمین همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، تهران.
2. موسوی، اسفندیار. (1391). ارتباط بین کیفیت تیمی هواداران و وفاداری هواداران با پرخاشگری آنان مطالعه موردی: هواداران استقلال پرسپولیس. پایان‌نامه چاپ شده، (دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت معلم تهران).
3. سقاء، سمانه. (1390). تقسیم‌بندی هواداران ورزشی لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران براساس میزان وفاداری مطالعه موردی: هواداران پرسپولیس استقلال. پایان‌نامه چاپ شده، (دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت معلم تهران).
4. سلطان حسینی، محمد.، نصراصفهانی، داوود.، جوانی، وجیهه.، سلیمی، مهدی.، (1390). تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، مدیریت ورزشی، شماره 9، ص: 87-107 .

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb