1. 3. فاطمی نژاد، سید نجم الدین، حکیم زاده، رضوان. (1390). بررسی تطبیقی برنامه های ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان در ایران و ژاپن. مجموعه مقالات سیاستگذاری آموزش، مقاله منتشر شده در اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404. تهران: پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت، www.civilica.com/Papers .
2. 6. ملایی نژاد، اعظم، ذکاوتی، علی. (1387). بررسی تطبیقی برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران، فصلنامه ی نوآوری های آموزشی، 26، 36-62.
3. 10. عبدالهی، نیدا، رستگارپور، حسن. (1386). مطالعه تطبیقی راهبردهای پیشرفت حرفه ای معلمان در ICT در سه کشور انگلستان، مالزی، آمریکا و ارئه الگوی کاربردی برای آموزش و پرورش، پژوهش های تربیتی، 13، 115-140.
4. 11. احدی، بهزاد، سید عامری، میرحسین، محرم زاده، مهرداد. (1392). تعیین استاندارد های حرفه ای معلمان تربیت بدنی با استفاده از روش دلفی. مقاله منتشر شده در دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین. گرگان، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی، www.civilica.com/Paper-CMMS02-CMMS02_317.
5. 13. عبدالهی، بیژن، دادجوی توکلی، عطیه، یوسلیانی، غلامعلی. (1393). شناسایی و اعتبار سنجی شایستگی های حرفه ای معلمان اثربخش، نوآوری های آموزشی، (49) 13، 25-48.
6. 19. بازرگان، عباس. (1393). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکرد های متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار، 93.
7. 21. محمدی، بیوک. (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه ی مبنایی؛ رویه ها و شیوه ها (نوشته ی آنسلم استراوس و جولیت کوربین). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
8. 22. طاهری، مرتضی، عارفی، محبوبه، پرداختچی، محمد حسن، قهرمانی، محمد. (1392). مدل ادراک و نگرش معلمان نسبت به توسعه ی حرفه ای در مراکز تربیت معلم: مطالعه ترکیبی، فصلنامه مشاور شغلی و سازمانی، (15) 5، 26-56.
9. 23. ملکی، حسن. (1384). صلاحیت حرفه ای معلمی. تهران: انتشارات مدرسه، 15.