XML English Abstract Print


1- ، shahrokh442@gmail.com
چکیده:   (38 مشاهده)
  امروزه شرکت­های تجاری پذیرفته­اند که حمایت­­مالی می­تواند به­ منزله یک ابزار ­تبلیغاتیِ قدرتمنددر راستای ارتقای ارزش­برند آنها عمل­کند.­ هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ابعاد حمایت­مالی بر ارزش­ویژه ­برند حامی­مالی، با تحقیق در مورد شرکت همراه­اول می­باشد. روش­تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و از دیدِ هدف ­تحقیق،­ کاربردی­- توسعه­ای بوده که براساس معادلات ساختاری و به شکل میدانی انجام­گرفته­است. جامعه­آماری پژوهش حاضر متشکل از هواداران تیم­های پرسپولیس و استقلالِ عضو سامانه­ی ­هواداری شرکت ­همراه­­اول بوده؛که براساس روش ­نمونه­گیریِ ­تصادفیِ­­طبقه­ای، تعداد 393 پرسشنامه از دو طریق حضوری و اینترنتی جمع­آوری­گردید. برای جمع­آوری اطلاعات­­اولیه نیز از پرسشنامه محقق­ساخته استفاده­­شده­­است؛­ که روایی­آن به­­صورت ­صوری، ­با­ تایید اساتید مدیریت­­ورزشی و بازاریابی­، پایایی از­ طریق آلفای کرونباخ (0.95=­α) و روایی­سازه از طریق تحلیل­­عاملی­­تاییدی بدست­آمد. تجزیه­­و­­تحلیل داده­ها نیز با ­استفاده از مدل­یابی ساختاری و با استفاده از نرم­افزار لیزرل8.8 و SPSS22 انجام شد. تحلیل معادلات ­ساختاری بر­روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان­­داد که مدل از برازش خوب و قابل­قبولی برخوردار­است. نتایج نشان­می­دهد که شش بُعد حمایت­­مالی ورزش بر ارزش­ویژه­برند حامی­­مالی تاثیر مثبتی دارد و تمام فرضیه­های پژوهش تایید­شد­. با­توجه به ­نتایج توصیه­­ می­شود حامیان­مالی بر­ مبنای ­ابعادی مانند پوشش­تلویزیونی و فضاهای تبلیغاتی اقدام به طرح­ریزی برنامه­های بازاریابی برای بالا­بردن ارزش ویژه­ی برند خود نمایند. 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1396/8/21 | پذیرش: 1398/2/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Research in Sports Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb