1. سند راهبردی نظام جامع توسعة تربيت بدنی و ورزش کشور، 1382، توسعه ورزش همگاني و تفريحي، شرکت راد سامانه.
2. خامنه¬ای،علی،1391، بیانات مقام معظم رهبری، سایت رسمی، قابل بازیابی در http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22168(بازیابی شده در 1392.06.14)
3. خامنه¬ای،علی،1389، بیانات مقام معظم رهبری، سایت رسمی، قابل بازیابی درhttp://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9054. (بازیابی شده در 1392.06.14)
4. محمدکاظمی، رضا؛ زیویار، فرزاد؛ باقرزاده، فضل¬الله؛ 1392؛ رسانه و ورزش (فعالیت¬های رسانه¬ای در ورزش)؛ جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان.
5. احراری، ابراهیم، 1383، نقش رسانه¬ها در کنترل جامعه، پژوهش و سنجش، شماره 37، صص 128-107.
6. روشندل اربطانی، طاهر، 1386، تبيين جايگاه رسانه¬هاي همگاني در نهادينه کردن ورزش همگاني در کشور، نشريه حرکت، شماره 33، صص 178-165.
7. غفوري، فرزاد؛ رحمان سرشت، حسين؛ كوزه چيان، هاشم؛احساني؛ محمد، 1382، مطالعه و بررسي نگرش متخصصان تربيت بدني به نقش رسانه¬هاي جمعي (راديو، تلويزيون و نشريات) در گرايش مردم به ورزش قهرماني و همگاني، مجله حركت، شماره 16، صص 78-57.
8. هنری، حبیب؛ احمدی، عبدالحمید؛ مرادی، مهدی، 1391، بررسی عوامل موثر نقش¬های اطلاع¬رسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگ¬سازی رسانه¬های ورزشی در توسعه ورزش قهرمانی، مدیریت ورزشی، شماره 12، صص 145-127.
9. مهدویان مشهدی، مریم؛ همتي¬نژاد، مهرعلي؛ احمدي، عبدالحميد؛ احساني، محمد، 1391، مقایسه وضعیت موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحب¬نظران، فصلنامه پژوهش¬های ارتباطی، شماره 69، صص 53-39.
10. مرادی، مهدی؛ هنری، حبیب؛ احمدی، عبدالحمید، 1390، بررسی نقش چهارگانه رسانه¬های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش همگانی، مدیریت ورزشی، صص. 180-167.
11. ﻗﻴﺎﻣﻲ راد، اﻣﻴﺮ،1387، ﺑﺮرﺳﻲ ﻫﻤﺴﻮﻳﻲ ﻋﻤﻠﻜﺮد رﺳﺎﻧﻪﻫﺎي ﮔﺮوﻫﻲ ﻛﺸﻮر ﺑﺎ اﻫﺪاف ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ، ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻣﻠﻲ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ورزﺷﻲ ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺳﻨﺪ ﭼﺸﻢاﻧﺪاز 20 ﺳﺎﻟﺔ ﻛﺸﻮر، آﻛﺎدﻣﻲ ﻣﻠﻲ اﻟﻤﭙﻴﻚ.
12. ظریفی، مجتبی؛ داودی، کریم، 1391، رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی، فصلنامه پژوهش¬های ارتباطی، شماره 69، صص 134-119.
13. افروزه، محمدصادق؛ حمیدی، مهرزاد؛ الهی، علیرضا، 1391، شناسایی دیدگاه اعضای انجمن¬های ورزشی دانشگاه¬ها در خصوص رویکرد رسانه¬ها به ورزش، پژوهش¬های ارتباطی، شماره 69، صص 70-55.
14. مک¬کویل، دنیس؛ ویندال، سون، 1388، مدل¬های ارتباطات جمعی، ترجمه گودرز میرانی، تهران: طرح آینده، ص. 3.
15. ریتزر، جورج، 1387، نظریه جامعه¬شناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، چاپ سیزدهم، تهران: انتشارات علمی، ص. 121.
16. کازنو، ژان، 1384، جامعه¬شناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمه باقر ساروخانی و منوچهر محسنی، چاپ هشتم، تهران: انتشارات اطلاعات، ص. 48.
17. سورین، تانکارد؛ ورنر. جی؛ دبلیو ، وجیمز، 1388، نظریه¬های ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، چاپ چهارم، تهران: موسسه انتشارات دانشگاه تهران.
18. خبازی، مجید، 1390، راهبرد رسانه: رهیافتی نظری بر کارکردها و نقش رسانه ملی در جهاد اقتصادی، مرکز پژوهش¬های اسلامی صدا و سیما، ص. 7.
19. مک¬لوهان، مارشال، 1377، برای درک رسانه¬ها، ترجمه سعید آذری، تهران: مطالعات و سنجش برنامه¬ای صدا و سیما، ص. 364.
20. ساروخانی، باقر (زیرنظر)، 1383، اندیشه¬های بنیادین علم ارتباطات، تهران: انتشارات خجسته، ص. 142.
21. مک¬کوایل، دنیس، 1382، درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه¬ها، ص. 394.
22. وردی¬نژاد، فریدون؛ بهرامی رشتیانی، شهلا، 1388، جامعه¬شناسی خبر، تهران: انتشارات ثانیه، ص. 73.35. وردی¬نژاد، فریدون؛ بهرامی رشتیانی، شهلا، 1388، جامعه¬شناسی خبر، تهران: انتشارات ثانیه، ص. 73.
23. راجرز، اورت میچل، 1387، تاریخ تحلیلی علم ارتباطات، جلد اول: رویکردی شرح حال نگارانه، ترجمه غلامرضا آذری، تهران: نشر دانژه، ص. 421.
24. دانايي¬فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ آذر، عادل؛ 1384، روش¬شناسی پژوهش کیفی در مدیریت، تهران، انتشارت صفار.
25. بازرگان، عباس، 1387، مقدمه¬ای بر روش¬های تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار.
26. ویمر، راجر. دی؛ دومینیک، جوزف آر، 1384، تحقیق در رسانه¬های جمعی، ترجمه کاووس سیدامامی، تهران: انتشارات سروش، ص. 251.