OTHERS_CITABLE
تبیین مدل تأثیر ارزش ادراکشده بر وفاداری و رفتار خرید تماشاگران:مطالعه موردی تماشاگران تراکتورسازی تبریز
پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر ارزش ادراکشده بر وفاداری و رفتار خرید تماشاگران بود. این پژوهش از نوع همبستگی بوده و با استفاده از معادلات ساختاری و به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه تماشاگران باشگاه تراکتورسازی تشکیل میدادند. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه میباشد. این پرسشنامهها شامل ارزش ادراک شده سویینی(2008)، وفاداری ماهونی(2000) و رفتار خریدکیم(2008) میباشند که روایی صوری و محتوا توسط متخصصان بازاریابی ورزشی در یک مطالعه مقدماتی اعمال شدند و پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ (به ترتیب 82/0، 88/0 و 74/0) مورد تأیید قرار گرفت. به علاوه روایی سازه (تحلیل عاملی) ابزار اندازهگیری با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری تأیید شد. برای تحلیل دادههای پژوهش از روشهای آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف استاندارد و ضریب همبستگی پیرسون و همچنین از روشهای آمار استنباطی نظیر آزمون کولموگروف اسمیرنف و آزمون لوین استفاده شد. جهت تبیین و پیشبینی متغیرهای رفتار خرید تماشاگران و میزان حضور تماشاگران از روش رگرسیون خطی ساده استفاده شده است. در نهایت به منظور مدلسازی معادلات ساختاری از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ارزش ادراکشده، وفاداری و رفتار خرید رابطه علی مثبت و معنیداری وجود دارد. به طور کلی ارزش ادراکشده بر وفاداری و رفتار خرید تماشاگران به ترتیب 35 و 31 درصد، تأثیر مثبت دارد. بنابراین نتیجه میگیریم که مدیران باشگاهها به راحتی با توجه به این عامل میتوانند موجبات تأمین رضایت و حضور هر چه بیشتر تماشاگر در ورزشگاهها و در نتیجهی آن کسب سود برای باشگاه به دست آورند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2905-fa.pdf
2019-09-01
1
13
10.29252/JRSM.9.17.1
تماشاگران
ارزش ادراکشده
وفاداری و رفتار مشتری
کیفیت
Modeling the effect of Perceived Value on Loyalty and Purchase Behavior of Spectators; Case Study: Tractorsazi Tabriz Spectators
The aim of this study was to determine the effect of perceived value on loyalty and purchase behavior of Spectators. This study was a correlation research and in from field study. The study population consists of all spectators Tractor Club. Data was collected by 3 questionnaires. This questionnaires consist perceived value(sweeny,2008), loyalty(Mahoony,2000) and purchase behavior(2008) that after review of face and content validity by the sport marketing experts, questionnaires was applied in a pilot study and their reliability was confirmed by Cronbach’s alpha test (0.82, 0.88 & 0.74) was approved. In addition, construct validity (factor analysis) of the measurement tool was confirmed using Confirmatory Factor Analysis (CFA) and Structural Equation Model (SEM). Data were analyzed by descriptive statistics (Frequency, Mean and Standard deviation) and inferential statistics (Pearson correlation test, K-S, leven, simple linear regression, structural equation modeling). The results showed that among the perceived value, loyalty and purchase behavior, positive significant relationship exists. Generally about 35% of the variance of Loyalty and about 31% of the variance of the components of the consumption behavior could be determined by Perceived Value. Therefore, the club managers simply due to this factor can cause the greater satisfaction of spectators in the stadium and the resulting profit achieved for the club.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2905-en.pdf
2019-09-01
1
13
10.29252/JRSM.9.17.1
Spectators
Perceived Value
Loyalty & Customer Behavior
Quality
Moosa
Alizadeh
1
AUTHOR
Mehrdad
Moharram zadeh
2
AUTHOR
Alireza
Elahi
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
نقش فراهم سازها در رشد مهارت های حرکتی بنیادی دستکاری کودکان:
کاربردی از چارچوب نظری نقطه چالش
هدف تحقیق حاضر بررسی پیش بینیهای نظریه نقطه چالش (گاداگنولی و لی، 2004) از طریق مقایسه دو گروه بازیهای چالشی و غیرچالشی در توسعه مهارتهای بنیادی دستکاری بود. برای این منظور 30 کودک 4 تا 6 سال از یکی از مهد کودکهای تهران انتخاب و بر اساس نمرههای پیشآزمون در دو گروه قرار داده شدند. در هر دو گروه، از بازیهایی جهت توسعه مهارتهای دستکاری استفاده شد با این تفاوت که در گروه بازی های چالشی، سختی تکلیف به صورت پیشرونده افزایش پیدا میکرد، در حالی که سختی تکلیف در گروه دیگر ثابت باقی میماند. مداخله 8 هفته، 2 جلسه در هفته و 42 دقیقه در هر جلسه بود. مهارتهای دستکاری کودکان با استفاده از آزمون رشد حرکتی اولریخ، ویرایش دوم، در ابتدا و یک هفته پس از انتهای دوره مداخله اندازهگیری شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد پیشرفت دو گروه در نمره کلی مهارتهای دستکاری و همه خرده مقیاسها به جز دریافت کردن با هم اختلاف معناداری نداشت. در مجموع، هر چند پیشبینیهای نظریه نقطه چالش به طور کامل در توسعه مهارتهای دستکاری کودکان سالم مورد تایید قرار نگرفت اما برتری گروه چالشی در مهارت دریافت نشان داد این روش در توسعه مهارتهای پیچیده کاربرد بیشتری دارد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2906-fa.pdf
2019-09-01
15
26
10.29252/JRSM.9.17.15
بازی
سختی تکلیف کارکردی
مهد کودک
یادگیری حرکتی
The role of affordances in developing children manipulative movement skills:
an application of challenge point framework
The purpose of present study was to investigate predictions of challenge point theory (guadagnoli and lee, 2004) through comparing two group of challenging and nonchallenging games in developing manipulative fundamental movement skills. Thirty 4 to 6 years old child were selected from one of the kindergartens of Tehran and were grouped according to pretest scores. The games were used were designed for developing manipulative skills in both groups, however the task difficulty of these games was increased in challenging group while in nonchallenging group it was kept constant. The intervention was 8 weeks, 2 session for each week and 42 minutes for each session. Children's manipulative skills were assessed using Test of Gross Motor Development – second version in the beginning and the end of the intervention. The results of multivariate analysis of variance showed that improvement groups in total score of manipulative skills and all subscales exept that catching wasn't significant. In total, if the challenge point theories predictions on developing of manipulative skills of healthy children failed to be proved but better improvement of challenging group in catching shows that this method is more effective in developing complex skills.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2906-en.pdf
2019-09-01
15
26
10.29252/JRSM.9.17.15
Play
Functional Task Difficulty
Kindergarten
Motor Learning
Marzieh
Balali
1
AUTHOR
Mohammad Kazem
Vaez Mousavi
2
AUTHOR
Abdollah
Ghasemi
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
پیش بینی رفتار آتی مشتریان پارک های آبی بر اساس هویت اجتماعی برند
هدف از پژوهش حاضر "پیش بینی رفتار آتی مشتریان پارک های آبی شهر مشهد براساس هویت اجتماعی برند" بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، و از نوع همبستگی بوده، که به صورت میدانی اجرا گردیده است. جامعه آماری پژوهش را تمام مشتریان پارکهای آبی شهر مشهد در تابستان 1392 تشکیل می دهند، که بر اساس منابع تعداد 377 پرسشنامه با احتمال ده درصد عودت توزیع گردید. همچنین برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های هویت اجتماعی برند هی و همکاران (2011) و تصمیمات رفتار آتی (BFIS) بری (1996) استفاده شد. بر اساس نتایج مشخص گردید همه مولفه های هویت اجتماعی برند بر رفتار آتی مشتریان موثر نبوده و ارتباط مولفههای هویت اجتماعی برند که بر رفتار آتی مشتریان تاثیر فزاینده دارند، با توجه به ضریب بتای مولفه، به ترتیب بیشترین ارتباط عبارتند از: 1. اعتماد به برند (35/0b=) 2. رضایت مصرف کننده (16/0b=) و3. ارزش ادراک شده از برند (11/0b=). یافتهها نشان داد، ارزش درک شده از برند همبستگی مناسبی با رفتار آتی مشتری دارد. اگر ارزش درک شده کالا یا خدمات که تحت ایفای نقش هویت برند قرار دارد را میزان ارزش قائل شده مشتریان به محصولات برند و هزینه ایی که آنها برای بدست آوردن آن کالا و خدمات صرف میکنند تعریف نماییم، آنگاه خدمات ارائه شده در این مجموعههای آبی از ارزش بالایی در نزد مشتریان برخوردار بوده است، یا به عبارتی هویت مناسب برند نقش مثبتی بر ارزش ادراک شده از برند دارد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2907-fa.pdf
2019-09-01
27
37
10.29252/JRSM.9.17.27
هویت اجتماعی برند
رفتارآتی مشتریان
مجموعه های تفریحی ورزشی
Predicting the Future Behavior of Customers of Aquatic Parks based on Social Identity of Brand
The purpose of current study was "Predicting the Future Behavior of Customers of Aquatic Parks in Mashhad based on Social Identity of Brand". The method of this study was descriptive and correlative. The statistical population was consisted all customers in Mashhad aquatic parks in the summer of 2015, that based on the existing sources, 377 questionnaires were distributed with an expectancy of 90% returned. Also to collect information, 2 questionnaires including brand's social identity Hay et al. (2011) and the decisions of future behavior (BFIS) Berry (1996) were used. The results showed that all subscales of Brand's Social Identity are not effective on the future behavior of customers and the impact of these subscales that increase the future behavior of customers, according to a beta coefficient of components, that have the highest impact respectively: 1. Customers confiedence in brand (beta 0.35) 2. Consumer's satisfaction (beta 0.16) 3. Perceived value of the brand (beta 0.11). Results showed a good correlation between future behavior of the customer's and perceived value of the brand. If we define the perceived value of the product or service that is under the influence of brand identity as the measure of value by customers to brand's product and the cost that their spend to gain that product or service, then provided services by these aquatic parks have high value for the customers. Or we can say that the good identity of brand had a positive effect on percieved value of brand.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2907-en.pdf
2019-09-01
27
37
10.29252/JRSM.9.17.27
Social Identity of Brand
Future Behavior of Customers
Recreational and Sport Complexes
Vahid
Saatchian
1
AUTHOR
Soosan
Rahimi
2
AUTHOR
Bahador
Azizi
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تأثیر تکلیف ثانویه بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال در شرایط انسداد تحت فشار بازیکنان ماهر
هدف از این تحقیق تعیین اثرات تکلیف ثانویه مرتبط و نامرتبط با مهارت پرتاب آزاد بسکتبال بر دقت پرتاب بازیکنان ماهر تحت شرایط انسداد بود. 20 بسکتبالیست زن (30-18 ساله) راست دست با سه سال سابقه پس از تکمیل پرسشنامه اضطراب صفتی ایلی نویز (SCAT) و دست برتری آنت (AHQ) و اندازهگیری ویژگیهای آنتروپومتریکی وارد مطالعه شدند. آنها در دو جلسه آزمون با فاصله 2 روز شرکت کردند. در جلسه اول (بدون فشار) و دوم (فشار بالا)، پس از گرم کردن به انجام 10 پرتاب آزاد در سه وضعیت 1) پرتاب آزاد بسکتبال، 2) پرتاب آزاد بسکتبال+ تکلیف ثانویه مرتبط، 3) پرتاب آزاد بسکتبال+ تکلیف ثانویه نامرتبط پرداختند. نتایج نشان داد که تکالیف ثانویه مرتبط و نامرتبط با پرتاب آزاد، بر دقت پرتاب بازیکنان ماهر تحت شرایط انسداد پایین (012/0=P، 001/0=P) و بالا (001/0=P، 018/0=P) تأثیر دارند و بین تکلیف ثانویه مرتبط و نامرتبط با مهارت بر دقت پرتاب در شرایط انسداد بالا تفاوت معنیداری وجود دارد (001/0=P).
به طور کلی برای کاهش فشار وارده بر ورزشکاران در شرایط انسداد میتوان از تکالیف ثانویه مرتبط و نامرتبط و همچنین، برای افزایش دقت افراد ماهر در این شرایط میتوان از تکلیف ثانویه مناسب مرتبط با پرتاب آزاد استفاده کرد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2908-fa.pdf
2019-09-01
39
50
10.29252/JRSM.9.17.39
فشار
تکلیف ثانویه
پرتاب آزاد بسکتبال
بازیکنان ماهر
انسداد
Effect of Secondary Task on the Basketball Free Throw Accuracy on Choking under Pressure Skilled players
The aim of this study was to determine the effect of secondary task relevant and non-relevant to the free throw basketball skill on the free throw accuracy of basketball skilled players in choking under pressure. Twenty right-handed female players (aged 18-30) each with at least three years of experience in basketball took part study after completing the Sport Competition Anxiety Test (SCAT), Annett Handedness Questionnaire (AHQ) and measuring their anthropometric characteristics. The study included two testing sessions with an interval of 2 days. In the first and second session (no-pressure and high pressure, respectively) participants warmed up and performed 10 free throws in three conditions: 1) free throw, 2) free throw with relevant secondary task, 3) free throw with non-relevant secondary task. Results showed that the secondary relevant and non-relevant tasks to free throw have effects on accuracy in no-pressure (P=0.012, P=0.001) and high pressure (P=0.001, P=0.018) conditions. Also, there was significant differences between relevant and non-relevant tasks effects on accuracy in high pressure situation (P=0.001).
Overall, it may be used the secondary relevant and non-relevant tasks in choking under pressure situations for reduction of pressure imposed on athletes. Also, properly designed secondary tasks for free throw may be used to increase the accuracy of skilled participants under the pressure situations.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2908-en.pdf
2019-09-01
39
50
10.29252/JRSM.9.17.39
Pressure
Secondary task
Basketball free throw
Skilled players
Choking
Saeed
Arsham
1
AUTHOR
Mina
Aghaei
2
AUTHOR
Fatemeh
Keshvari
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تاثیر خودگفتاری، یادگیری مشاهدهای و ترکیب آن بر خودکارآمدی و مهارت سرویس والیبال
مشاهده یک مدل به یادگیرنده امکان شکل دادن طرحی از عمل میدهد. همچنین، خودگفتاری مکالمهای است که اجرا کنندهگان از این طریق بر اجرایشان فکر کرده و باعث تقویت آن میگردند. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر یادگیری مشاهدهای، خودگفتاری و تلفیق آنها بر عملکرد پسران بود. نمونههای تحقیق حاضر را 60 نفر(24/25±1/12) از پسران مقطع چهارم و پنجم ابتدایی تشکیل داد که به صورت نمونۀ در دسترس انتخاب و پس از پیشآزمون سرویس والیبال ایفرد به 6 گروه خودگفتاری آموزشی، خودگفتاری انگیزشی، یادگیری مشاهدهای،تلفیق خودگفتاری آموزشی و یادگیری مشاهدهای، تلفیق خودگفتاری انگیزشی و یادگیری مشاهدهای و گروه کنترل تقسیم شدند و به مدت یک جلسه تحت مداخله مربوط به خود قرار گرفتند. شرکت کنندگان در روز اول در مرحله اکتساب وآزمون اکتساب و 48 ساعت بعد درآزمون یادداری و انتقال شرکت کردند و در تمامی مراحل خودکارآمدی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل واریانس دوراهه نشان داد در مراحل اکتساب، یادداری و انتقال بین همۀ گروههای تمرینی با گروه کنترل تفاوت معنیداری وجود دارد (05/0 P≤). ولی بین گروههای تمرینی تفاوت معنیدار نبود هرچند با توجه به میانگین امتیازات، گروههای خودگفتاری آموزشی و ترکیب خودگفتاری و یادگیری مشاهدهای نسبت به سایر گروهها عملکرد بهتری داشتند. این نتایج از به کارگیری عوامل شناختی خودگفتاری و یادگیری مشاهدهای و تلفیق یادگیری مشاهدهای و خودگفتاری آموزشی به عنوان تسهیلکننده یادگیری حمایت میکند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2909-fa.pdf
2019-09-01
51
63
10.29252/JRSM.9.17.51
خودگفتاری آموزشی
خودگفتاری انگیزشی
سرویس والیبال
یادگیری مشاهدهای
Merging two variables (observational learning and self-talk), is not preference one variable evermore
Observing a model let learners to make a plan of action that can be used for learning motor skills. Moreover, self-talk is a conversation that performers use it either apparently or secretly in order to think about their performance and reinforce it. Therefore, the purpose of this study was to investigate the effect of observational learning, self-talk and combination of both on boy’s performance. The statistical samples of the present study included 60 students (12.25±1.24) with forth and fifth grade that were selected as available subjects. After volleyball AAHPERD pre-test, subjects divided into 6 groups: Instructional self-talk (STI), motivational self-talk (STM), observational learning (OB), combination of Instructional self-talk and learning observation (STI-OB), combination of motivational self-talk and observational learning (STM-OB) and control group (CO) and during one day, they were participated in specific intervention that planed for each group. On the first day of intervention, subjects participated in acquisition phase and acquisition test was taken, after 48 hours' retention and transfer test was Held. In each phase of study self-efficacy was examined. The results of two-way ANOVA revealed that there was a significant difference among all training groups with control group (p≤0.05). These results support the use of cognitive factors, self-talk and observational learning and the combination of observational learning and Instructional self-talk as learning facilitator.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2909-en.pdf
2019-09-01
51
63
10.29252/JRSM.9.17.51
Instructional self-talk
Motivational self-talk
Volleyball Service
Observational learning
Sajjad
Azimi panah
1
AUTHOR
Shahzad
Tahmasebi Boroojeni
2
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
مقایسه روش تمرینی دونفره با رویکرد مشارکتی و رقابتی در یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه روش تمرینی دونفره با رویکرد مشارکتی و رقابتی در یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال بود. بدین منظور 24 دانشآموز دختر که هیچ سابقهی تمرینی در شوت بسکتبال نداشتند، با دامنه سنی 13 تا 15 سال انتخاب شده و بر اساس نمرات پیشآزمون در دو گروه تمرین دونفره با رویکرد مشارکتی و رقابتی همتاسازی شدند. هدف تمرین در افراد گروه دوتایی رقابتی جلو زدن از همتایشان در کسب امتیاز شوت بسکتبال بود و در پایان هر جلسه تمرینی برنده مورد تشویق قرار میگرفت؛ اما افراد گروه دونفره مشارکتی در صورتی تشویق میشدند که جمع امتیاز آنها در پایان هر جلسه به 75 میرسید. در پایان جلسه دهم آزمون اکتساب و یک هفته بعد آزمونهای یادداری و انتقال انجام شد. نتایج نشان داد دو گروه در طول مرحله اکتساب صرفنظر از روش تمرینی تغییر معناداری از خود نشان دادند، اما بین گروهها در آزمون اکتساب و یادداری تفاوت معناداری مشاهده نگردید. درحالیکه در آزمون انتقال گروه تمرین دونفره با رویکرد مشارکتی بهصورت معناداری بهتر از گروه تمرین دونفره با رویکرد رقابتی ظاهر شد. در نتیجه چنانچه تمرین دوتایی با رویکرد مشارکتی همراه شود اثربخشی بیشتری در مقایسه با رویکرد رقابتی به ارمغان خواهد آورد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2910-fa.pdf
2019-09-01
65
73
10.29252/JRSM.9.17.65
یادگیری مشاهدهای
یادگیری مشارکتی
روش تمرین دوتایی
پرتاب آزاد بسکتبال
Comparison of dyad training method with cooperative and competitive approach in the learning of Basketball Free Throw
Abstract
This study aimed to Comparison of dyad training method with cooperative and competitive approach in the learning of Basketball Free Throw. The study sample included 24 girl’s students aged 13-15 years old who had no experience in free throw. Based on pretest scores, the participants were assigned to either the cooperative dyad training group or the competitive dyad training group. In the competitive dyad training condition, individuals in each dyad had to compete with each other to secure the highest free throw score. At the end of each training session the winner was rewarded. In contrast, in the cooperative dyad training condition, the dyads that attained the score of 75 or more in each training session were rewarded. After the 10th training session, the acquisition of free throw skill was assessed. A week later, the retention and the transfer of free throw skill were assessed. The results indicated that, with regard to the acquisition of free throw skill, in both conditions the participants had made statistically significant progress. In terms of the acquisition and the retention of the target skill, no statistically significant differences were observed between cooperative and competitive training groups. However, with regard to transfer test, the cooperative training group outperformed the competitive training group. Therefore, in comparison to competitive dyad training, cooperative dyad training is more conducive to the acquisition and the retention of free throw skill.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2910-en.pdf
2019-09-01
65
73
10.29252/JRSM.9.17.65
Observational Learning
Cooperative Learning
Dyad Training
Basketball Free Throw
Shahab
Parvin poor
1
AUTHOR
Mitra
Roohi
2
AUTHOR
Fatemeh
Rad
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
اعتباریابی نسخۀ فارسی پرسشنامه تصویرسازی حرکتی کودکان MIQ-C
هدف از پژوهش حاضر بررسی روایی صوری، محتوایی و پایایی نسخۀ فارسی پرسشنامه تصویرسازی حرکتی کودکان MIQ-C بود. پرسشنامه اصلی با استفاده از روش ترجمه-بازترجمه به زبان فارسی برگردان شد برای استانداردسازی و معتبرکردن پرسشنامه، ده نفر از متخصصین رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی پرسشنامهها را به منظور تعیین نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا تکمیل کردند. بعد از یک مطالعه مقدماتی، اصلاحات لازم لحاظ شد. سپس پایایی پرسشنامه با دو روش آزمون-آزمون مجدد و آلفای کرونباخ بررسی شد. پس از بررسی نتایج روایی، یعنی نسبت روایی محتوا بیش از 62/0 و شاخص روایی محتوایی بیشتر از 79/0 حاصل شد. پایایی آن از روش همسانی درون طبقهای با مقدار بیشتر از 70/0 تأیید شد. برای سنجش توانایی تصویرسازی کودکان میبایست از یک ابزار قابل اعتماد استفاده نمود. با توجه به نتایج بهدست آمده در این پژوهش، پرسشنامه فراهم آمده برای استفاده از پایایی مطلوب و روایی مناسبی برخوردار است.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2911-fa.pdf
2019-09-01
75
83
10.29252/JRSM.9.17.75
پایایی
پرسشنامه
تصویرسازی حرکتی کودکان
شاخص روایی محتوا
نسبت روایی محتوا
Investigation of the visual and content validity and the reliability of the Persian version of the Movement Imagery Questionnaire for Children MIQ-C
The movement imagery helps to learn various sports skills if persons have a reasonable imagery about how doing that skill and the command be carved on the brain. The main aim of the current study is to investigate the visual and content validity as well as the reliability of the Persian version of the Movement Imagery Questionnaire for Children MIQ-C. The main questionnaire was translated into the Persian by using the Translation-back Translation method. In order to standardize and validate the questionnaire, 10 elites in the field of the motor imagery and sports psychology, filled the questionnaires in order to determine the content validity ratio (CVR) and the content validity index (CVI). After a primitive study, the necessary modifications were applied.The questionnaire reliability was investigated by the test-retest reliability method and the Cronbach's alpha. Results indicated that the CVR and CVI are 0.62 and 0.79, respectively, which confirms the validity of the questionnaire. The reliability was confirmed by the internal consistency method which value was obtained higher than 0.7. For evaluating the ability of children in motor imaginary, a reliable method should be used.According to obtained results of the current work, the questionnaire benefits from a suitable reliability and validity.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2911-en.pdf
2019-09-01
75
83
10.29252/JRSM.9.17.75
Reliability
Questionnaire
Children movement imagery
Content validity index
Content validity ratio
Mohammad Bagher
Ali
1
AUTHOR
Mehdi
Shahbazi
2
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ارایه مدل اثر سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه)
هدف از پژوهش حاضر ، تعیین تاثیر سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی میباشد. پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است .جامعه آماری این پژوهش شامل 150 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه است که از بین آنها 110 نفر به عنوان نمونه در نیمه اول سال 1395 انتخاب شدند. ابزار این پژوهش استفاده از سه پرسشنامه استاندارد ، سرمایه اجتماعی (پاتنام، 2000 )، سرمایه فکری بنتیس (2004 ) و پرسشنامه عملکرد سازمانی بهارستان و همکاران (1391)، بود. در این پژوهش روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت. و بهمنظور تعیین پایایی پرسشنامه ها ، سازگاری درونی آن با کمک نرمافزار Amos ضریب آلفای کرونباخ برای عوامل مختلف پرسشنامه به ترتیب 77/0 ، 87/. ، 80/0 محاسبه شد.. برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار Amos استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که سرمایه اجتماعی بر متغیرهای سرمایه فکری، عملکرد سازمانی و سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری دارند. از سوی دیگر نتایج بررسیها نشان داد که سرمایه فکری در تأثیرگذاری سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی ، نقش تعدیل کننده را دارا میباشد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2912-fa.pdf
2019-09-01
85
97
10.29252/JRSM.9.17.85
سرمایه اجتماعی
سرمایه فکری
عملکرد سازمانی
استان کرمانشاه
Modeling the Effects of social capital and intellectual capital on organizational performance (Case Study: Office of Youth and Sports Kermanshah Province)
The aim of this study was to examine the impact of social capital and intellectual capital on organizational performance. The research is descriptive and correlational. The study population consisted of 150 office workers Youth and Sports Kermanshah province is Of which 110 samples were selected in the first half of 1395. The research tools using standard questionnaires, social capital (Putnam, 2000), intellectual capital Bontis (2004) and organizational performance questionnaire Baharestan et al (1391), respectively. In this study, face and content validity of the questionnaire was approved by 10 experts in sports management.In order to determine the reliability of the questionnaire, Internal consistency with Cronbach's alpha coefficient Amos software to various factors questionnaire, respectively, 77/0, 87 /. , 80/0, respectively. The. For data analysis and structural equation modeling software was used Amos. The analysis results showed that Social capital variables intellectual capital, organizational performance and intellectual capital have a significant positive impact on organizational performance. The results of the study showed that Intellectual investment in social capital influence on organizational performance, the role of the moderator is capable of.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2912-en.pdf
2019-09-01
85
97
10.29252/JRSM.9.17.85
Social capital
intellectual capital
organizational performance
offices Youth and Sports Kermanshah Provinc
Shirin
Zardoshtian
1
AUTHOR
Ali
Karimi
2
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
طراحی الگوی بازار نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی
در فوتبال بازیکن مستعد، در بازاری که مختص ورزش است و بازار نقل و انتقالات نامیده می شود تجارت می شود. این مطالعه با هدف طراحی الگوی بازار نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی در سال 1395 انجام شد. روش تحقیق آمیخته و ابزار گردآوری داده ها مصاحبه و پرسشنامه بود. پرسشنامه از طریق معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که شش عامل عملکرد فنی بازیکن، عوامل غیر فنی بازیکن، دولت، فدراسیون فوتبال، باشگاه و کارگزار بازیکن بر نقل و انتقالات بین المللی فوتبالیست های ایرانی مؤثر است که در قالب الگویی ارائه گردید. در پایان می توان گفت برای حضور فعال در بازار بین المللی فوتبالیست ها، باید تمام ذی نفعان این بازار یعنی فوتبالیست ها، دولت، فدراسیون فوتبال، باشگاه و کارگزار بازیکن بایستی نقش خود را در قالب گویه های استخراج شده به درستی ایفا نمایند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2913-fa.pdf
2019-09-01
99
115
10.29252/JRSM.9.17.99
بازار نقل و انتقالات
بازیکنان فوتبال
صنعت ورزش
نیروی انسانی
صادرات بازیکن
Design of International Transfer Market for Iranian Iranian footballer
The soccer players transfer market is a global market and there is a huge turnover in this market. The aim of this study is to Design of International Transfer Market for Iranian footballer. The current stude methodology was Exploratory mixed method. An questionnaire and interview was used to collect data. The results showed that six factors of players technical performance, non-technical factors players, government, the Football Association, the club and the player's agent was effective on Iranian international footballer transfers that presented by modeling. In the end, it can be said for active in International Transfer Market for soccer players, all of the stakeholders must fulfill of their role by do best of their duties that was in the form of statements extracted
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2913-en.pdf
2019-09-01
99
115
10.29252/JRSM.9.17.99
Transfer Market
Soccer Players
Sport Industry
Human Resources
Footballer Export.
Seyed Esfandiar
Moosavi
1
AUTHOR
Mahmood
Goodarzi
2
AUTHOR
Mohammad
Khabiri
3
AUTHOR
Ebrahim
Alidoost Ghahfarrokhi
4
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
استفاده از رویکرد بوم شناختی به منظور پیش بینی فعالیت بدنی دختران
در این تحقیق با استفاده از یک مطالعه همبستگی فعالیت بدنی کودکان دختر با رویکرد بوم شناختی مورد پیش بینی قرار گرفته است. به این منظور 374 دختر در محدوده سنی 10 تا 12 انتخاب و پرسشنامه های خود گزارشی فعالیت بدنی کودکان با یادآوری 7 روزه (PAQ-C)، پرسشنامه شایستگی جسمانی ادراک شده (PPFS) آبادی (1998)، پرسشنامه جو ادراک شده مدرسه برای فعالیت بدنی بیمبام و همکاران (2005) و پرسشنامه حمایت اجتماعی گریسر و همکاران (2008) را تکمیل نمودند. همچنین برای کلیه آزمودنی ها شاخص BMI و آزمون مهارت های حرکتی لینکلن-اوزرتسکی(1950) ارزیابی شد. نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد تناسب اندام کودکان، شایستگی جسمانی، جو ادراک شده از محیط فیزیکی و حمایت اجتماعی دوستان و خانواده (محیط اجتماعی) پیش بینی کننده های معناداری برای میزان فعالیت بدنی کودکان می باشند(P<.05). در این راستا بر اساس ضرایب تاثیر بدست آمده می توان گفت تناسب اندام10 درصد، شایستگی جسمانی 15 درصد و مهارتهای حرکتی12 درصد، محیط فیزیکی 23 درصد و محیط اجتماعی 24 درصد از فعالیت بدنی کودکان را پیش بینی می نماید. با استفاده از این یافته ها می توان پیشنهاد نمود از متغیرهای شناخته شده رویکرد بوم شناختی برای پیش بینی فعالیت کودکان استفاده شود.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2914-fa.pdf
2019-09-01
117
128
10.29252/JRSM.9.17.117
فعالیت بدنی
تناسب اندام
مهارتهای حرکتی
شایستگی جسمانی
محیط فیزیکی واجتماعی
Using Ecological Approach to Prediction Girls` Physical Activity
In this correlational study, physical activity of girls’ has been predicted using ecological approach. For this purpose, 374 girls aged 10-12 years selected and completed Self-report questionnaire and physical activity children with reminders 7 days (PAQ-C), Perceived physical competence questionnaire (PPFS), Perceived School Climate Questionnaire for physical activity (Am & et al,2005) and Social Support Questionnaire (Grier and et al, 2008). The BMI index and Lincoln Oseretsky Motor Skills Test was calculated for all subjects. Multiple regression analysis showed Children's fitness, physical competence, perceived climate of the physical environment and social support of friends and family (social environment) are significant predictors for amount of children's physical activity (P <0.5). In this regard, based on effect coefficients it would be say that Fitness (10%), physical competence (15%), Motor Skills (12%), physical environment (23%) and social environment (24%) can predict children's physical activity. According to results, it would be suggested using the well- known ecological variables to predict children's activities.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2914-en.pdf
2019-09-01
117
128
10.29252/JRSM.9.17.117
physical activity
fitness
Motor Skills
Physical Competence
Physical and Social Environment
Zohreh Sadat
Hamid zadeh Sani
1
AUTHOR
Zahra
Pooraghaei
2
AUTHOR
Zahra
Salman
3
AUTHOR