OTHERS_CITABLE
اثر سن و سه شیوه متفاوت بازخوردی در یادگیری یک الگوی حرکتی دست
هدف این مطالعه مقایسه یادگیری یک الگوی حرکتی دست در دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان جوان است. بنابر سن (کودک- بزرگسال) و شیوه ارائه بازخورد (100درصدی، حذفی، خود کنترل) 60 آزمودنی داوطلب به طور تصادفی در شش گروه تمرینی قرار گرفتند. این مطالعه در سه روز متوالی انجام گرفت. طی روزهای اول و دوم آزمودنیها در هر روز 100 مرتبه به تمرین الگوی موردنظر پرداختند و آزمونهای یادداری در روزهای دوم و سوم و آزمون بازاکتساب در روز سوم از ایشان به عمل آمد. از آزمونهای آماری ANOVA با اندازهگیریهای مکرر و ANOVA دوسویه برای پردازش دادهها استفاده شد (p;le0.05). دقت عملکردی تمام آزمودنیها در کوششهای تمرینی روز اول به شکل معناداری افزایش یافت، اما در کوششهای تمرینی روز دوم تنها دقت عملکردی بزرگسالان جوان افزایش معناداری داشت. تفاوت بین دو آزمون یادداری در کودکان معنادار نبود، درحالیکه این تفاوت در بزرگسالان جوان معنادار بود. کودکانی که بازخورد را به شیوه 100 درصدی دریافت کردند، در آزمونهای یادداری و بازاکتساب از دیگر گروههای بازخوردی کودکان به شکل معناداری بهتر عمل کردند، درحالیکه در گروههای بازخوردی بزرگسالان در آزمونهای یادداری و بازاکتساب تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد بزرگسالان جوان در فراگیری این الگوی حرکتی بهتر از کودکان عمل میکنند، ارائه بازخورد بیشتر به کودکان سبب ارتقای یادگیری آنها شد (مغایر با فرضیه هدایت)، و نباید انتظار داشت کودکان در کسب مهارتهای حرکتی همانند بزرگسالان عمل کنند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2198-fa.pdf
2014-08-15
1
16
سن
کودکان
بزرگسالان جوان
یادگیری حرکتی
بازخورد
یادداری
بازاکتساب
Effect of age and three different feedback receiving on a hand movement pattern
The purpose of this study was to determine the effect of two different age groups (children and young adult) to learning of temporal-special coordination hand movement pattern. Sixty subjects according to the age (children – young adult) and receiving feedback (100%, omitted, self-control) were randomly divided into six groups. This study was done in three days. All subjects practice 100 trails of movement task in each day of first and second days. Retention tests were done in second and third days and reacquisition test was done in the third day. Analysis of variance (ANOVA) with repeated measures and two way ANOVA was used to data analysis. All participants in the first day improved their accuracy across practice trials. In the second day children did not improve their accuracy but young adult experienced improvement across practice trials. There was not significant difference between retention children tests but that was significant about young adult. During the retention tests children who received 100% feedback was significantly better than other children feedback groups and there was no significant between young adult feedback groups. During the reacquisition test children who received 100% feedback was significantly better than other children feedback groups and there was no significant between young adult feedback groups. Results from this study showed young adult are better than children in the learning of this pattern, receiving more feedback can improve motor learning in children (in contrast with guidance hypothesis) and we must not expect motor skill acquisition occur in children like young adult.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2198-en.pdf
2014-08-15
1
16
age
young adult
children
motor learning
feedback
retention
reacquisition
OTHERS_CITABLE
مقایسه اثربخشی مدل ماهر، غیرماهر و مدلِ نقاطِ روشن در یادگیری و اجرای شوت بسکتبال
هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی سه مدل الگودهی ماهر، غیرماهر (یا درحال یادگیری) و مدل نقاط روشن در اجرا و یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال بود. از بین دختران شرکتکننده در کلاسهای آموزشی بسکتبال که سابقه هیچگونه فعالیت در رشته بسکتبال نداشتند و همگی مبتدی بودند، 30 نفر داوطلبانه در پژوهش مشارکت کردند و به شکل تصادفی در سه گروه (الگودهی ماهر، غیرماهر و نقاط روشن) قرار گرفتند. بعد از مرحله پیشآزمون، شرکتکنندگان طی چهارجلسه و در هرجلسه 30 کوشش (در کل 120 کوشش) مهارت را تمرین کردند. نتایج 10 کوشش انتهایی جلسه چهارم تمرین نمره آزمون اکتساب آنها در نظر گرفته شد. آزمون یادداری بعد از 48 ساعت و آزمون انتقال با تغییر در زمینه اجرا انجام گرفت. اطلاعات مربوط به دقت اجرای افراد ازطریق روش نمرهگذاری پنجارزشی زاچری و همکاران (2005) اندازهگیری شد. سپس نتایج ازطریق آزمونهای آماری تحلیل واریانس یکطرفه، تحلیل واریانس مرکب با اندازهگیری مکرر (3*3) و آزمون تعقیبی LSD با (05/0=;alpha) تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مدلهای الگودهی در سه گروه به شکل معنیداری اثرات متفاوتی بر اجرا و یادگیری افراد شرکتکننده گذاشته بود (023/0=Pو 079/3=F) در مرحله اکتساب مدل الگوی غیرماهر نسبت به مدل نقاط روشن (007/0=P) و در مرحله یادداری و انتقال مدل الگوی غیرماهر نسبت به مدل الگودهی ماهر و نقاط روشن (05/0>P) به شکل معنیداری منجر به عملکرد بهتری شده بود. نتایج تحقیق حاضر نشان داد، الگودهی مدل غیرماهر در مقایسه با الگودهی مدل ماهر و مدل نقاط روشن از اثربخشی بیشتری برخوردار است.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2199-fa.pdf
2014-08-15
17
27
یادگیری
مدل ماهر
مدل مبتدی
مدل نقاطِ روشن
پرتاب آزاد بسکتبال
Comparison of effect of skilled, non-skilled and point-light technique model on learning and performance of basketball shot
The aim of this study was to compare the effectiveness of three modeling skilled, non-skilled and point light in performance and learning of basketball shot skill. Among novice girls who participant in educational classes of basketball, 30 persons participated voluntarily and administrated randomly in three groups (skilled, non-skilled and point light modeling technique). After pre-test, Participants trained the skill, 30 trials for each four sessions (120 trials). The ten lasting trials of fourth session were considered as acquisition test. Retention test after 48 hours and transfer test were implemented with background variation. Information about performance accuracy of participants was measured base on Zacheri et al. (2005). The results of the tests were analyzed by ANOVA, repeated measures (3*3), and LSD post hoc test (;alpha=0.05).results showned that modeling method were significant different effects on performance and learning of three goups participants (F=3.079, P=0.023), non skilled modeling from point light modeling in acquisition test (p=0.007) and non skilled modeling from point light and skilled modeling in retention and transfer tests had better performance significantly (P<0.05). the results of this study recommended, non skilled modeling have greater effectiveness compared with skilled and point light modeling.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2199-en.pdf
2014-08-15
17
27
learning
skilled model
novice model
point light model
basketball shot
OTHERS_CITABLE
ارتباط هوش هیجانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ هوش هیجانی با رفتار شهروندی سازمانی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی (75=N) تشکیل دادند. نمونه آماری برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. بـه منظور جمعآوری دادهها از دو پرسشنامۀ هوش هیجانی (شوتز و همکاران، 1993) و رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کانوکسی (1996) استفاده کردیم. روایی پرسشنامهها با بهرهگیری از دیدگاههای اصلاحی استادان مدیریت ورزشی تعیین شد و پایایی هردو پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 78/0=;alpha و 81/0=;alpha به دست آمد. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی اجرا شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی و آزمونهای آماری کلموگروف اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی بـا رفتار شهروندی سازمانی رابـطۀ مثبت و معنیداری (03/0=P ، 263/0=r) وجود دارد. همچنین بین هوش هیجانی با مؤلفههای نوعدوستی (041/0=P ، 249/0=r) و وجدان (046/0=P ، 243/0=r) رابطۀ مثبت و معنیداری وجود داشت. اما بین هوش هیجانی با مؤلفههای جوانمردی (327/0=P، 121/0=r)، رفتار مدنی (612/0=P، 063/0=r) و ادب و ملاحظه (384/0=P، 107/0-=r) رابطۀ معنیداری مشاهده نشد. ازطرفی، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد هوش هیجانی میتواند مؤلفههای نوعدوستی و وجدان را پیشبینی کند. بنابراین میتوان برای استفاده از مزایای رفتارهای فرانقش در سازمان، به تقویت میانگین هوش هیجانی در کارکنان پـرداخت و با ارتقای نظام شغلی استاندارد و سازوکار ترفیع مناسب براساس اصول شایستگیهای ذهنی و عاطفی، لیاقت در کار و رفتار شهروندی سازمانی را در بین کارکنان سازمان توسعه داد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2200-fa.pdf
2014-08-15
29
41
هوش هیجانی
رفتار شهروندی سازمانی
کارکنان
The relationship between Emotional Intelligence and Staff’s Organizational Citizenship Behavior in Sport and Youngs Organization of Khorasan-e Razavi
The aim of this study was to analyze the relationship between emotional intelligence and organizational citizenship behaviors. The statistical population of this study was the staff members of Physical Education Organization of Khorasan-e Razavi Province (N=75). The size of population was selected as, the size of sample. For gathering data, two standard questionnaires, driven from emotional intelligence (Schuz et al, 1993) and organizational citizenship behavior (Organ and Konovsky, 1996) were used. Validity of questionnaires was achieved through considering comments of professors of sport management course and by using Cronbach’s alpha test the reliability of knowledge management and creativity questionnaires were found to be 0.78 and 0.81, respectively. The research method is descriptive and correlational which has been done through field method. Descriptive scales and Kolmogorov-Smirnov statistical tests, Pearson correlation coefficient and regression analysis were used to analyze the data. The results of correlation test indicated that there is a positive and significant relation between (r=0.263, P=0.03) emotional intelligence satisfaction and organizational citizenship behavior. Furthermore between Emotional Intelligence and factors altruism (r=0.249, P=0.041), the conscience (r=0.243, P=0.046) positive and significant relationship was observed. But between emotional intelligence and factors sportsmanship (r=0.121, P=0.327), civic virtue (r=0.063, P=0.612) and courtesy (r=0.107, P=0.384) no-significant relationship was observed. Furthermore the results of regression analysis showed that emotional intelligence is expect to qualify altruism and conscience. Therefore can take the advantage of learned behaviors in the organization, to improve the emotional intelligence of employees paid out and standard work and by improving systems of proper promotion system based on merit principles of mental and emotional efficiency in work and organizational citizenship behavior in the organization expanded.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2200-en.pdf
2014-08-15
29
41
Emotional Intelligence
Organizational Citizenship Behavior
Staff
OTHERS_CITABLE
ارتباط عوامل پنجگانه شخصیت با تحلیلرفتگی شغلی در مربیان زن ایروبیک شهر اصفهان
هدف پژوهش حاضر سنجش رابطه ابعاد شخصیت و تحلیلرفتگی شغلی مربیان زن ایروبیک شهر اصفهان بود. این تحقیق از نوع همبستگی بود و به روش پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را مربیان ایروبیک زن شهر اصفهان تشکیل میدادند که تعداد آنها 400 نفر بود. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران تعداد افراد نمونه 160 نفر برآورد شد که جهت اطمینان بیشتر 200 پرسشنامه به صورت تصادفی ساده توزیع شد و 157 پرسشنامه تکمیل گردید و در تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده قرار گرفت. برای اندازهگیری دادهها از دو پرسشنامه استفاده شد: پرسشنامه تحلیلرفتگی شغلی مسلش و پرسشنامه پنج عاملی شخصیت مککری و کوستا. نتایج تحقیق نشان داد که تحلیلرفتگی شغلی با مؤلفههای برونگرایی(21/0- r= )، وظیفهشناسی (20/0(r=- ، تطابقپذیری (18/0-r= )، و تجربهپذیری (33/0- r= ) همبستگی منفی و معنادار و با مؤلفه روانرنجوری (17/0r= ) همبستگی مثبت و معنادار دارد. بنابراین طبق این نتایج، مربیانی که دارای ویژگیهای شخصیتی برونگرایی، وظیفهشناسی، تجربهپذیری و تطابقپذیری باشند، دربرابر عوامل استرسزای شغلی کمتر دچار فرسودگی شغلی میشوند. افراد روانرنجور آمادگی بیشتری برای ابتلا به فرسودگی شغلی دارند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2201-fa.pdf
2014-08-15
43
52
ابعاد شخصیت
تحلیلرفتگی شغلی. مربیان زن ایروبیک
The Relationship between the Five Personality factors and Burnout in Female Aerobics Coaches of Esfahan
The aim of the present study was to investigate the relationship between the five personality dimensions and burnout in female aerobics coaches of Esfahan. This was a correlation research performed using survey method. The statistical population included all 400 female aerobics coaches of Esfahan. The sample volume size was estimated 160 using Cochran formula. For more security, a total of 200 questionnaires were distributed among the population using simple random sampling method 157 of which were filled out completely and were used in statistical analysis. The two questionnaires of "Maslach Burnout Inventory", and McCrae and Costa's "NEO Five Personality Inventory" were applied for data measurement. Results indicated a negative significant correlation between burnout with extroversion (r = -0.21), conscientiousness (r = -0.20), agreeableness (r = -0.18), and openness (r = -0.33) and a positive significant correlation with neuroticism (r = 0.17). Therefore, coaches with extroversion, conscientiousness, agreeableness, and openness personality traits are less likely to become burnout against stressful job factors and those with neuroticism are at a higher risk to be affected by job burnout.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2201-en.pdf
2014-08-15
43
52
Personality dimensions
Job burnout
Female aerobics instructor
OTHERS_CITABLE
مطالعه تحلیلی عملکرد، پتانسیل و کارآیی تیمهای فوتبال لیگ حرفهای ایران با روش تحلیل پوششی دادهها
هدف این پژوهش، توصیف و تحلیل عملکرد، پتانسیل و کارایی تیمهای فوتبال لیگ حرفهای ایران است؛ بهنحویکه آنها در کنار توصیف عملکرد، پتانسیل و کارایی تیمها، جایگاه آنها در جدول ردهبندی لیگ با جایگاه برمبنای پتانسیل (مقام قابل کسب توسط هر تیم در لیگ) و جایگاه آنها برمبنای کارایی (میزان نزدیکی عملکرد به پتانسیل)مقایسه و تحلیل شود.روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی و جامعه آماری هیجده تیم فوتبال حاضر در فصل 89-1388 لیگ حرفهای ایران است. امتیاز و رتبه کسبشده در لیگ بهمثابه عملکرد مدنظر بوده است. پتانسیل (امتیاز و رتبه قابلکسب) و کارایی (نسبت امتیاز کسبشده به امتیاز قابلکسب) تیمها نیز با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها محاسبه شده است. طبق جدول لیگ، تیمهای سپاهان، ذوبآهن و استقلال تهران، رتبههای اول تا سوم و از نظر کارایی، تیمهای ملوان، سپاهان، استقلال تهران و مقاومتسپاسی شیراز، چهار تیم رتبه اول، و ذوبآهن و تراکتورسازی، تیمهای رتبه پنجم و ششم هستند. برمبنای پتانسیل، پیشبینی میشد تیمهای سپاهان، پرسپولیس و فولادخوزستان، رتبههای اول تا سوم را بهدست آوردند. وضعیت مشابهی درباره تیمهای دیگر، بهویژه تیمهای انتهای جدول، دیده میشود. نظام ارزیابی لیگ براساس نتایج ورزشی بدون توجه به پتانسیل و کارایی تیمها است. بنابراین ضروری بهنظر میرسد عملکرد تیمها براساس شاخص کارایی نیز ارزیابی شود.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2202-fa.pdf
2014-08-15
53
63
لیگ حرفهای فوتبال ایران
عملکرد
پتانسیل
کارآیی
تحلیل پوششی دادهها
Description and Analysis of Performance, Potential and Efficiency of Iranian football pro- league by Data Envelopment Analysis
In the case of football it could be argued that the purpose of teams is to win the competitions in which they participated. However, the assessment of football teams from the efficiency aspect would be relevant in judging whether the results have been obtained without waste. The purpose of this research is to compare and analysis of league ranking with Potential and efficiency ranking. The chosen sample is football teams who played in 2009-2010 season of Iranian pro league and the method of calculating the efficiency will be output- oriented version of Data Envelopment Analysis (DEA). In this research, performance, potential and efficiency of each team respectively considered as, The points and ranks achieved by each team in league. The points and ranks achievable by each team and the ratio of points achieved to points achievable by each team. The main conclusion is that the ranking of teams based on performance, potential and efficiency is not the same. performance evaluation system of league that based on sporting results, don’t represent the efficiency of teams. Therefore, it seems, that performance of teams evaluated based on efficiency and with respect to their potentials is needed.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2202-en.pdf
2014-08-15
53
63
Iranian Football pro-league
performance
Potential
Efficiency
Data Envelopment Analysis
OTHERS_CITABLE
ارتباط بین عدالت سازمانی ادراکشده با فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران
این تحقیق با هدف تعیین ارتباط بین عدالت سازمانی ادراکشده با فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت انجام شد. جامعه آماری را کلیۀ کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران (180=N) تشکیل دادند. به دلیل کوچکبودن حجم جامعه، نمونۀ آماری برابر با کل جامعه در نظر گرفته شد. روش تحقیق از نوع همبستگی بود. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامههای عدالت سازمانی، فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت استفاده شد. اعتبار این پرسشنامهها با استفاده از دیدگاههای استادان مدیریت ورزشی اصلاح شد. پایایی پرسشنامهها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 94/0، 72/0 و 84/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از شاخصهای توصیفی و آزمونهای آماری K-S، ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون دوربین واتسون جهت عدم وابستگی خطاها و تحلیل رگرسیون چندمتغیره (چندگانه) به انجام رسید. نتایج نشان داد بین عدالت سازمانی با فرسودگی شغلی (04/0=P، 186/0-=r) و تمایل به ترک خدمت (033/0=P، 198/0-=r) رابطه منفی و معناداری وجود دارد. بین ابعاد عدالت رویهای با فرسودگی شغلی (003/0=P، 277/0-=r) و عدالت توزیعی (037/0=P، 193/0-=r) و عدالت تعاملی (01/0;geP، 230/0-=r) با تمایل به ترک خدمت رابـطۀ منفی و معناداری مشاهده شد. ازطرفی نتایج تـحلیل رگرسیون نشان داد که عدالت تـوزیعی فرسودگی شغلی (016/0=P، 442/2-=t ، 737/2=F) و تمایل به ترک خدمت (01/0;geP ، 38/2-=t ، 471/3=F) را پیشبینی میکند. درنهایت چنین نتیجهگیری میشود که هرچه رعایت عدل و انصاف از سوی مدیریت سازمان درمقابل کارکنان بیشتر و بهتر باشد فرسودگی و ترک خدمت در بین کارکنان کاهش مییابد و درپی آن عملکرد کارکنان بهبود خواهد یافت.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2203-fa.pdf
2014-08-15
65
76
عدالت توزیعی
عدالت تعاملی
عدالت رویهای
فرسودگی شغلی
ترک خدمت
ورزش
The relationship between Perceived Organizational Justice & Job burnout and Intent to leave the Profession of the staff in Tehran Province Directorate of Youth and Sports
This research was done to specify the relationship between perceived organizational justice and job burnout & intent to leave the profession. The statistical population was the entire staff of the Office of Youth and Sports of Tehran (180 = N). Due to the small population size, the statistical model was considered equal to the total population. Research method was correlation. In order to collect the data, the questionnaires of organizational justice, job burnout, and intent to leave were used. The validity of these questionnaires was corrected by using the opinions of a number of sport management specialists. The reliability of the questionnaires was obtained respectively as 0.94, 0.72 and 0.84 by using of Cronbach’s alpha test. Data analysis was performed by the use of explanatory indexes and K-S statistical test, Spearman correlation coefficient, Durbin Watson test for independence of errors and Regression stepwise analysis. The results showed that there was a negative and significant relation between organizational justice and job burnout (r=-0.186, P=0.04) and intent to leave the profession (r=-0.198, P=0.033). Also, there is a negative and significant relation between procedural justice dimensions and job burnout (r=-0.277, P=0.003) and distributional justice (r=-0.193, P=0.037) and transactional justice (r=-0.230, P;le0.01) with intent to leave the profession. Besides, according to the results of regression analysis, the distributional justice can predict job burnout (F=2.737, t=-2.442, P=0.016) and intent to leave the profession (F=3.471, t=-2.38, P;le0.01). Finally, it is concluded the justice is paid more attention by management towards employees, it causes decreasing job burnout and turnover among them proportionally which leads to improvement of employees performance
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2203-en.pdf
2014-08-15
65
76
Distributional Justice
procedural justice
transactional justice
Job burnout
Intent to leave
Sport
OTHERS_CITABLE
عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به نام تجاری پوشاک ورزشی در باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران
امروزه وفاداری مشتریان به نام تجاری کلید موفقیت تجاری به شمار میآید و بسیاری از شرکتها سعی میکنند به منظور افزایش وفاداری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به نام تجاری پوشاک ورزشی در باشگاههای فوتبال حاضر در یازدهمین دوره لیگ برتر ایران بود. روش تحقیق این پژوهش توصیفیـ پیمایشی بود و جامعه آماری آن را کسانی تشکیل میدادند پوشاک ورزشی باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران (شامل مدیرعامل، قائممقام، سرپرست، سرمربی و مربیان90=N) را خریداری کنند. نمونه پژوهش شامل60 نفر از جامعه مزبور بودند که بهطور تصادفی از پانزده باشگاه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیا (2008) با پایایی73/0= ;alpha بود. یافتههای تحقیق نشان داد عوامل کیفیت پوشاک، مدل و نام تجاری پوشاک ورزشی از دیگر عوامل وفاداری به نام تجاری اهمیت بیشتری داشتند. همچنین بین بیشتر مؤلفههای وفاداری به نام تجاری رابطهای معنیدار و مثبت وجود دارد. درنتیجه مدیران و برنامهریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی با توجه به رتبهبندی عوامل مؤثر بر وفاداری میتوانند زمینه افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلندمدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2204-fa.pdf
2014-08-15
77
89
فوتبال
وفاداری
نام تجاری
پوشاک ورزشی
ایران
Factors affecting brand loyalty sports apparel purchase decision makers in the Premier League football clubs
Today, the brand's customer loyalty is key to business success, Many companies try to increase loyalty among customers to expand their brand. The aim of this study was to identify factors influencing the loyalty of purchase decision makers of the clubs and football players to sports apparel brand in the eleventh round of the Premier football League. Methodology of this research was surveying and population of this research formed as sports apparel purchase decision makers in the Premier League football clubs of Iran(the director and deputy director of the club, and the head coach and team coaches N=90). The study sample included 60 individuals purchasing decision makers in clubs and 263 people of Premier League football players of Iran. Questionnaire data collection tool for brand loyalty was Wong Foong and yahyah (2008) with reliability of (;alpha=0.82). The results showed that the factors of the product quality, model and brand of sports was more effective than other factors in loyalty of sport apparel brand in the Premier League football clubs of Iran. Therefore, sports apparel industry planners should try to modify models to increase brand loyalty and other factors affecting brand loyalty to expand their brand through customers. They provide basis increasing rate of customers loyalty and thus provide the long-term interests of their business.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2204-en.pdf
2014-08-15
77
89
Football
Loyalty
Brand
Sportswear
Iran
OTHERS_CITABLE
مقایسه کیفیت آموزشی رشته تربیتبدنی در دو نظام آموزش حضوری و نیمه-حضوری در استان اردبیل
هدف این پژوهش مقایسه کیفیت آموزشی رشته تربیتبدنی در دو نظام آموزش حضوری و نیمهحضوری در استان اردبیل بود. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته تربیتبدنی در دانشگاههای دولتی استان اردبیل در سال تحصیلی 90-89 تشکیل دادند. برای جمعآوری اطلاعات تحقیق ازطریق چهار پرسشنامه پاسخبسته (80 سؤال) برای عملکرد تحصیلی دروس تخصصی نظری نمونه تحقیق و پرسشنامه اطلاعات فردی و یک پرسشنامه خودپنداره تحصیلی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل از دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. از آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل تکتک سؤالات پرسشنامه بهصورت توزیع فراوانی، درصد میانگین استفاده شد و از بخش آمار استنباطی برای آزمون فرضیههای تحقیق و تعیین تفاوتهای احتمالی کیفیت آموزشی دو نظام آموزش حضوری و نیمهحضوری و از آزمون تی مستقل و خیدو استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS.V.18 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد کیفیت آموزشی رشته تربیتبدنی در دروس تخصصی نظری در دو نظام آموزش حضوری و نیمهحضوری تفاوت معنیداری دارد و کیفیت آموزشی گروه حضوری در دروس نظری نسبت به گروه نیمهحضوری بالاتر است. کیفیت آموزشی در دروس عملی در دو نظام آموزش حضوری و نیمهحضوری تفاوت معنیداری ندارد و نمرههای گروه نیمهحضوری نسبت به گروه حضوری در دروس عملی بالاتر است. بین سطح خودپنداره تحصیلی و معدل دیپلم متوسطه در دو گروه تفاوت معنیداری وجود ندارد. همچنین بین سن، وضعیت تأهل و نحوه تأمین هزینههای تحصیلی و ترتیب انتخاب رشته کنکور سراسری تفاوتی بین دو گروه مشاهده نشد در نهایت، مشاهده شد که بین جنس، وضعیت اشتغال و نوع دیپلم متوسطه بین دو نظام آموزش حضوری و نیمهحضوری تفاوت معنیداری وجود دارد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2205-fa.pdf
2014-08-15
91
103
کیفیت آموزشی
تربیتبدنی
آموزش حضوری
آموزش نیمهحضوری
خودپنداره تحصیلی
A Comparison between the Quality of Physical Education in Part time and Conventional Educational Systems in Ardabil Province
The present study aimed to make a comparison between the qualities of physical education in part time and conventional educational systems in Ardabil province. The target population of the study included all students majoring in physical education in Ardabil province in 1389-90. To collect data, 4 close-ended questionnaires (80 items), a bio-data questionnaire, and a self-concept questionnaire were developed and then were given to the participating groups. The mean, percentile, and frequency of individual items were computed. Student’s t-test and chi-square were used to analyze the data. The results showed that the students of the conventional system outperformed the students of the part time system in gymnasium, but in practical courses the difference did not reach statistical significant. The difference between their self-concept and high school average scores did not appear to be statistically significant. The participating groups were approximately the same in terms of their bio-data
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2205-en.pdf
2014-08-15
91
103
quality of education
physical education
conventional educational system
part time educational system
schooling self-concept
OTHERS_CITABLE
اولویتبندی ابعاد سازمان یادگیرنده در ادارههای کل ورزش و جوانان استان-های غرب ایران
هدف این پژوهش اولویتبندی ابعاد سازمان یادگیرنده در ادارههای کل ورزش و جوانان غرب ایران بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان این ادارههای کل (203=N) و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بود که حجم آن با استفاده از جدول مورگان 130 نفر برآورد شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده مارسیک و واتکینز (1996) استفاده کردیم. روایی این ابزار اندازهگیری را استادان مدیریت ورزشی تأیید کردند و با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ پایایی آن 96/0=a به دست آمد. روش تحقیق از نوع توصیفی- میدانی بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی و آزمونهای آماری کلموگروف اسمیرنوف، تی تکنمونهای، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رتبهبندی فریدمن استفاده شد.طبق یافتهها میان سطوح یادگیری فردی، یادگیری گروهی و یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (05/0;geP). بین ابعاد سازمان یادگیرنده نیز یادگیری مداوم، اولین و توانمندسازی آخرین اولویت را داشتند. درنهایت، پیشنهاد میشود مدیران این ادارههای کل با درنظر داشتن یادگیری فردی به منزله اساس یادگیری سازمانی، به ابعادی نظیر توانمندسازی، یادگیری گروهی، سیستمهای ادغامشده و پیوند با سیستم نیز بیشتر توجه کنند و با استفاده از راهکارهای عملی زمینه تحقق سازمان یادگیرنده را فراهم آورند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2206-fa.pdf
2014-08-15
105
116
سازمان یادگیرنده
کارکنان
اداره کل ورزش و جوانان
Prioritizing Dimensions of Learning Organization in Sport and Youth Head Offices of Western Provinces of Iran
The purpose of this study was to prioritize dimensions of learning organization in sport and youth head offices of west of Iran. The statistical population of this research included all staff of these head offices (N=203) and sampling method was stratified random that estimated 130 people using Morgan's table. For data collection, dimensions of learning organization questionnaire of Marsick and Watkins (1996) was used. validity of this measuring instrument was confirmed by sports management masters. Using Cronbach's alpha test, it’s reliability was obtained 0/96. This study was a descriptive method that was implemented in the field.Descriptive statistical indicators and Kolmogorov Smirnov, one samplet test, Pearson and Friedman ranking tests, were used to analyze data. Results showed there is a significant positive correlation between levels of individual learning, group learning and organizational learning (P;le0/05). Also among dimensions of learning organization continuous learning and empowerment had first and last preference, respectively. Finally, it is suggested, these head offices managers also should pay more attention to aspects such as empowerment, group learning, system connection and embedded systems in addition to individual learning as base of organizational learning for providing conditions to become learning organization through practical solutions.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2206-en.pdf
2014-08-15
105
116
Learning organization
Staff
Sport and youth head office
OTHERS_CITABLE
مدل ارتباطی قابلیتهای یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی ادارههای ورزش و جوانان استانهای شمالی ایران
هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین قابلیت یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی در ادارههای ورزش و جوانان استانهای شمالی ایران بود. روش تحقیق از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان مسئول ادارههای کل ورزش و جوانان شمال ایران (استانهای گیلان، مازندران و گلستان) به همراه مدیران و معاونان پنج شهرستان منتخب تابعه در سال 1391 تشکیل دادند (N=108). به علت محدودبودن جامعه، نمونه آماری بهصورت تمامشمار در نظر گرفته شد (n=108). ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه قابلیت یادگیری سازمانی (گومز، 2005) و عملکرد سازمانی (براون، 2001) بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار، جداول توزیع فراوانی) و استنباطی (کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل عاملی تأییدی) در سطح معنیداری 05/0 p;le انجام گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که خردهمقیاس دید سیستمی بیشترین میانگین را نسبت به دیگر قابلیتهای یادگیری سازمانی به دست آورد (35/3=µ). همچنین یادگیری سازمانی رابطه معناداری با عملکرد سازمان دارد (05/0p;le، 621/0r=). با توجه به وجود رابطه همخطی بین متغیرها و فرض استقلال خطاها از یکدیگر، متغیرهای پیشبین (قابلیتهای یادگیری سازمانی) 37 درصد تغییر در میزان عملکرد سازمانی را تبیین میکنند. همچنین ضمن تأیید شاخصهای مدل برازششده، میتوان گفت مدل ارائهشده مناسب و دادههای تجربی بهخوبی با آن منطبق هستند. درمجموع با عنایت به یافتههای پژوهش پیشنهاد میشود مدیران سطوح مختلف برای درک اهمیت یادگیری سازمانی و چگونگی ایجاد این قابلیتها در کارکنان اهتمام کافی بورزند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2207-fa.pdf
2014-08-15
117
129
قابلیتهای یادگیری سازمانی
عملکرد سازمانی
اداره ورزش و جوانان
Communicational Model of Organizational Learning Capabilities and Organizational Performance of Sport and Youth Offices of Iran\'s Northern Provinces
The purpose of this study was to determine the relationship between organizational learning capability and organizational performance in sport and youth offices of Iran's Northern provinces. Statistical population included of all managers, deputies and experts of the sport and youth offices in Iran's Northern provinces (Guilan, Mazandaran and Golestan) and managers and deputies from five selected cities in the year 1391 (N=108). Due to the limited population, the statistical sample was considered as a whole (n=108). For this purpose, organizational learning capability (Gomez, 2005) and organizational performance (Brown, 2001) questionnaires were used. Data analysis was performed at a significant level (p;le0.05) using descriptive statistics (mean and standard deviation, frequency distribution tables) and inferential statistics (Kolmogorov-Smirnov, Pearson correlation coefficient, multiple regression, and conformity factor analysis). Research results indicated that the systematic perspective subscale acquired the highest average in comparison with other organizational learning capabilities (;mu=3.35). Also, there was a significant correlation between organizational learning and organizational performance (p;le0.05, r=0.621). With regard to the linear relationship among variables and the assumption of errors independence from each other, predictor variables (organizational learning capabilities) revealed 37% changes in the rate of organizational performance. Also, while confirming the model parameters, it can be said that the presented model is appropriate and experimental data are coincided enough well with this model. Totally, according to the findings of this research, it is recommended that the different levels of managers make enough efforts to perceive the importance of organizational learning and how to establish these capabilities among the staff.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2207-en.pdf
2014-08-15
117
129
Organizational learning capabilities
organizational performance
sport and youth office
OTHERS_CITABLE
چگونگی گذران اوقات فراغت دانشآموزان نابینای ایران با تأکید بر فعالیتهای بدنی
پژوهش حاضر با هدف ارائه راهی برای چگونگی گذران اوقات فراغت دانشآموزان نابینا با تأکید بر فعالیتهای جسمانی تهیه شده است. پژوهش از نوع توصیفی و به روش میدانی است که طی سال تحصیلی 90- 1389 درباره 517 دانشآموز نابینا صورت گرفته است. پژوهش ابتدا با روش گزینشی تصادفی ساده و سپس با تنظیم پرسشنامهای 85 سؤالی، تحقق مراحل نخستین خود را طی کرد. در تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (خیدو) استفاده شد. یافتهها نشان داد که بیش از 50 درصد دانشآموزان نابینا روزانه بیش از 8 ساعت وقتشان را بدون هدف میگذرانند. بیش از 70 درصد آنان نیز فضای ورزشی در مدرسه یا در نزدیکی محل سکونتشان ندارند. براساس نتایج این پژوهش، بین مدتزمان گذران اوقات فراغت ورزشی و گذران اوقات بدون هدف تفاوت معنیداری وجود دارد؛ عوامل بازدارنده فعالیتهای فراغتی- ورزشی بر انجام یا عدم انجام این فعالیتها تفاوت معنیداری برجای میگذارند؛ درباب میزان مشارکت دانشآموزان نابینا در فعالیتهای فراغتی و فراغتی- ورزشی نیز در مقایسه با درجات مختلف بینایی تفاوت معنیداری وجود دارد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2208-fa.pdf
2014-08-15
131
147
نابینایان
فعالیتهای بدنی
اوقات فراغت
دانشآموز
Quality of spending the leisure time for Iranian Individuals with visual impairments students with emphasis on physical activities
The current research has been prepared for giving away for quality of spending the leisure time with emphasis on doing physical activity. The research was done on 517 Individuals with visual impairments students in 1389- 1390 school year using a descriptive research in the field way. The research past its primary phases using cluster random sampling way and then using the 85 question questionnaire. The descriptive and inferential statistics of (chi-square) have been used in analyzing the findings. The findings showed that more than 50% of the Individuals with visual impairments students spend more than 8 hours per day aimlessly. More than 70% of the Individuals with visual impairments students have no sport facilities in their schools or near their homes. According to the findings of this research, there is a meaningful difference between the duration of leisure sport activities and spending time aimlessly. The preventing factors of doing leisure sport activities make a meaningful difference on doing or not doing these activities. Also there is a meaningful difference in relation with the amount of Individuals with visual impairments student’s participation in leisure activities and leisure sport activities in comparison to the different vision acuities.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2208-en.pdf
2014-08-15
131
147
Blind
Individuals with visual impairments
physical activities
Leisure time
student
OTHERS_CITABLE
به کارگیری رویکرد BSC جهت ارزیابی عملکرد اداره های تربیت بدنی دانشگاه های کشور
جایگاه ویژه ادارههای تربیت بدنی دانشگاهها در ارتقای سلامت قشر دانشجو اقتضا میکند تا عملکرد آنها به طور مرتب تحت بازنگری قرار گیرد. پژوهش حاضر با هدف بهکارگیری روش مناسب جهت ارزیابی عملکرد ادارههای تربیتبدنی دانشگاهها انجام شد. روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و اطلاعاتبه شکل میدانی جمعآوری شدهاند. جامعه تحقیق شامل کلیه خبرگان ورزش دانشگاه اعم از استادان دانشگاه، ارزیابان اداره کل تربیتبدنی و مدیران ادارههای تربیتبدنی دانشگاهها بود؛ که براساس مبانی نظری روش دلفی 25 نفر بهطور هدفمند براساس مدرک تحصیلی و سابقه کار انتخاب شدند. درنهایت از نظرات 17خبره که بهطور کامل پرسشنامهها را تکمیل کردند در تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد. ابزار تحقیقپرسشنامه محققساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن را گروهی از استادان تأیید کردند و اعتبار آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (78/0=;alpha) تأیید شد. خبرگان پس از اجرای دو مرحله نظرسنجی (703/0W=) 13معیار با 61 زیرمعیار را در چهاربعد اصلی کارت امتیاز متوازن قرار دادند. ضریب هر معیار در هر بعد با استفاده از روش تحلیل عاملی محاسبه شد. در بعد مالی جذب منابع دولتی، در بعد مشتری برنامههای اجرایی جهت مشارکت مشتری، در بعد فرآیندهای داخلی مدیریت و برنامهریزی و در بعد رشد و یادگیری معیار رشد از ضریب بالاتری برخوردار شد. کارت پیشنهادی ارائه شده در این پژوهش میتواند همچون ابزاری توانمند در برای ارزیابی و تدوین استراتژی ادارههای تربیتبدنی دانشگاهها در اختیار مدیران این ادارههای قرار گیرد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2209-fa.pdf
2014-08-15
149
163
ارزیابی عملکرد
روش کارت امتیازی متوازن
ادارههای تربیت بدنی دانشگاهها
The Application of BSC Approach in Performance Evaluation of the Physical Education Offices of Iranian Universities
The present study aims to find a suitable method for the performance evaluation of physical education offices of Iranian universities. The method used is of descriptive-analytical with field-gathered data. Were used The population was comprised of all the academic sports scholars including university lecturers, the physical education headquarters evaluators, and the managers of physical education offices of universities, out of sample 25 were purposefully selected on level of education and job experience basis using Delphi theoretical framework. In terms of the 17 experts who fully completed questionnaires were used in data analysis. The Res tool was a researcher-made questionnaire whose face and content validities were approved by a group of lecturers and their validities by Chronbach’s Alpha coefficient(;alpha=78%). Following two steps of Delphi implementation, the scholars came to an agreement(W=0.703)putting a number of 13 elements with 61 criteria in the four main perspectives of Balanced Score Card(BSC).Subsequently, each criterion’s coefficient was measured using factor analysis. The Criteria of Government Resources Acquirement, Executive Plans for Customer Participation, Management and Planning, and Growth enjoyed higher coefficients in Financial, Customer, Internal Processes, and Growth and Learning Perspectives, respectively. The proposed BSC can be a powerful tool for the evaluation and formulation of physical education offices of universities strategies available to the managers of such offices.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2209-en.pdf
2014-08-15
149
163
Performance evaluation
Balanced Score Card method
Physical education offices of universities