OTHERS_CITABLE
تأثیر جلب توجه درونی و بیرونی بر عملکرد مهارت پرتاب وزنه
هدف از این پژوهش تعیین تأثیر نوع جلب توجه بر عملکرد مهارتهای حرکتی مستلزم تولید نیروی (نزدیک به) بیشینه بود. در این آزمایش 28 دانشجوی دختر راستدست با تجربه کم در مهارت پرتاب وزنه به صورت داوطلبانه انتخاب و بر اساس مسافت پرتاب در پیشآزمون (شامل سه کوشش) به دو گروه توجه درونی و بیرونی تقسیم شدند. از آزمودنیها خواسته شده بود که با استفاده از تکنیک اوبراین وزنه را پرتاب کنند. آزمایش در سه جلسه انجام شد و هر جلسه شامل سه کوشش بود. دستورالعملها مربوط به حرکات دست و بدن (توجه درونی) یا وزنه (توجه بیرونی) بودند. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (جلسه)3× (گروه) 2 با اندازهگیری مکرر عامل جلسه استفاده شد. نتایج نشان داد که عملکرد گروه توجه بیرونی در مقدار مسافت پرتاب وزنه بیشتر از گروه توجه درونی بود (05/0P<). همچنین اثر متقابل جلب توجه و جلسات تمرینی نیز معنادار بود (001/0P<). نتیجه اینکه دستورالعملهای توجه بیرونی منجر به تولید نیروی بیشتری نسبت به دستورالعملهای توجه درونی میشوند این مطلب تأییدکننده تعمیمپذیری مزایای جلب توجه بیرونی در تکالیف تولید نیرو است که در مطالعات گذشته نشان داده شده است.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-139-fa.pdf
2012-03-15
1
9
دستورالعمل توجه بیرونی
دستورالعمل توجه درونی
پرتاب وزنه
The Effect of External and Internal Focus of Attention on Shot Put Skill
The purpose of the present study was to study the effect of attentional focus instructions on motor skills that requiring near to maximum force production, such as shot put skill. In this experiment, twenty eight right- handed girl students with little shot put experience were selected voluntarily. They divided to two groups (internal and external focus) based on their shot put scores in pre- test (consists of 3 trial). They were asked to shot put using O׳brien technique. Experiment performed in three sessions and each session consists of three trials. Instructions referred specifically either to body movement (internal focus) or to shot (external focus). In this study, mixed ANOVA 2(group) ´ 3(session) with repeated measures on last factor is used for analyzing data. The results of this experiment showed that distance of shot put was greater in external focus group rather than internal focus group. Also interaction between attentional focus and practice session was significant (P< 0/001). In conclusion, external focus resulted in producing greater force relative to internal focus. These findings indicate that previously shown benefits of an external attentional focus generalize to motor skills requiring maximal force production.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-139-en.pdf
2012-03-15
1
9
External focus of attention instructions
internal focus of attention instructions
shot put skill
Samaneh
Damanpak
1
AUTHOR
Mohsen
Shafizadeh
2
AUTHOR
Abbas
Bahram
3
AUTHOR
Elham
Fazel
4
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تأثیر رفتارهای مربیگری برکارایی (کارآمدی) مربیگری و پویایی تیمی
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر رفتارهای مربیگری بر کارایی مربیگری و پویایی تیمی تیمهای حاضر در لیگ برتر والیبال کشور در سال 87 - 88 بوده است. روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش مربیان و ورزشکاران تیمهای حاضر در لیگ برتر والیبال مردان، یعنی 13 تیم، و نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری است. ابزار جمعآوری دادهها عبارت بودند از پرسشنامه اطلاعات فردی ورزشکاران و مربیان فلتز، مورتیز، چیس و سالیوان (1999)، پرسشنامه انسجام تیمی کارن، براولی ویدمایر (1985 )، پرسشنامه کارایی مشارکتی فلتز و لیرج (1998)، پرسشنامه رفتار مربیگری مارتین و بارنز (1999)، پرسشنامه کارایی مربیگری فلتز، مورتیز، چیس و سالیوان (1999). نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره در سطح آلفای 0.05 حاکی از آن بود که رفتارهای مربیگری یک مربی بر کارایی مربیگری تأثیر دارد و کارایی مربیگری به نوبه خود بر پویایی تیمی (انسجام تیمی) تأثیر میگذارد. ضمن اینکه رفتارهای مربیگری نیز بر کارایی مربیگری و انسجام تیمی تأثیرگذار است. به طور کلی مشاهده شد که رفتارهای مربیگری توان پیشبینی کارایی مربیگری و پویایی تیمی (انسجام تیمی و کارایی مشارکتی بازیکنان) را دارد. همچنین کارایی مربیگری نیز توان پیشبینی پویایی تیمی (انسجام تیمی) را دارد. نتایج پژوهش نشان میدهد که برخی از عناصر دوازدهگانه مربیگری همچون تقویت، آموزش فنی اقتضایی اشتباه، و روابط عمومی و سازماندهی توان پیشبینی کارایی مربیگری و پویایی تیمی را دارند و هرچه بر میزان استفاده از این نوع الگوهای رفتاری افزوده میشود، بهبود بیشتری در میزان کارایی مربیگری مربی و پویایی تیمی مشاهده میگردد. از طرف دیگر، بهکارگیری الگوهای رفتاری منفی همچون تنبیه و آموزش فنی تنبیهی تأثیر منفی بر میزان کارآمدی مربی دارد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-140-fa.pdf
2012-03-15
11
29
رفتارهای مربیگری
کارایی(کارآمدی) مربیگری
پویایی تیمی (کارایی مشارکتی و انسجام تیمی)
والیبال
The Effect of Coaching Behaviors on Coaching Efficacy and Team Dynamic of Volleyball Pro-League Players in Iran (2009)
The purpose of the present study was to determinethe effect of coaching behaviors on coaching efficacy and team dynamic of vollyball pro- league in Iran (2009). 160 athletes and coach from 13 team participated as samples in this study. Coacing behavior was measured by Martin, S.B., & Barnes, K. (1999) Coaching Behavior questionnaire. Coaching Efficacy was measured by Feltz, D.L., Chase, M.A, Mortiz, S.A., Sullivan, P.J. (1999) coaching efficacyquestionnaire. Team Dynamic (team cohesion and collective efficacy), was measured by Carron, A.V., Brawely, L., Widmeyer, W. (1998) team cohesion questionnaire and Felts, D.L., & Lirg, C.D., (1998) collective efficacy questionnaire. The statistical procedure also was based on descriptive and inferential basis and included multivariable regression. The results indicated that coaching behaviors effect on coaching efficacy and team dynamic. Also coaching efficacy effect on team dynamic. As the results revealed, higher frequency of Reinforcement, Mistake – Contingent technical instruction, General communication and organizing behaviors styles, showed an increase in coaching efficacy and team dynamic( team cohesion and collective efficacy) over the season. On the other hand, higher frequency Punishment and Punitive technical instruction behaviors style, an decrease in coaching efficacy and team dynamic ( team cohesion and collective efficacy) over the season.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-140-en.pdf
2012-03-15
11
29
Coaching Behaviors
Coaching Efficacy
Team Dynamic (team cohesion and collective efficacy)
Abbas
Nazarian Madavani
1
AUTHOR
Fereydoon
Tondnevis
2
AUTHOR
Seyyed Amir Ahmad
Mozaffari
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
بررسی سبک رهبری خلاق مسئولان هیئتهای ورزشی استان قم با توجه به سه دیدگاه رهبری تحولگرا، عملگرا و مردممدار
تحقیق حاضر سبک رهبری خلاق مدیران هیئتهای ورزشی استان قم را با توجه به سه دیدگاه رهبری تحولگرا، عملگرا و مردممدار را مورد بررسی قرار داده است. ازبین 35 هیئت، نواب رئیس و دبیران 33 هیئت ورزشی (63 n=) دو پرسشنامه ویژگیهای فـردی و پرسشنامه سبـک رهبری خلاق (CLQ) را تکمیل کردند. پرسشنامه CLQ شامل 20 سؤال بود که 3 بعد سبک رهبری شامل سبک عملگرا، تحولگرا و مردممدار را اندازهگیری کرده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 97/0 =;alpha به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، آزمونهای کلموگروف اسمیرنوف، یومان ویتنی و کروسکال والیس در سطح معنیداری 05/0 ;geP به کار گرفته شد. نتایج نشان داد تفاوت معنیداری بین هر سه سبک رهبری خلاق براساس جنسیت مسئولان هیئتهای ورزشی (05/0 ;geP و51/0- =Z) وجود داشت. همچنین به طور مجزا تفاوت معنیداری بین سبک رهبری خلاق تحولگرا بر اساس جنسیت مسئولان (01/0 ;geP و48/0- =Z)، بین سبک رهبری خلاق عملگرا بر اساس جنسیت مسئولان (05/0 ;geP و64/0- =Z) و تفاوت معنیداری بین سبک رهبری خلاق مردممدار بر اساس جنسیت مسئولان (01/0 ;geP و41/0- Z=) وجود داشت. همچنین تفاوت معنیداری بین هر سه سبک رهبری خلاق بر اساس سمت مسئولان هیئتهای ورزشی (05/0 ;geP و60/0- Z=) و به طور مجزا تفاوت معنیداری بین سبک رهبری خلاق تحولگرا بر اساس سمت مسئولان (05/0 ;geP و44/0-Z=) و تفاوت معنیداری بین سبک رهبری خلاق مردممدار بر اساس سمت مسئولان (05/0 ;geP و60/0- Z=) وجود داشت. ولی بین سبک رهبری خلاق عملگرا بر اساس سمت مسئولان (05/0 ;geP و78/0- = Z) تفاوت معنیداری وجود نداشت. از طرفی دیگر، تفاوت معنیداری بین هر سه سبک رهبری خلاق براساس وضعیت استخدامی مسئولان هیئتهای ورزشی (05/0 ;geP و41/9 = X2) و تفاوت معنیداری بین هر سه سبک رهبری خلاق براساس سابقه فعالیت مسئولان هیئتهای ورزشی (01/0 ;geP و25/13= X2) وجود داشت.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-141-fa.pdf
2012-03-15
31
43
سبک رهبری خلاق
تحولگرا
عملگرا
مردم مدار
هیئتهای ورزشی
The Study of Creative Leadership Styles Chiefs Sport Committees in Ghom Province with Caution to Their Leadership styles (Transformational, Transactional and People Oriented)
The purpose of this study was to investigate Creative Leadership Styles Chiefs Sport Committees in Qom Province with Caution to their Leadership styles (Transformational, Transactional and People oriented). Between 35 sport committees, 33 assistant managers and committee managers sport committees (n=63) completed the two questionnaire of individual characteristics and Creative leadership questionnaire (CLQ). CLQ is included of 20 questions which 3 leadership style, including transformational, transactional and People oriented. Internal validity of questionnaire was determined by using Alpha Cronbach's test of =;alpha) 0/97). In order to analyze the data the following statistical methods in a significant level of (P;le0.05) were used: Kolmogorov- Smirnoff, mann Whitney U and Kruskal Wallis. The result of this study indicated that: there is a significant difference between creative leadership styles of transformational, transactional and people oriented with gender of Chiefs Sport Committees (Z=-0.51, p;le0/05). Also there is a significant difference between creative leadership styles of transformational with gender (Z= -0.48, P;le0.05), creative leadership styles of transactional with gender (Z= -0.64, P;le0.05) and creative leadership styles of people oriented with gender (Z = -0.41, P;le0.05), separately. An otherwise the result also indicated that there is a significant difference between the creative leadership styles with post of Chiefs Sport Committees (Z=-0.60, p;le0/05). Also there is a significant difference between creative leadership styles of transformational with post (Z = -0.44, P;le0.05), creative leadership styles of people oriented with post (Z= -0.60, P;le0.05), separately. But there isn’t significant difference between creative leadership styles of transactional with post (Z= -0.78, P;ge0.05). Another wise significant difference between the creative leadership styles with position staffing (X2=9.41, p;le0/05) and significant difference between the creative leadership styles with activity presidency (X2=13.25, p;le0/01).
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-141-en.pdf
2012-03-15
31
43
Creative Leadership Style
Transformational
Transactional
People oriented
Sport committee
Hossein
Poursoltani zarandi
1
AUTHOR
Raheleh
Vaghefi
2
AUTHOR
Hossein
Zareiyan
3
AUTHOR
Seyyedeh Tahereh
Moosavi Raad
4
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ارتباط سبکهای مدیریت تعارض و کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند در سازمانهای ورزشی، مطالعه موردی در استان مازندران
هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین سبکهای مختلف مدیریت تعارض و کیفیت ارتباط دوطرفه بین مدیر و کارمند با تأکید بر ویژگیهای دموگرافیک بود. 100 نفر آزمودنی (32 مدیر و 68 کارمند) شامل مدیران و کارمندان سطوح مختلف در اداره کل تربیت بدنی استان مازندران و هیئتهای مختلف ورزشی دو پرسشنامه LMX-7 و ROCI-П را داوطلبانه تکمیل کردند. یافتههای حاصل از تحقیق نشان داد از نظر کارمندان، تأثیر سبکهای مختلف مدیریت تعارض بر کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند معنیدار است، همچنین تأثیر سبک سازش بر متغیر وابسته معنیدار بوده است. البته با توجه به بتای به دست آمده تأثیر سبک همکاری نیز مثبت است، اما معنیداری آن مورد تأیید قرار نمیگیرد. همچنین از نظر مدیران تأثیر سبک سازش و انسجام بر متغیر وابسته معنیدار است. البته با توجه به بتای به دست آمده تأثیر سبک همکاری و رقابت نیز مثبت است، ولی تأثیر سبک رقابت و اجبار بیشتر از سبک همـکاری است، اما هیچکدام از اینها به طــور معنیدار مورد تأیید قرار نمیگیرند. نتیجه کلی نشان میدهد از میان سبکهای مختلف مدیریت تعارض، سبکهای سازش و همکاری بیشترین تأثیر را بر کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند از نظر کارمندان دارند، اما فقط تأثیر سبک سازش معنیدار است، لذا باید مدیران و کارمندان را تشویق کرد تا با اتخاذ سبک انسجام و همکاری در برخورد با تعارض، باعث افزایش اثربخشی سازمانی گردند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-142-fa.pdf
2012-03-15
45
56
مدیریت تعارض
سبک مدیریت تعارض
کیفیت ارتباط مدیر- کارمند و سازمان ورزشی
A Study of the Relationship between the Styles of Conflict Management and the Quality of Dyadic manager-employee Communication in Sport Organizations. A Case Study in Mazandaran Province
Purpose of this research was to study of the relationship between the styles of conflict management and the quality of the relationship between manager and employee, emphasizing on their demographic attributes. The methodology of this research was descriptive, present-based and practical. The sampling frame for this study consists of 100 managers and employees who are in administration of physical education in Mazandaran province. Data collected instruments includes 2 questionnaires LMX-7(quality of relationship) and ROCI-П (styles of conflict management). In this study descriptive statistics was for organizing, customizing and describing data. Inferential statistics was used by linear regression, t test and one way ANOVA. Findings of this research showed the significant difference between influences of five styles of conflict management on quality of relationship between manager-employee by the subjects. there is a significant relationship between the style of compromise and quality of relationship between manager-employee by employees. By the managers, impact rate of styles of compromise and integrating on dependent variable is quite positive and significant. This study was designed to clarify the readers thinking about the relationship between two constructs, conflict management and manager- member exchange. Also the research provides several significant contributions on both a scholarly and participationer level to the managers and employees. Thus both the managers and their followers have to be encouraged to take integrating and compromise styles of conflict management. Finally the positive view of persons in the organizations is very effective.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-142-en.pdf
2012-03-15
45
56
Conflict management style
Vahid
Shojaee
1
AUTHOR
Farshad
Tojari
2
AUTHOR
Bahareh
Soleimani Tape sari
3
AUTHOR
Asgari
Mohammadian
4
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ارتباط بین اعتیاد به کار و کیفیت زندگی کاری استادان تربیت بدنی دانشگاههای ایران
هدف اصلی این تحقیق، یافتن رابطه بین اعتیاد به کار و کیفیت زندگی کاری استادان تربیت بدنی دانشگاههای ایران بود. جامعه آماری این تحقیق شامل 264 نفر از استادان تربیت بدنی دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 163 نفر از آنان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند و با استفاده از دو پرسشنامه اعتیاد به کار اسپنس و رابینز با پایایی 82/0 و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون با پایایی 80/0 مورد ارزیابی قرار گرفتـند. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر آمار توصیفی از آزمون آمار استنباطی نظیر آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد 71 درصد از استادان اعتیاد به کار در حد بالا دارند و همچنین 92 درصد آنها زندگی کاری با کیفیت متوسط و خوب را دارا میباشند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین اعتیاد به کار و کیفیت زندگی کاری استادان رابطه معنیداری حاکم است (01/0 , P<535/0r=). بنابـراین اعتیاد به کار استادان با کیفیت زندگی کاری آنها ارتباط مستقیم دارد ولیکن اعتیاد به کار آنها با وابستگی اجتماعی و فضای کلی زندگی آنها رابطه معناداری ندارد به عبارت دیگر میتوان گفت که اعتیاد به کار میتواند شرایط کاری را در محیط دانشگاهی بهبود بخشد اما از نظر وابستگی اجتماعی و زندگی شخصی، فرد را دچار مشکل کند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-143-fa.pdf
2012-03-15
57
67
استادان دانشگاه
اعتیاد به کار
کیفیت زندگی کاری
The Study of the Relationship between the Workaholism and the Work Life Quality of Physical Education Instructor of Universities in Iran
The main aim of this study was to find out the relationship between the workholism and the quality of work life among the physical education instructor throughout the country. This research included 264 physical education instructor in the universities belong to Ministry of Sciences, Research and Technology of Iran. Of them, 163 persons have been chosen by simple random sample method based on kerjesy and Morgan table (1970). In order to collect the data, the work holism questionnaire of Spence and Robbins(1992) with 0.82 reliability and the work life quality questionnaire of Walton with 0.80 reliability have been evaluated. In order to analyze the data, in addition, workholism descriptive statistics, also the inferential statistics such as the Pearson correlation has been used. The results showed that %71 of masters had the work holism in the high rate, and %92 of them had the work life quality in the middle and good rate. Also, the results indicated that there was a significant relationship between the work holism and work life quality among the masters (r=0/535, p<0/01). Therefore, there is a direct relationship between the work addition and their social dependency and their total living atmosphere. In other words, one can say that the work holism can improve the workholism of masters in the university, but it can create problems in their social dependency and their personal life.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-143-en.pdf
2012-03-15
57
67
Workaholism
quality of work life
Work environment
job security
work organization
Gholam Reza
Shabani Bahar
1
AUTHOR
Ali
Talkhabi
2
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
کارآفرینی ورزشی: رویکردی نوظهور در کارآفرینی و مدیریت ورزشی
نوآوری، خلاقیت و تغییر، عوامل کلیدی و غیرقابل اجتناب ورزشاند. این مهم ما را بر آن میدارد تا گسترۀ ورزش را از منظر کارآفرینی مورد مطالعه قرار دهیم. در سالهای اخیر، گسترش رشته مدیریت ورزشی از یک سو، و توسعه رشته کارآفرینی از سوی دیگر، چارچوب جدیدی را در بستر ورزش پدید آوردهاند؛ به گونهای که در تلاقی این دو رشته رویکرد جدیدی از مدیریت ورزشی و کارآفرینی به وجود آمده است. از این رو، این مقاله قصد دارد تا با بررسی رابطه مابین کارآفرینی و ورزش، به بسط و توسعه کارآفرینی در مدیریت ورزشی نایل گردد. با مطالعه اطلاعات به دست آمده از رشتههای اقتصاد و بازاریابی ورزشی، فرصت شناسایی نوآوریها، پیشگامیها و خطرپذیریهای حادثشده در ورزش فراهم آمده، و از این طریق ابعاد کارآفرینی در این حوزه آشکار میگردد. همچنین، این مقاله با معرفی انواع مختلفی از کارآفرینی، که در حوزه ورزش و مدیریت ورزشی واقع شدهاند، به طور ضمنی به خلأ مطالعاتی که مابین رشتههای کارآفرینی و مدیریت ورزشی وجود دارد نیز اشاره میکند. در پایان نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده و اشاراتی برای علاقهمندان مطرح گردیده است.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-144-fa.pdf
2012-03-15
69
86
ورزش
کارآفرینی
نوآوری
پیشگامی
خطرپذیری
Sport Entrepreneurship: A Recent Approach in Entrepreneurship and Sport Management
Innovation, creativity and change are the key elements and unavoidable factors in sport. The importance of this issue encourages us to study sport from the point of view of entrepreneurship. During the recent years, spreading the sport management and development of entrepreneurship have created a new frame work in sport in a way that a new approach has been appeared regarding sport management and entrepreneurship. For this reason this article aims to study the relationship between entrepreneurship and sport in order to spread and develop the theory of entrepreneurship in sport management. Through studying the information gained in economics and sports marketing, we have been given the opportunity to identify the Innovations, proactiveness and risk taking in sport from which the dimensions of entrepreneurship has been out broke in this domain. Moreover, the current article implicitly points out the study related gap between entrepreneurship and sport management by introducing the different kinds of entrepreneurship existing in sport and sport management domains. Finally, suggestions are discussed for future studies.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-144-en.pdf
2012-03-15
69
86
Sport
Entrepreneurship
Innovation
proactiveness
risk taking
Reza
Mohammad Kazemi
1
AUTHOR
Yavar
Omidi
2
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تأثیر آرایش تمرینی مسدود، تصادفی و فزاینده نظامدار بر یادگیری پاس بسکتبال
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر روشهای مختلف آرایش تمرین مسدود، تصادفی و فزاینده نظامدار بر اکتساب، یادداری و انتقال انواع مختلف پاس بسکتبال (دودستی بالای سر، دودستی سینهای و یکدستی از پهلو) انجام شد. آزمودنیهای این پژوهش (45=N؛ با میانگین و انحراف استاندارد 75/0±04/14 سال) دانشآموزان پسر دوره راهنمایی بودند که هیچگونه سابقهای در ورزش بسکتبال نداشتند و پس از انجام پیشآزمون در سه گروه تمرینی مسدود، تصادفی و فزاینده نظامدار (به افزایش تدریجی تداخل زمینهای در طول تمرین اشاره دارد) گزینش شدند. آزمودنیها به مدت 9 جلسه طی 9 روز (هر جلسه شامل 9 کوشش) در شرایط ویژه گروه خود، مهارت ملاک را تمرین کردند. بعد از 24 ساعت، آزمونهای یادداری و انتقال با انجام 4 کوشش از هر پاس صورت گرفت. نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر روی عامل جلسات تمرین حاکی از تفاوت معنیدار بین جلسات تمرین بود، در حالی که اثر گروهها و تعامل گروهها و جلسات تمرین معنیدار نبود. نتایج مقایسه بین میانگین نمرات آزمون یادداری و انتقال گروهها تفاوت معنیدار بین گروهها را نشان داد، به طوری که گروه فزاینده برتری معنیداری نسبت به دو گروه دیگر داشت. نتایج آزمون یادداری و انتقال از نظریه مگیل و هال (1990) و فرضیه نقطه چالش گاداگنولی و لی (2004) حمایت میکند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-145-fa.pdf
2012-03-15
87
99
تداخل زمینه ای
فرضیه نقطه چالش
فزاینده نظامدار
تمرین مسدود و تصادفی
Effect of Blocked, Random, and systematically Increasing Practice Schedules on Learning of Various Basketball Pass
This research aims at studying the effect of different Practice Schedules (Blocked, Random, and systematically increasing) on acquisition, retention and transfer different basketball pass Species (overhead, chest and single arm). Subjects included 45 secondary male students (Mean age 17.14± 0.75) whom were assigned into three matched groups Blocked, Random and systematically increasing (its mention increasing systematically contextual interference to in training duration) following pretest. The subjects didn’t have any experience in playing basketball. At the determined and given condition for each group, subjects performed the task for 9 sessions 9 trials in each session. After 24 hour, retention and transfer tests with 4 trials in each pass were taken. Results showed effect of practice session was significant but no significant difference in acquisition between groups. In retention and transfer tests, there were significant differences between mean scores of practice groups, that supported Magill and Hall theory (1990) and challenge point idea of Guadagnoli and Lee (2004).
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-145-en.pdf
2012-03-15
87
99
Contextual interference
challenge point
systematically increasing
blocked and random practice
Elaheh
Arab-Ameri
1
AUTHOR
Rasool
Hemayattalab
2
AUTHOR
Naseh
Karimiyani
3
AUTHOR
Saadi
Sami
4
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
اثر سبک رهبری مربیان بر جو انگیزشی و رضایتمندی بازیکنان لیگ برتر بسکتبال زنان ایران
هدف از این تحقیق تعیین اثر درک رفتارهای رهبری مربیان بر جو انگیزشی و رضایتمندی بازیکنان لیگ برتر بسکتبال زنان ایران بود. رفتارهای رهبری مربیان از طریق پرسشنامه LSS، جو انگیزشی با پرسشنامه PMCSQ و رضایتمندی بازیکنان از طریق پرسشنامه ASQ اندازهگیری شد. نمونه آماری برابر کل جامعۀ آماری 174n= بود. در تجزیه و تحلیل آماری از رگرسیون چندمتغیره و در راستای تحلیلهای تکمیلی و ارائه مدل از حیطه معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. یافتهها نشان داد در بین رفتارهای مربیان، رفتار تربیت و آموزش و بازخورد مثبت توان پیشبینی رضایتمندی بازیکنان را داشتند (01/0p<). بین جو مهارتی با رضایتمندی بازیکنان ارتباط مثبتی برقرار بود (01/0p<) و جو مهارتی توان پیشبینی رضایتمندی بازیکنان را داشت (01/0p<). از یافتهها چنین استنباط میشود که سبک رهبری مربیان به دو صورت مستقیم (01/0p<) و غیرمستقیم (01/0p<) از طریق جو انگیزشی میتواند بر رضایتمندی بازیکنان اثرگذار باشد. میتوان نتیجه گرفت که مربیان برای ایجاد رضایتمندی بازیکنان باید به دو عامل سبک رهبری خود و جو انگیزشیای که در تیم تولید میکنند توجه نمایند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-146-fa.pdf
2012-03-15
101
115
رهبری
جو عملکردی
جو مهارتی
رضایتمندی
بسکتبال
The Effect of Perceived Coaches’ Leadership Behavior on Motivational Climate and Athlete Satisfaction of Women Taking Part in Basketball Super League of Iran
The aim of this study is to determine the effect of perceived coach leadership behavior on motivational climate and athlete satisfaction of women taking part in basketball super league of Iran. Statistical population of this study was included from all super leagues’ female basketball players. Sample society was equal to all 174 athletes of statistical society and the method of research was descriptive. The personal information questionnaire (demography), leadership sport scale (LSS), motivational climate questionnaire (PMCSQ), and athlete satisfaction questionnaire (ASQ) were used to measure the variables. The results showed that among coaches’ leadership behavior autocratic behavior (ß=0/76) and performance climate social support (ß= 0/24) and education and training behavior and mastery climate have linear relationship and even predict it. Coaches’ leadership behavior and athlete satisfaction have significant linear relationship (p<0/01), also education and training behavior (ß=0/93) and positive feedback (ß=0/75) have linear relationship with athlete satisfaction and even predict it. As a whole, it is obvious that coaches’ leadership behavior is an important factor in motivational climate and athlete satisfaction so the coaches by using the appropriate leadership behavior can effect on motivational climate and athlete satisfaction to achieve success and desirable outcomes.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-146-en.pdf
2012-03-15
101
115
leadership
mastery climate
performance climate
Satisfaction
Basketball
Shahab
Bahrami
1
AUTHOR
Shirin
Zardoshtian
zardoshtian_shirin@yahoo.com.au
2
AUTHOR
Rasool
Norouzi Seyyed Hosseini
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تعیین نیازهای توجه سرویس پرشی والیبال با استفاده از روش تکلیف دوگانه
در تحقیق حاضر، با استفاده از روش تکلیف دوگانه نیازهای توجه سرویس پرشی والیبال ارزیابی شد. چهارده بازیکن داوطلب والیبال نخبه و جوان 60 سرویس را اجرا کردند. عملکرد سرویس، بهعنوان تکلیف اصلی، و زمان واکنش کلامی به محرک صوتی، که در چهار موقعیت کاوش تغییر میکرد، بهعنوان تکلیف ثانویه اندازهگیری شد. تحلیل واریانس تکرار سنجش نشان داد که شرایط کاوش اثر معناداری بر عملکرد سرویس نگذاشته است، که نشانگر اختصاص بیشترین بار توجه به اجرای سرویس است. در تحلیل دوم، اثر موقعیتهای کاوش بر زمان واکنش معنادار بود، بهطوریکه زمانهای واکنش کاوش به میزان معناداری بیشتر از زمان واکنش پایه بود، که مؤید مهم بودن سرویس پرشی است. نتایج همچنین مشخص کرد که به ترتیب پیش از پرتاب در دورخیز (موقعیت کاوش اول) و پس از ضربه (موقعیت کاوش چهارم) بیشترین توجه را لازم داشتهاند، در حالیکه گامبرداشتن به جلو درست پیش از پرش (موقعیت کاوش دوم)، و درست پیش از ضربه به توپ (موقعیت کاوش سوم) به ترتیب کمترین توجه را نیاز داشتهاند. نتایج نشانگر آن است که در اجرای سرویس پرشی توجه از الگویی غیرخطی تبعیت میکند.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-147-fa.pdf
2012-03-15
117
135
توجه
روش تکلیف دوگانه
زمان واکنش
کاوش
والیبال
Time Course of Attention during a Volleyball Jumping-Serve Using a Dual-Task Paradigm
In the present investigation we determined the time course of attention demands during the jumping service in volleyball by the dual-task paradigm. Fourteen voluntary junior elite volleyball players performed 60 jumping serve. Jumping-serve performance (JSP) as primary task and verbal reaction time (RT) to an auditory stimulus that was administered in four probe positions (PP), as secondary task was measured. Repeated measures analyze of variance (ANOVA) showed no significant effect of the PP on JPS, indicates allocating the most attentional weight to the JSP. In second analyze, effect of PP on RT was significant, so that all probes RT were significantly higher than the base line RT, indicates attention demanding of the JSP. Results also showed that pre-shot in run-up (PP1) and after the ball strike (PP4) had the greatest attentional demands respectively while per-jump stepping ahead (PP2) and just pre-striking the ball (PP3) had respectively the lowest needs of attention. The results indicate that attention follows a non-linear pattern, in the JSP.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-147-en.pdf
2012-03-15
117
135
Attention
dual-task paradigm
reaction time
Probe
Volleyball
Hamid
Salehi
1
AUTHOR
Adnan
Ghazanfari
2
AUTHOR
Ahmad Reza
Movahedi
3
AUTHOR
Maryam
Nezakat Alhosseini
4
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ارتـباط بین رضایت شغلی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونهای منتخب
هدف تحقیق حاضر، تعیین ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی با کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونهای منتخب بود. بدین منظور از پرسشنامه استاندارد دی ژی (2005)، که ترکیبی از 3 پرسشنامه استاندارد است استفاده شد. پایایی پرسشنامه پس از مطالعهای مقدماتی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 86/0= ;alpha به دست آمد. جامعه آماری مورد نظر تحقیق را تمامی کارکنان فدراسیونهای شنا، بسکتبال، هندبال، جودو، دو و میدانی و ژیمناستیک تشکیل دادهاند و نمونه برابر با جامعه آماری است(73 n=). برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (میانگین، انحراف معیار و جداول توزیع فراوانی، کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین رضایت شغلی (01/0p< ،651/0r=) و تعهد سازمانی هنجاری (01/0p< ،558/0r=) با کیفیت خدمات داخلی کارکنان فدراسیونهای منتخب ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. اما بین تعهد سازمانی عاطفی و تعهد سازمانی مستمر با کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونهای منتخب رابطه معناداری وجود ندارد. لذا میتوان گفت از طریق برنامهریزی برای افزایش رضایت کارکنان و کمک به القای حس تعلق آنها به سازمان، خدمات مناسبتری را برای مشتریان داخلی و خارجی سازمان ارائه کرد.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-148-fa.pdf
2012-03-15
137
147
رفتار سازمانی
کیفیت خدمات داخلی
رضایت شغلی
تعهد سازمانی
سازمانهای ورزشی
The Relationship among Job Satisfaction, Organizational Commitment and Internal Service Quality in Selected Federations
The purpose of this study was to investigate the relationship among job satisfaction, organizational commitment and internal service quality in selected federations. For this purpose Xie, Di (2005) questionnaire was used. Reliability of the questionnaire after a pilot study using Cronbach's alpha test (;alpha =0/86) respectively. Statistical society desired to study all the staff federations swimming, basketball, handball, judo, track and field and gymnastics have formed and sample population is equal. Descriptive and inferential statistics methods for data analysis (mean and SD, tables of frequency distribution, K-S, Pearson correlation and multiple regression) were used. Findings showed, among job satisfaction (p< 0/01, r =0/651), normative organizational commitment (p< 0/01, r =0/558) and internal service quality was positive and significant correlation (p< 0/05) exist. But between affective organizational commitment and continuous organizational commitment with internal service quality wasn’t any significant correlation exist (p> 0/05). Note that the use of variables in research, improve in the internal service quality of employees will be possible if organizations provide components through the strategic application of human resource management to provide appropriate service quality for internal and external customers.
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-148-en.pdf
2012-03-15
137
147
Organizational behavior
Internal service quality
Organizational commitment
Job Satisfaction
Vahid
Saatchian
1
AUTHOR
Amir
Ghanbarpour Nosrati
2
AUTHOR
Seyyed Mehdi
Rasooli
3
AUTHOR
Hossein
Poursoltani Zarandi
4
AUTHOR