Research in Sport Management and Motor Behavior
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
JRSM
Literature & Humanities
http://jrsm.khu.ac.ir
1
admin
2252-0716
2716-9855
10.52547/JRSM
fa
jalali
1400
9
1
gregorian
2021
12
1
11
22
online
1
fulltext
fa
تحلیل رفتار مصرف رسانه ای هواداران ورزشی با رویکرد شبکه
Analysis of Media Consumption Behavior of Sports Fans with a Network Approach
مدیریت ورزشی
sport management
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;"><span style="font-family:B Lotus;"><span style="font-size:13.0pt;">هواداران دوست دارند در مورد تیم و بازیکنان محبوب خود با سایرین گفتگو و بحث کنند. هواداران تیمهای حرفهای از رسانههای اجتماعی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیمها، ارتباط با دیگر هواداران، دنبالکردن تیمها و بازیکنان و خلق جامعه هواداری، استفاده میکنند. رسانههای اجتماعی با قابلیت ایجاد شبکه کاربران، به بستری تبدیل شده است که محققان برای مطالعه رفتار هواداران از آن بهره میبرند. با توجه به اینکه اعضای جامعه هواداری با هم ارتباط متقابل دارند نظرات آنان در رسانههای اجتماعی نیز ارتباط مشخصی با یکدیگر دارد. برای درک ارتباط نظر هواداران، تحقیق حاضر از رویکرد شبکه برای کشف ارتباط نظرات هواداران الکلاسیکو با یکدیگر بهره برده است. در این مطالعه، فیسبوک به عنوان بستر پژوهش برای تحلیل مصرف رسانهای هواداران درباره بازی الکاسیکو در فصل 18-2017 انتخاب شد. در نهایت، نظرات هواداران در 14 دسته قرار گرفت. نتایج نشان داد سه گره «اشاره به تیم»، «اشاره به فرد» و «اشاره به بازی» مهمترین مقولههایی هستند که شبکه گفتگو بین هواداران را پویا نگه داشته است. در حالی که به لحاظ ساختاری و شبکهای این سه گره «اشاره به تیم»، «اشاره به فرد» و «اشاره به بازی» مهم هستند اما از دیدگاه رفتارگرایی، هویت تیم نقش اساسی در ایجاد چنین شبکهای دارد. این بدان معنی است که نقش زیربنایی گره «استفاده از ما و آنها» در شبکه نظرات مسلم است.</span></span><span dir="LTR"><span style="font-size:13.0pt;"></span></span><span dir="LTR"></span></div>
<div style="text-align: justify;">Fans like to talk about their favorite team and players with others. Professional team fans use social media to learn more about teams, connect with other fans, follow teams and players, and build a fan community. Social media by creating a network of users has become a platform for researchers to study fan behavior. Given that members of the fan community interact with each other, their opinions on social media also has determined relation to each other. The present study to understand and discover the relationship between fans 'opinions of El Clásico, used the network approach. In this study, Facebook was selected as the research platform to analyze the media consumption of fans about the El Clásico in the 2017-18 season. Finally, fan comments were divided into 14 categories. The results showed that the three nodes of "references to the team", "references to the individual" and "references to the game" are the most important categories that have kept the network of dialogue between the fans dynamic. While these three nodes of "references to the team", "references to the individual" and "references to the game" are important structurally and network-wise , but from a behaviorism point of view, team identification plays a key role in creating such a network. This means that the underlying role of the "use of us and them" node in the network of opinions is certain.</div>
طرفداران ورزشی, هویتسازی, رسانه اجتماعی, تحلیل شبکه اجتماعی, الکلاسیکو
Sports Fans, Identity, Social Media, Social Network Analysis, El Clásico
87
104
http://jrsm.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1360-3&slc_lang=fa&sid=1
Mahdi
Latifi Fard
مهدی
لطیفی فرد
MAHDILATIFIFARD@MODAREC.AC.IR
10031947532846007568
10031947532846007568
Yes
Tarbiat Modares University
دانشگاه تربیت مدرس
Marjan
Saffari
مرجان
صفاری
10031947532846007569
10031947532846007569
No
Tarbiat Modares University
دانشگاه تربیت مدرس