Research in Sport Management and Motor Behavior
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
JRSM
Literature & Humanities
http://jrsm.khu.ac.ir
1
admin
2252-0716
2716-9855
10.52547/JRSM
fa
jalali
1391
9
1
gregorian
2012
12
1
2
4
online
1
fulltext
fa
ارزیابی میزان پیچیدگی تکلیف با استفاده از تعداد کوشش های تمرینی
Evaluation of task complexity with using the number of practice trails
پژوهشي
Research
هدف این مطالعه بررسی کارآمدی تعداد کوششهای تمرینی در تعیین میزان پیچیدگی تکالیف است. 60 آزمودنی بنا به نوع تکلیف الف- ب و شیوه ارائه بازخورد(100درصدی، حذفی، خودکنترل) بهشکل تصادفی در شش گروه قرار گرفتند. آزمودنیها در طی دو روز نخست و در هر روز 100 مرتبه به تمرین تکالیف مورد نظر پرداختند. آزمونهای یادداری در روزهای دوم و سوم و آزمونهای بازاکتساب در روز سوم از ایشان به عمل آمد.با استفاده از آزمون آماری ANOVA مشخص شد که عملکرد آزمودنیها بهواسطه دسته کوششهای تمرینی در هر دو روز بهبود یافت، اما این بهبودی در روز دوم، در تکلیف ب بهشکل معناداری بهتر از تکلیف الف بود. عملکرد آزمودنیها در آزمون یادداری و بازاکتساب دوم به شکل معناداری بهتر از آزمـون یادداری و بازاکتساب نخـست بود. در ضمن گـروههای تمرینی تکلیف ب در آزمونهای یادداری بهشکل معناداری بهتر از گروههای تمرینی تکلیف الف عمل کردند (p<0.05). نتایج نشان میدهد تکلیف الف نسبت به تکلیف ب پیچیدهتر است و میزان بهینهای از کوششهای تمرینی لازم است تا تکلیف دشوارتر تشخیص داده شود.
The purpose of this study was to explore the effectiveness of the number of practice trials in determining the degree of task complexity. Sixty subjects according to the types of tasks (A-B) and receiving feedback (100%, omitted, self-control) were randomly divided into six groups.All of the subjects practiced 100 trials tasks in each day on first two days. Retention tests were performed during the second and third day and reacquisition tests were performed on the third day. Using ANOVA with repeated measures showed found that,all of the subjects improved across practice trials on both days but this improvement in B task was significantly better than A task on the second day. Subjects were significantly better in the second retention and reacquisition tests compare with first one’s, in addition subjects that practiced B task were better than those that practiced A task in the second retention test (p<0.05). Results indicate that A task was more complex than B task, and the optimal practice trials is required to understanding which task is complex.
پیچیدگی تکلیف , کوشش های تمرینی , بازخورد , یادداری , بازاکتساب ,
Task complexity , Practice trials , feedback , retention , reacquisition ,
13
24
http://jrsm.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-12&slc_lang=fa&sid=1
Mehdi
Roozbahani
مهدی
روزبهانی
mehdi.roozbahani@gmail.com
100319475328460037
100319475328460037
Yes
Islamic Azad University, Science and Research Branch
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
Seyyed Mohammad Kazem
Vaez Mosavi
سیدمحمدکاظم
واعظ موسوی
m.vaezmosavi@gmail.com
100319475328460038
100319475328460038
No
Imam Hossein University
دانشگاه امام حسین
Hasan
Khalaji
حسن
خلجی
100319475328460039
100319475328460039
No
Arak University
دانشگاه اراک