TY - JOUR T1 - The Relationship of Individuals’ Attitude toward Advertising Through Sports with Their Beliefs: A Study of Football Spectators TT - ارتباط نگرش افراد نسبت به تبلیغات از طریق ورزش با باورهای آنان: مطالعه تماشاگران فوتبال JF - JRSM JO - JRSM VL - 10 IS - 20 UR - http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3072-fa.html Y1 - 2020 SP - 17 EP - 30 KW - Beliefs KW - Attitude KW - Advertising Through Sport KW - Football Spectators N2 - هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی نگرش افراد از طریق باورهای آنان نسبت به تبلیغات از طریق ورزش بود. تحقیق حاضر کاربردی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری، تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی تهران تشکیل داده بودند که طبق حجم نمونه کوکران 342 نفر از تماشاگران به صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامه تبلیغات از طریق ورزش پیون (2006) را تکمیل کردند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، همه مؤلفه های باور شامل اطلاعات محصول، تصویر و نقش اجتماعی، خوشایند بودن، آزاردهنده بودن، اقتصادی بودن، مادی گرایی و کذب بودن قابلیت پیش بینی نگرش افراد نسبت به تبلیغات از طریق ورزش را دارند (05/0≥p ). بطوری که مؤلفه اقتصادی بودن بیشترین و مادی گرایی کمترین تأثیر را بر نگرش افراد نسبت به تبلیغات از طریق ورزش داشتند. با عنایت به یافته ها، ضروری است که به نوع و کیفیت محصولات توجه شود، از سوی دیگر باید از تبلیغاتی استفاده شود که با در عین حال که جذاب می باشد فرهنگ جامعه همخوانی داشته باشد تا اثربخش تر و نگرش افراد تبلیغات از طریق ورزش مورد توجه مشتریان قرار گیرد. M3 10.29252/JRSM.10.20.17 ER -