AU - ZamaniDadaneh, SHahoo AU - Esmaili, Mohamma Reza AU - Zarei, Ali TI - The Effect of Club Social Responsibility on the Supportive Behavior of the Football Fans Brand: (Case Study of Persepolis Tehran Club) PT - JOURNAL ARTICLE TA - JRSM JN - JRSM VO - 11 VI - 22 IP - 22 4099 - http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3023-fa.html 4100 - http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3023-fa.pdf SO - JRSM 22 AB  - امروزه مسئولیت اجتماعی به سازمان خاصی محدود نمی­شود و باشگاه­ها و تیم­های ورزشی نیز شکل­های مختلفی از مسئولیت­های اجتماعی را در اهداف خود قرار داده و درگیر اجرای آنها شده­اند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی باشگاه­ بر رفتار حمایتی از برند هواداران فوتبال با نقش میانجی نگرش: نقش تعدیگر همدلی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی-پیمایشی بوده و با توجه به هدف از نوع مطالعات کاربردی بود. در پژوهش حاضر باشگاه پرسپولیس به عنوان باشگاه مورد مطالعه و جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه­ی هواداران باشگاه پرسپولیس تشکیل دادند. تعداد 360 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند و از روش نمونه­گیری در دسترس استفاده شد. جهت ارزیابی مسئولیت­اجتماعی از پرسشنامه گالبریث(2010)، رفتارهای حمایتی از برند از پرسشنامه ژی و همکاران(2019) و برای اندازه­گیری متغیرهای نگرش و همدلی از پرسشنامه ژی و همکاران(2019) استفاده شد. جهت بررسی و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و استنباطی با رویکرد مدل معادلات ساختاری استفاده گردید که از نرم افزارهای 25 SPSS و Smart PLS 3.2.9 برای تجزیه و تحلیل استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که مسئولیت اجتماعی بر رفتارهای حمایتی از برند و نگرش هوادار اثرگذار بوده است، همچنین نگرش هواداران بر رفتارهای حمایتی از برند تاثیر گذار بوده و نقش میانجی نگرش هواداران در رابطه با تاثیر مسئولیت­اجتماعی بر رفتارهای حمایتی مورد تایید قرار گرفت. در نهایت همدلی نقش تعدیل­گری بین تاثیر مسئولیت­اجتماعی باشگاه بر رفتارهای حمایتی از برند هواداران ایفا می­کند. CP - IRAN IN - LG - eng PB - JRSM PG - 181 PT - Research YR - 2021