%0 Journal Article %A Izadfar, Vahid %A sharififar, farideh %A mohammad kazemi, reza %T Designing the Business Model of the Sports Academies (Case Study: National Academy of Gymnastics) %J Research in Sport Management and Motor Behavior %V 11 %N 22 %U http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2784-fa.html %R 10.52547/JRSM.11.22.105 %D 2021 %K Sports Academy, Value Proposition, Customer Relationship, Cost and Revenue Structure, Distribution Channel., %X هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل کسب و کار در آکادمی‌های ورزشی از دیدگاه خبرگان این حوزه می‌باشد. تحقیق حاضر بر مبنای پارادایم از نوع تحقیقات تفسیری، به لحاظ هدف کاربردی، رویکرد تحقیق کیفی و نحوه گردآوری داده‌ها به‌صورت مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختار یافته است. جامعه آماری تحقیق شامل کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکارهای ورزشی، مدیران آکادمی‌های ورزشی، روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران آکادمی ملی المپیک میباشد که 15 نفر با استفاده از راهبرد نمونه‌گیری غیراحتمالی و روش گلوله برفی به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و کد گذاری باز، محوری و انتخابی بوسیله نرم‌افزار Maxqda نسخه 18 صورت گرفت که 9 مؤلفه اصلی و 45 مقوله محوری کشف و احصاء گردید. پایایی بازکُدینگ (کدگذاری مجدد) مصاحبه‌های انجام گرفته در این پژوهش با استفاده از فرمول اسکات، برابر 90 درصد است. مدیران، روسای فدراسیون و آکادمی های ورزشی با این مقوله ها و مولفه ها به صورت جامع آشنا شوند تا بتوانند متناسب با نیاز و ویژگی های کسب و کار خود نسبت به طراحی اجزاء و عناصر کسب و کار آکادمی ورزشی خاص رشته ورزشی خود اقدام نمایند. %> http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2784-fa.pdf %P 105-129 %& 105 %! %9 Applicable %L A-10-1608-1 %+ Islamic azad university South Tehran Branch %G eng %@ 2252-0716 %[ 2021