%0 Journal Article %A Khabiri, Mohammad %A Asadpour, Mohammad Reza %A Karampour, Abdolhossein %T Evaluation the Effects of Sport Teams Sponsoring Dimensions on Sponsors Brand Equity (Case Study: Mobile Communication Company of Hamrah Aval) %J Research in Sport Management and Motor Behavior %V 11 %N 21 %U http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2566-fa.html %R 10.52547/JRSM.11.21.71 %D 2021 %K Sport sponsorship, Brand, Advertisement-Space, TV coverage, %X امروزه شرکت­ های تجاری پذیرفته ­اند که حمایت ورزش می ­تواند به­ منزله یک ابزار ­تبلیغاتیِ قدرتمند در راستای ارتقای ارزش­ برند آنها عمل­ کند.­ هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ابعاد حمایت ورزشی بر ارزش­ویژه ­برند حامی­مالی، با تحقیق در مورد شرکت همراه­اول می­باشد. روش­تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و از دیدِ هدف ­تحقیق،­ کاربردی­ بوده که با استفاده از معادلات ساختاری انجام­ گرفته­است. جامعه­آماری پژوهش متشکل از هواداران تیم ­های پرسپولیس و استقلالِ عضو سامانه ­ی ­هواداری شرکت ­همراه­­اول بوده؛که براساس روش ­نمونه­گیریِ ­تصادفیِ ­­طبقه ­ای، تعداد 393 پرسشنامه از طریق حضوری جمع­آوری ­گردید. برای جمع ­آوری اطلاعات­­اولیه نیز از پرسشنامه محقق ­ساخته استفاده­­شده­­است؛­ که روایی آن به­­صورت ­صوری، ­با­ تایید اساتید مدیریت­­ ورزشی و بازاریابی­، پایایی از­ طریق آلفای کرونباخ­(0.95=­α)­و روایی ­سازه از طریق تحلیل­­عاملی­­ تاییدی بدست­ آمد. نتایج نشان­ می ­دهد مدل پیشنهادی پژوهش از برازش خوبی برخوردار بوده و شش بُعد حمایت ورزشی بر ارزش ­ویژه­ برند حامی­­ تاثیر مثبتی دارد و تمام فرضیه­های پژوهش تایید ­شد­. با­توجه به ­نتایج توصیه­­ می­شود حامیان­ بر­ مبنای ­ابعادی مانند پوشش ­تلویزیونی و فضاهای تبلیغاتی اقدام به طرح­ریزی برنامه­های بازاریابی برای بالا­بردن ارزش ویژه­ ی برند خود نمایند. %> http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2566-fa.pdf %P 71-90 %& 71 %! %9 Research %L A-10-1363-1 %+ University of Tarbiat Modares %G eng %@ 2252-0716 %[ 2021