XML English Abstract Print


1- دانشگاه ارومیه
2- دانشگاه ارومیه ، mm.kashef@urmia.ac.ir
چکیده:   (85 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های مردان و زنان در عوامل هویت‌سازی با باشگاه‌های فوتبال ایران با توجه به مدل پیوستار روان‌شناختی بود. به همین منظور، 31 مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با دو گروه مردان و زنان ایرانی طرفدار فوتبال انجام شد که با استفاده از روش تحلیل محتوا مبتنی بر مدل پیوستار روان‌شناختی انجام شد. برای تحلیل داده‌ها، کدگذاری در سه مرحله کدهای باز، مقوله‌ها و طبقه‌ها انجام شد تا به طبقه‌های مجزا و معناداری ختم شود. تحقیق حاضر نشان داد که با توجه به مدل پیوستار روان‌شناختی، مردان و زنان در سه مرحله آگاهی، دل‌بستگی و وفاداری با یکدیگر تفاوت دارند در حالی که شباهت این دو گروه بیشتر در مرحله جذب مشهود بود. با وجود برخی اشتراکات بین هویت‌سازی مردان و زنان، تحقیق حاضر دریافت که هنوز گفتمان طرفداری زنان در ایران به‌عنوان یک گزاره حرفه‌ای و قابل‌اعتنا پذیرفته نشده است. توجه بیشتر از سوی زنان به مرحله آگاهی مؤید این است که هنوز دانش این طرفداران نسبت به فوتبال و تیم محبوبشان در حال شکل‌گیری است.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1404/5/25 | پذیرش: 1404/10/6 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1404/10/6

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb