1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس ، rasool.norouzi@modares.ac.ir
چکیده: (86 مشاهده)
رسانههای اجتماعی، به ویژه اینستاگرام، فضایی را برای بیان نظرات کاربران فراهم میکنند. و به شرکتها این امکان را میدهد تا با صرف هزینهی اندک در زمان مناسب و بصورت بیواسطه و مستقیم با کاربران در تماس باشند و با علایق و نیازمندی های مشتریان ارتباط گیرند. پژوهش حاضر که ماهیتی کاربردی دارد با هدف تحلیل احساس کاربران اینستاگرام در مورد محصولات ورزشی با استفاده از تکنیکهای متن کاوی، دادهکاوی و تحلیل احساس به بررسی موردی برند "آدیداس" و برند "مجید" پرداخته است. جامعهآماری پژوهش شامل نظرات مربوط به برند آدیداس و مجید بود. یافتههای پژوهش نشان داد که شرکتها، فروشندگان و برندها باید برنامهی بسیار منظمی در تمام بازههای زمانی سال برای تبلیغات داشته باشند. در ادامه برند مجید نشان داد که تبلیغات این برند در شبکهی اجتماعی از یک الگوی ثابت پیروی میکند و هشتگهای مناسب و متنوع برای افزایش تعداد بازدیدکنندهگان ارائه نمیشود. همچنین از تحلیل نظرات کاربران برای هشتگ آدیداس بدست آمد که میزان مقبولیت و رضایت کاربران ایرانی از کل محصولات آدیداس به نسب رضایت جهانی بیشتر است در راستا تاکید بر محتوای تولیدشدهی کاربر (کامنتها) راهی مؤثر برای افزایش ارتباط برند با مخاطبان خود است. لذا بازخورد نظرات کاربران برای افزایش فروش و رضایت کاربران مطرح است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت ورزشی دریافت: 1403/4/9 | پذیرش: 1404/4/30 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1404/4/30