دوره 13، شماره 25 - ( 6-1402 )                   جلد 13 شماره 25 صفحات 185-169 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان) ، Rahimi_gh@yahoo.com
چکیده:   (3180 مشاهده)
استفاده از نقشه استراتژی عمومی به عنوان یک الگو و یا کپی ­برداری از نقشه استراتژی سایر کشورها حیات ورزش تربیتی به خطر انداخته است، این مسئله سبب شده اطلاعات دقیقی پیرامون قابلیت­ ها و اهداف استراتژیک مدیریت ورزش تربیتی در اختیار نباشد بنابراین در پژوهش حاضر به شناسایی قابلیت­ ها و اهداف استراتژیک مدیریت ورزش تربیتی بر مبنای کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. روش پژوهش تحلیل محتوای کیفی بود. جامعه آماری شامل صاحب­نظران حوزه مدیریت ورزشی و متولیان ورزش تربیتی بودند. نمونه­ گیری به­صورت هدفمند تا اشباع داده ­ها ادامه یافت. فرایند گردآوری داده ­ها مشتمل بر 12 مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی اسناد و مدارک مرتبط با ورزش تربیتی بود. جهت بررسی کیفیت و اعتباربخشی به نتایج پژوهش معیارهای ارزشیابی لینکلن و گابا (1985) شامل معیارهای اعتبار، انتقال، قابلیت اعتماد و تأییدپذیری مدنظر قرار گرفتند. تحلیل داده­ ها هم­زمان با جمع ­­آوری داده ­­ها و به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد. در مرحلۀ کدگذاری باز تعداد 105 مفهوم، 18 مقولۀ فرعی و در نهایت 6 مقولۀ اصلی (فرایندهای داخلی، مشتری، یادگیری و رشد، مالی، رضایت کارکنان، محیط و جامعه) استخراج شد. با توجه به یافته­ های پژوهش به­ نظر می­رسد فرایندهای مذکور در تبیین سیستم جامع مدیریت و بهبود عملکرد ورزش تربیتی با درک الزامات و نیازمندی­ های آن اثربخش باشند. 
متن کامل [PDF 1517 kb]   (570 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1400/7/20 | پذیرش: 1401/1/20 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/4/12 | انتشار: 1402/6/20

فهرست منابع
1. 1. Ding, D., Lawson, K. D., Kolbe-Alexander, T. L., Finkelstein, E. A., Katzmarzyk, P. T., Van Mechelen, W. The economic burden of physical inactivity: a global analysis of major non-communicable diseases. The Lancet.2016; 388(10051), 1311-1324. [DOI:10.1016/S0140-6736(16)30383-X]
2. Gabnai, Z., Müller, A., Bács, Z., & Bácsné, B. É. The economic burden of physical inactivity at national level. Health Development Journal. 2019; 60(1), 20-30. [DOI:10.24365/ef.v60i1.308]
3. Müller, A., Bendíková, E., Herpainé Lakó, J., Bácsné Bába, É., Łubkowska, W., & Mroczek, B. Survey of regular physical activity and socioeconomic status in Hungarian preschool children. Family Medicine & Primary Care Review.2019; (3), 237-242.
4. Mull., R, Kathryn, F. Craig , G., Ross, M., Lynn Jamieson, M. (2005). Recreational Sport Management, Human Kinetics, 4th edition, 123.
5. Rasekh, N., Sajjadi, S A., Razavi, S M H., & Dosti, M. Analysis of the structure of educational sports in Iran. Research in Educational Sports.2018; 14, 17-44. (Persian)
6. Qalibaf, M B. A strategic view of the sports system in the country. Tehran: Hamed Gallery. (Persian)
7. Teodor, C. I., & Claudiu, M. The role of motivation in education through sport. Procedia-Social and Behavioral Sciences.2013; 83, 1054-1058. [DOI:10.1016/j.sbspro.2013.06.196]
8. Sajjadi, S A . Designing the pattern of the country's sports structure. PhD Thesis, Department of Physical Education and Sports Sciences, Sports Management, Faculty of Physical Education and Sports Sciences, Mazandaran University. (Persian)
9. Drake, K. M., Longacre, M. R., MacKenzie, T., Titus, L. J., Beach, M. L., Rundle, A. G., & Dalton, M. A. High school sports programs differentially impact participation by sex. Journal of Sport and Health Science.2015; 4(3), 282-288. [DOI:10.1016/j.jshs.2013.11.006]
10. Molavi, M., & Khalandi, Heiman. (2016). Future research in Iranian industry in the direction of security in the production of industrial products. Sixth International Conference on Economics, Management and Engineering Sciences.
11. Fisher, G., Wisneski, J. E., & Bakker, R. M. Strategy in 3D: Essential Tools to Diagnose, Decide, and Deliver. Oxford University Press. 2020 [DOI:10.1093/oso/9780190081478.001.0001]
12. Cheng, M. M., Humphreys, K. A., & Zhang, Y. Y. The interplay between strategic risk profiles and presentation format on managers' strategic judgments using the balanced scorecard. Accounting, Organizations and Society.2018; 70, 92-105. [DOI:10.1016/j.aos.2018.05.009]
13. Hamidi, M., Rajabi Nooshabadi, H., Alidoost Ghahfarkhi, I., & Zeinizadeh, M. Development of a strategic plan of the Student Sports Federation with a balanced scorecard approach. Sports Manager Studies.2018; (49), 139-158. (Persian)
14. Shaholoi kohshouri, J., Askari, A., Nazari, R., & Naghsh, A R. Developing scenario-based Iranian sports sports strategies. Research in Educational Sports.2020; 8(21), 223-250. (Persian)
15. Shaholi kohshouri, J., Askari, A., Nazari, R., & Naghsh, A. A constructive model of participation in the student sports. Teaching and learning research, Accepted Manuscript Available Online from 04 March 2020. (Persian)
16. Keshavarz, L., Farahani, A., Sufi, R., & Hesami, L. Interaction analysis of educational sports development strategies: A case study of Kurdistan province. New Approaches in Sports Management.2019; 7(27), 67-79. (Persian)
17. Ghasemi Roshanavand, Ja., Bahr al-Ulum, H., Andam, R., & Bagheri, H. Identifying strategies for developing cross-sectoral participation in student sports. Research in Educational Sports.2020; 8(21), 14-17. (Persian)
18. Ramezani, F., Talibpour, M., & Shaji, K. Identifying mental models of sports development strategies with an educational approach in Farhangian University. Research in Educational Sports.2020; 8(20), 115-132. (Persian)
19. DePadilla, L., Miller, G. F., & Everett Jones, S. Characteristics of Schools with Youth Sports Concussion‐Related Educational Policies and Practices. Journal of school health.2020; 90(7), 520-526. [DOI:10.1111/josh.12900]
20. Kadyrov, S. S. Sports and health work in educational institutions organization. Academicia Globe: Inderscience Research.2021; 1(02), 69-72.
21. Mohammadpour, A. Anti-method, philosophical contexts and practical procedures in qualitative methodology. Logos Publications, 2010.
22. Gholipour. R, Esmaeili. M.R, Honari. H, Ghorbani. M.H. Codification the Development Model of Knowledge Management in Ministry of Youth and Sports by Using Grounded Theory. Research on Educational Sport.2017; 5(13): 193-214. (Persian).
23. Khastar. H. A Method for Calculating Coding Reliability in Qualitative Research Interviews. Methodology of Social Sciences and Humanities.2009; 15(58): 161- 74. (Persian)
24. Agrawal, S., Singh, R. K., & Murtaza, Q. Outsourcing decisions in reverse logistics: Sustainable balanced scorecard and graph theoretic approach. Resources, Conservation and Recycling. 2016; 108, 41-53. [DOI:10.1016/j.resconrec.2016.01.004]
25. Shen, Y. C., Chen, P. S., & Wang, C. H. A study of enterprise resource planning (ERP) system performance measurement using the quantitative balanced scorecard approach. Computers in Industry.2016; 75, 127-139. [DOI:10.1016/j.compind.2015.05.006]
26. Kaplan, R. S., & Norton, D. P. The strategy map: guide to aligning intangible assets. Strategy & leadership.
27. Sorayaei, A., Abedi, A., Khazaei, R., Hossien Zadeh, M., & Agha Maleki, S. M. S. A. An integrated approach to analyze strategy map using BSC-FUZZY AHP: A case study of Dairy companies. European Online Journal of Natural and Social Sciences.2014; 2(3), 13-15.

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.