دوره 12، شماره 23 - ( 6-1401 )                   جلد 12 شماره 23 صفحات 19-1 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشگاه خوارزمی ، mhpeymanfar@khu.ac.ir
چکیده:   (1920 مشاهده)
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین و کهن ترین مرکز آموزش عالی در صنعت ورزش ایران است. لذا پیشرو بودن در حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم می تواند الگویی باشد برای دیگر دانشکده ها در سراسر کشور. بدین هدف مطالعه حاضر به بررسی و تحلیل استراتژیک در این زمینه با استفاده از الگوی نوین سه شاخهTOPSIS-SWOT-FIFs  و ارائه راهبردهای مرتبط در افق 1404پرداخته است. در بخش مطالعات راهبردی، متخصصین حوزه علوم ورزشی به عنوان اعضای شورای راهبردی(11 نفر)، و در بخش کمی کلیه اساتید و کارکنان دانشکده (40 نفر) جامعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. یافته های پژوهش حاضر حاصل تلاش بیش از 100 نفر- ساعت جامعه پژوهش و شامل 14 راهبرد کلان و 65 اقدام راهبردی در 4 محور رشد و توسعه می باشد. در این راستا به نظر می رسد جهت پیشرو بودن در دانشگاه های نسل چهارم و همچنین رسیدن به ماموریت خویش، تدوین الگوی اجرایی راهبردها می تواند اولین اقدام برای رسیدن به چشم انداز تدوین شده باشد.
 
متن کامل [PDF 723 kb]   (454 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1400/1/16 | پذیرش: 1400/10/22 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/10/22 | انتشار: 1401/6/10

فهرست منابع
1. 1. Dabic M, González-Loureiro M, Daim TU. Unraveling the attitudes on entrepreneurial universities: The case of Croatian and Spanish universities. Technology in Society. 2015;42:167-178. [DOI:10.1016/j.techsoc.2015.05.007]
2. Enayati T, Alipour A. Proposing a Model for Reproductive Growth Centers of Academic Humanities Moving to Fourth Generation Universities, Journal of Technology Growth,2014; 10 (39): 20 - 28. (In Persian)
3. Saedi A, Abbaspour A, Faraskhah M, Neyestani M, Abdullahi. Analysis of the contexts of creating and developing quality assurance in European higher education, 2020;11, 213-227. (In Persian)
4. Bakhshi, Javad, Yousefi Saeedabadi, Reza, Salehi, Mohammad. The effect of good governance with the development approach of fourth generation universities on the educational quality of medical universities in the first region. Medicine and Cultivation, 2020; 29 (4): 284-295. (In Persian)
5. Lukovics M, Zuti, B. Fourth Generation Universities and Regional Development - Presentation Slides. University of Szeged, Doctoral School of Economics, 2018; Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3117263 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3117263. [DOI:10.2139/ssrn.3117263]
6. Kriemadis T. Strategic planning in university athletic departments in the United Kingdom. The Sport Journal. 2009;12(2).
7. University of Melbourne.(2020). Strategic plan for sport. 2020; 1-22. https://sportunimelb.smedia.com.au/digital-edition/PrintPages.aspx?doc=MUS/2020/03/13.
8. Faculty of Sport and Exercise Medicine UK. WHO global action plan on physical activity 2018-2030. 2018;1-6.
9. Faculty of Physical Education and Recreation. Strategic plan 2016-2021, Alberta University. 2016;1-7.
10. The University OF The West Indies. Graduate Handbook 2019-2020, Faculty of Sport,2019; 1-54.
11. Sutton W, Migliore R. Strategic long range planning for intercollegiate athletic programs. Journal of Applied Research in Coaching and Athletics. 1988;3(4):233-261.
12. Iconomescu T-M, Mocanu G-D, Talaghir L-G, editors. Improving the Physical Education and Sport Faculty students' speed manifestation indices by means of the practical activities from the first year of study curriculum-bachelor's degree studies. SHS Web of Conferences; 2018: EDP Sciences. [DOI:10.1051/shsconf/20184801029]
13. Noor Mohamadi M. The Role of Education and Universities in Peacebuilding and Regional Conflict Management: A Case Study of the Middle East. International Relations Research. 2017;1(23):181-205. (In Persian)
14. ,Havasi F, Rostami S, Cheraghi S, Jaberi Sh.The Role of Universities and Educational Centers in Manpower Training, Second National Conference on New Approaches in Education and Research.2017;739-750. (In Persian)
15. Bishop D, Burnett A, Farrow D, Gabbett T, Newton R. Sports-science roundtable: does sports-science research influence practice? International Journal of Sports Physiology and Performance. 2006;1(2):161-168. [DOI:10.1123/ijspp.1.2.161]
16. Fartash K, Khayyatian Yazdi MS. The Role Universities and Research Institutes Plays in Science and Technology Development and Policies Supporting Them. Science and Technology Policy. 2019;12(2):255-267. (In Persian)
17. Yaminifirouz M, Razavi S M H, Hosseini S E, Adabi Firozjah H, Narimani H. Survey of qualitative and quantitative growth of Iran scientific production in the sport sciences field: A study in ISI. CJS. 2014; 1 (1) :28-32(In Persian)
18. Hordvik MM, MacPhail A, Ronglan LT. Teaching and learning sport education: A self-study exploring the experiences of a teacher educator and pre-service teachers. Journal of Teaching in Physical Education. 2017;36(2):232-243. [DOI:10.1123/jtpe.2016-0166]
19. Nagy J, Robb A. Can universities be good corporate citizens Critical Perspectives on Accounting. 2008;19(8):1414-1430. [DOI:10.1016/j.cpa.2007.10.001]
20. Singh P, Bal BS, Singh M, Singh S. A Comparative Analysis of Motor Fitness Components of Throwers: A Foundation for Success. Research Journal of Physical Education Sciences. 2014; 2(9), 9-12.
21. Awasthy R, Flint S, Sankarnarayana R, Jones RL. A framework to improve university-industry collaboration. Journal of Industry-University Collaboration. 2020; 1-14. [DOI:10.1108/JIUC-09-2019-0016]
22. Oana M, Adrian N. Comparative study on the opinions of managers of sport organizations in Timis and Arad Counties regarding aspects of sports management and marketing. Physical Education and Rehabilitation Journal. 2017;10(18),33-38. [DOI:10.1515/tperj-2017-0007]

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.