دوره 6، شماره 11 - ( 6-1395 )                   جلد 6 شماره 11 صفحات 51-62 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bakhshandeh H, Jalali Farahani M, Sajjadi S N. Fan reaction to the club's social responsibility: a case study of selected team of Iran's Football Pro League. . 2016; 6 (11) :51-62
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2378-fa.html
بخشنده حسین، جلالی فراهانی مجید، سجادی سید نصرالله. واکنش هواداران به مسئولیت اجتماعی باشگاه : مطالعه موردی تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1395; 6 (11) :51-62

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2378-fa.html


چکیده:   (2932 مشاهده)

هدف این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر قصد خرید هواداران تیم­های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران بود. جامعه پژوهش را هواداران 3 تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور­سازی تشکیل می دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای جامعه نامحدود 384 نفر بدست آمد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته مسئولیت اجتماعی باشگاه بر اساس پرسشنامه گالبریث و پرسشنامه قصد خرید محصولات حامیان مالی اسمیت باشگاه بود. روایی صوری پرسشنامه ها با نظر خواهی از 6 تن از اساتید و پایایی آن­ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد (قانونی 78/0 ، اقتصادی 73/0 ، اخلاقی 89/0 انسان دوستی 83/0 ، برای مقیاس قصد خرید هواداران 82/0). همچنین به منظور بررسی روایی سازه مقیاس مسئولیت اجتماعی، تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی انجام شد. در قسمت توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و در قسمت استنباطی تحلیل عاملی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام مورد استفاده قرار گرفت. در مجموع 63 درصد تغییرات قصد خرید هواداران باشگاه توسط مسئولیت اجتماعی پیش بینی می شود. بر اساس نتایج تحقیق توجه به فعالیت های مسئولیت اجتماعی از قبیل انجام بازی های دوستانه با هدف کمک به نیازمندان، رعایت قوانین و مقررات فدراسیون، حمایت از ورزش همگانی و فعالیت هایی ازاین قبیل باعث افزایش قصد خرید هواداران باشگاه ها می­شوند

متن کامل [PDF 804 kb]   (1093 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: ۱۳۹۵/۷/۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۷/۶ | انتشار: ۱۳۹۵/۷/۶

فهرست منابع
1. خسرو منش، رحیم. (1388). " تجزیه و تحلیل مدیریت حمایت مالی در باشگاه های تهران" پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی، گرایش مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران.
2. سید عامری، میرحسین. (و همکاران). (1389). " بررسی عنصر حمایت مالی از عناصر آمیخته بازار یابی ورزشی". فصلنامه المپیک، سال هجدهم، شماره 4، (پیاپی 52).
3. شلبری، دیوید. کواک، شاین. وستربک، هانز.(1391). " استراتژی بازاریابی ورزشی". ترجمه دکتر حبیب هنری، دکتر مرتضی طاهری، دکتر فرناز ترابی. تهران، نشر علوم ورزشی (حتمی).
4. صادق پور، بهرام. مرادی، وهاب. (1389). "تحلیل آماری با نرم افزار های SPSS و AMOS". انتشارات دانشگاه مازندران.
5. عشقی، کامران. (1388). " بررسی اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی در میان طرفداران ورزش فوتبال". پایان نامه کارشناسی ارشد رشته MBA گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
6. قاضی طباطبایی، سید محمود. (1381). "فرآیند تدوین، اجرا و تفسیر ستاده های یک مدل لیزرل: یک مثال عینی". سالنامه پژوهش و ارزشیابی در علوم اجتماعی و رفتاری، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
7. کاوسی، اسماعیل. (1389). "طراحی استراتژی پایدار در راستای ایجاد مسئولیت اجتماعی". پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک، شماره 2.
8. گودرزی، محمود. (1390)."مدیریت رفتار سازمانی در ورزش".تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
9. هنری، حبیب. (1390). "طراحی مدل معادلات ساختاری سرمایۀ اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان های ورزشی". نشریه پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی".سال اول، شماره 1، صص 105- 85.
10. میکائیلی منیع، فرزانه. (1389). "همسانی درونی و تحلیل عاملی تاییدی پرسش نامه کنترل تفکر ولز و دیویس". مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال شانزدهمف شماره 4، صص 478-468.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb