دوره 5، شماره 9 - ( 1-1394 )                   جلد 5 شماره 9 صفحات 73-82 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (2007 مشاهده)

نام تجاری کلید موفقیت تجارت محسوب میشود. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل  امروزه وفاداری مشتریان
است.  مؤثر بر وفاداری کارگزاران باشگاهها و بازیکنان در خرید محصولات ورزشی به نام تجاری پوشاک ورزشی
را کارگزاران خرید پوشاک ورزشی )مدیرعامل و قائممقام  روش تحقیق این پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری
و بازیکنان شرکتکننده در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران )N= باشگاه، سرپرست، سرمربی و مربیان تیم 09
تشکیل دادند. نمونه پژوهش 69 نفر از کارگزاران خرید در باشگاهها و 364 نفر از بازیکنان لیگ برتر فوتبال )N=364(
α =9/ ایران بودند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیاها ) 3992 ( با پایایی 23
بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر استادان بازاریابی ورزشی بررسی و تأیید شد. تجزیه و
 اسمیرنف، آزمون تحلیل واریانس با اندازهگیریهای مکرر،  استفاده از آزمون کلموگروف  تحلیل یافتههای تحقیق با
آزمون تعقیبی بونفرونی و آزمون تی مستقل انجام شد. یافتههای تحقیق نشان داد که عوامل کیفیت پوشاک ورزشی،
و عوامل کیفیت )9/ مدل و نام تجاری از سایر عوامل در وفاداری به نام تجاری پوشاک ورزشی مؤثرتر بوده ) 90
خدمات و قیمت بین دیدگاه گروه تصمیمگیرندگان خرید و بازیکنان در باشگاههای لیگ برتر فوتبال تفاوت
.)9/ معنیداری وجود ندارد ) 90
بنابراین پیشنهاد میشود مدیران و برنامهریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی برای افزایش وفاداری به نام تجاری
به عوامل کیفیت خوب و مدل مطلوب پوشاک ورزشی توجه کنند و با استفاده از استراتژی های توسعه و تروی،،
کیفیت خدمات و قیمتگذاری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. از به این وسیله می توانند زمینه
افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلندمدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.

متن کامل [PDF 920 kb]   (1405 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴