دوره 4، شماره 8 - ( 9-1393 )                   جلد 4 شماره 8 صفحات 117-99 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (4537 مشاهده)
هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه مهم­ترین شاخص­های آموزش المپیک در کشورهای منتخب و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای ایران بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات کتابخانه­ای است که به روش تحلیل محتوای کیفی صورت گرفت. نمونه آماری تحقیق به صورت هدفمند از شش کشور استرالیا، کانادا، چین، روسیه، یونان و ایران تشکیل شد. ابزار جمع­آوری داده­ها شامل مشاهده درگاه‌های الکترونیکی، مکاتبه با مسئولان مراکز آموزشی آکادمی ملی المپیک در کشورهای منتخب و چک­لیست­هایی بود که اطلاعات براساس آنها گردآوری شد. یافته­ها به روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدند.­ یافته­های این پژوهش نشان داد گرچه ایران در کلیه شاخص­ها گام­هایی را برداشته است ازنظر کیفی وضعیت ضعیف­تری نسبت به کشور­های تحت مطالعه دارد. ارتباط مستمر آکادمی ملی المپیک با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، و نیز ایجاد مرکز مطالعه و درگاه آموزش المپیک ازجمله پیشنهادهای این تحقیق بود
متن کامل [PDF 498 kb]   (2669 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1393/12/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.