دوره 4، شماره 8 - ( 9-1393 )                   جلد 4 شماره 8 صفحات 86-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The influence of advertising appeal type on pleasure and consumers’ arousal in sport service. JRSM 2014; 4 (8) :73-86
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2216-fa.html
تأثیر نوع جاذبه تبلیغی بر لذت و انگیختگی مصرف‌کنندگان در خدمات ورزشی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1393; 4 (8) :73-86

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2216-fa.html


چکیده:   (6034 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی تأثیر جاذبه تبلیغی بر لذت و انگیختگی مصرف‌کننده در خدمات ورزشی بود. روش تحقیق نیمه‌تجربی از نوع طرح فاکتوریل بین آزمودنی 2×3 بود. جامعه آماری دانشجویان تربیت‌بدنی و غیرتربیت‌بدنی دانشگاه تهران بودند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای به تعداد 440 نفر انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های لذت و انگیختگی مهرابیان و روسل (1974) و مشارکت فردی زیچکوفسکی (1994) استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 0.93، 0.90 و 0.89 به‌دست آمد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیره نشان داد که اثر اصلی نوع جاذبه تبلیغی بر لذت در آزمودنی‌هایی که تبلیغ عاطفی مشاهده کرده‌اند از افرادی که تبلیغ شناختی مشاهده کرده‌اند بیشتر است [0.001 P &le، 10.637 = (879و1)F]. علاوه‌براین، اثر اصلی نوع جاذبه تبلیغی بر انگیختگی در آزمودنی‌هایی که تبلیغ عاطفی مشاهده کرده‌اند از افرادی که تبلیغ شناختی مشاهده کرده‌اند بیشتر است [0.001 P &le ، 22.818 = (879و1)F].
متن کامل [PDF 677 kb]   (4410 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1393/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb