دوره 6، شماره 11 - ( 6-1395 )                   جلد 6 شماره 11 صفحات 39-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (11247 مشاهده)

یکی از موضوعات مهم درمطالعات بازاریابی کیفیت خدمات است.ادبیات موضوع کیفیت خدمات بیان کننده وجود رابطه بین این متغیر با متغیرهای مختلف بازاریابی است. اما این سؤال همیشه مطرح بوده است که چه مؤلفه­ای از کیفیت خدمات بهتر می­تواند رضایت­مندی و تمایل حضور مشتریان را پیش­بینی کند؟ به این منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه­ای چندمرحله­ای تعداد 350 پرسشنامه توسط مشتریان باشگاه­های پرورش اندام استان فارس تکمیل و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت جمع آوری داده­های پژوهش ازسه پرسشنامه­ی استانداردکیفیت خدمات یی چین لیو رضایت­مندی اولیور وتمایل حضور مجدد لیم استفاده شد. نتایج نشان داد تمامی مؤلفه­های کیفیت خدمات با هر دو متغیر رضایت­مندی و تمایل حضور مشتریان ارتباط مثبت و معنا داری دارند.همچنین تمامی مؤلفه­های کیفیت خدمات پیش­بین­های معناداری برای رضایت­مندی بودند. مقایسه تأثیرات هر یک از مؤلفه­های کیفیت خدمات بر رضایت­مندی نیز نشان داد مؤلفه اطمینان بیش­ترین و مؤلفه همدلی کمترین میزان تأثیر را بر رضایت­مندی مشتریان داشته­اند. همچنین طبق یافته­های تحقیق تمامی مؤلفه­های کیفیت خدمات پیش­بین­های معناداری برای تمایل حضور مشتریان بودند. مؤلفه اطمینان بیش­ترین و مؤلفه ملموس بودن کمترین میزان تأثیر را بر تمایل جهت حضور داشته­اند.


متن کامل [PDF 873 kb]   (3050 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1395/7/6 | پذیرش: 1395/7/6 | انتشار: 1395/7/6

فهرست منابع
1. حسن¬زاده، مهرداد. (1384). بازار¬يابي ورزشي، انتشارات پرسمان، چاپ اول، تهران.
2. سيدجوادين، سيدرضا.، کيماسي، مسعود. (1389). مديريت کيفيت خدمات، انتشارات نگاه دانش، چاپ دوم، تهران
3. سید جوادین، سید رضا؛خانلری،امیر؛ استیری،مهرداد.(1389).مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی. نشریه المپیک. سال هجدهم. شماره 52.صص:41-54.
4. بحرینی، کیومرث.، شاه علیزاده کلخوران، محمد.، نورائی، فرهاد .( 1388). بررسی کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل سروکوال و QFD ( مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول). فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 14
5. دادخواه، محمد رضا. (1388). مشتري مداري، انتشارات شهر آشوب، چاپ اول، تهران.
6. محمدي، اسماعيل. (1382). مشتري مداري و تکريم ارباب رجوع، انتشارات خدمات فرهنگي رسا.
7. عبدلي، کيوان. (1386). الگوهاي رضايت مندي مشتري، ماهنامه تدبير شماره 182
8. دل هاوکینز.، راجر بست.، کنث کانی. ( 2004). رفتار مصرف کننده، ترجمه احمد روستا، عطیه بطحایی، انتشارات سارگل، چاپ اول، تهران.
9. هنری، حبیب. (1389). بررسی رضایت، نیازها و مشکلات کاربران باشگاه¬های آمادگی جسمانی و ایروبیک. چکیده مقالات اولین همایش علمی بین المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک. بهمن ماه 1389، تهران. ص 121-120.
10. هادی¬زاده مقدم، اکرم.، شاهدی، کامران .( 1387). بررسی تطبیقی کیفیت خدمات بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، سال هشتم، شماره 4.
11. حمید رضا وزیر زنجانی، علیرضا مؤتمنی، حسین موسوی دلازیانی (1389). سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین، نشریه بررسی¬های بازرگانی،شماره 40.
12. کاوسی، سید محمدرضا. سقایی، عباس.(1384).روش¬های اندازه¬گیری رضایت مشتری،انتشارات سبزان چاپ اول
13. بهلکه، طاهر. (1384). بررسي عوامل مرتبط با رضايت مندي مشتريان استخر¬هاي سر پوشيده شهر تهران، پايان نامه چاپ نشده دوره کارشناسي ارشد دانشگاه تهران

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.