دوره 5، شماره 10 - ( 9-1394 )                   جلد 5 شماره 10 صفحات 55-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (6479 مشاهده)

در این مقاله تلاش شده‌است، ابتدا عوامل مؤثر بر جذب داوطلبان ورزش همگانی کشور شناسایی و سپس عوامل شناسایی شده اولویت‌بندی گردد. روش پژوهش توصیفی– همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مسئولین فدراسیون، هئیت‌ها، انجمن‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران ورزش همگانی کشور تشکیل دادند. تعداد نمونه برابر با جامعه (110نفر) می‌باشد .(N=n)ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامۀ محقق ساخته‌ای مشتمل بر 25 سؤال با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود که روایی و پایایی آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی بررسی گردید. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از آزمون فریدمن در سطح معنی‌داری 05/0p≤ استفاده شد. براساس تحلیل عاملی 21 متغیر در پنج گروه تحت عناوین بازاریابی، اطلاع‌رسانی،کمیته داوطلبان، تبلیغات عمومی و تبلیغات شخصی قرارگرفتند. در مقیاس پنج ارزشی لیکرت میزان اهمیت متغیرها از دیدگاه پاسخ‌دهندگان بررسی شد. بر‌این‌اساس"اطلاع‌رسانی در مورد اهمیت ورزش همگانی و نقش داوطلبان توسط معلمین در مدارس" با میانگین80/0±32/4 با­­ اهمیت­ترین آیتم­ و "ارسال پیام به صندوق پستی افراد" با میانگین 93/0±76/3 به عنوان کم­اهمیت­ترین متغیر انتخاب شد. بر اساس نتایج پژوهش حاضر، ضروری است سازمان­های متولی ورزش همگانی کشور با شناسایی منابع بالقوه داوطلب و اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب به جذب نیروهای داوطلب جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود مبادرت ورزند.

متن کامل [PDF 810 kb]   (4259 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1395/6/17 | پذیرش: 1395/6/17 | انتشار: 1395/6/17

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.