دوره 7، شماره 13 - ( 1-1396 )                   جلد 7 شماره 13 صفحات 69-80 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyed Bagheri S M, Sharifian E. Identifying and prioritizing barriers to sponsorship of private companies of sport of champions. . 2017; 7 (13) :69-80
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2592-fa.html
سید باقری سید مهدی، شریفیان اسماعیل. شناسایی و اولویت بندی موانع حمایت‌مالی شرکت‌های خصوصی از ورزش قهرمانی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1396; 7 (13) :69-80

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2592-fa.html


دانشجوی کارشناسی ارشد
چکیده:   (416 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویت­بندی موانع حمایت­مالی شرکت­های خصوصی از ورزش قهرمانی استان کرمان بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران شرکت­های خصوصی برتر استان کرمان بود (150N=). که 108 شرکت با روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده­های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظر 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تایید و روایی محتوایی بر اساس مدل لاوشی 92/0=CVI محاسبه گردید. به منظور شناسایی عوامل و بررسی روایی سازه از روش تحلیل­عاملی اکتشافی استفاده گردید. پایایی درونی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 82/0=α  بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده­­ها از آزمونt  تک­نمونه­ای و آنالیز واریانس­مکرر استفاده شد. نتایج تحلیل­عاملی نشان داد 57% از کل واریانس­ها مربوط به چهار عامل بود. نتایج تی­تک نمونه­ای نشان داد که بین تمام موانع با نمره ملاک اختلاف معناداری وجود داشت. همچنین نتایج رتبه­بندی موانع نشان داد عامل قانونی­دولتی مهم­ترین عامل مانع شونده با میانگین 3.76و عامل مدیریت­ورزشی با میانگین 3.68 کمترین عامل مانع شونده در عدم حمایت­مالی شرکت­های خصوصی از ورزش قهرمانی بودند. بنابراین تدوین قوانین و آئین­نامه­ها برای حامیان­مالی و ورزش قهرمانی جهت رفع موانع حضور حامیان در ورزش قهرمانی دارای اهمیت زیادی می­باشد
متن کامل [PDF 950 kb]   (111 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: ۱۳۹۳/۷/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱

فهرست منابع
1. ایزدی علیرضا. توصیف عوامل موثر بر جذب اسپانسرشیپ شرکت¬های اسپانسر فوتبال حرفه ای ایران پایان نامه انتشار نیافته کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت معلم تهران؛ 1384.
2. آزادان مهدی، عسکریان فریبا، رمضانی نژاد رحیم. بررسی راه کارهای جذب اسپانسر در فوتبال حرفه ای ایران. مطالعات مدیریت ورزشی. 1391؛136:13-123.
3. خسرومنش رحيم. تجزيه و تحليل مديريت حمايت مالي در باشگاه هاي تهران – با رويكرد تصميم گيري. پايان نامة كارشناسي ارشد، دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه تهران؛ 1388.
4. یزدانی علی اصغر. ریحانی محمد. اسماعیلی محسن. شبانی محمد. داورزنی ابوالقاسم. تحلیل عاملی موانع حمایت ورزشی شرکت¬ها(خصوصی و دولتی) در استان خراسان شمالی. ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران ؛ تهران1390.
5. الهی علیرضا. "موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران"، رساله دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران،1387.
6. سلیمی، مهدی، سلطان حسینی، محمد، نادریان جهرمی، مسعود، 1394، ارزیابی موانع توسعه بازاریابی ورزشی در ایران. مطالعات مدیریت ورزشی، شماره،29 ص:13-36
7. احساني محمد، ابودردا زينب، اقبالي مسعود. بررسي علل عدم حمايت اسپانسرها، از ورزش حرفه اي بانوان شهر اصفهان. نشرية علوم حركتي و ورزش. 1387؛6(12): 120-111.
8. جماعت، خاطره. مقايسه ديدگاه¬هاي روساي فدراسيون¬هاي ورزشي و روساي شركت¬هاي اسپانسر در مورد اهداف اسپانسرشيپ ورزشي. پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه غيرانتفاعي شمال، 1386.
9. معماری ژاله. "مدل سازی و تحلیل آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور (با رویکرد تصمیم محور)"، رساله انتشار نیافته دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران،1386.
10. محرم زاده مهرداد . مقایسه¬ی شیو ه¬های بازاریابی ورزش دانشگاهی کشورهای ایران وترکیه، پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1385؛12: 31-46.
11. رضوي، سيد محمد حسين . تحليل سياست خصوصي سازي در ورزش كشور با تاكيد بر ورزش قهرماني. دانشگاه تهران1383.
12. عسكريان فريبا، جعفري افشار. بررسي ميزان مبادلات بين المللي كالاهاي ورزشي ايران در سال¬هاي 77 و 80 . فصلنامه المپيك. 1386؛ 15، (4): 103-97.
13. الهی علیرضا. "بررسی عملکرد سازمان لیگ حرفه ایی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با سازمان لیگ ژاپن"، رساله انتشار نیافته کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران،1383.
14. سید عامری میرحسین، محرم زاده مهرداد، بشیری مهدی، هادی حمدالله.. بررسي موانع جذب حاميان مالي در صنعت ورزش استان آذربايجان شرقي. فراسوی مدیریت. 1388 ؛3(10) : 164-167
15. رجبی مالک، سلطان حسینی محمد، رضوی محمدحسین، حسینی سیدعماد. نقش رسانه¬ها و تماشاگران ورزشي در جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي در ورزش قهرماني. مطالعات مدیریت ورزشی. 1390 ؛13: 106-93.
16. رابینسون، متیو. (1392)، مدیریت باشگاه ورزشی، ترجمه رحیم رمضانی نژاد، مهدی آزادان و مالک آزادان، تهران، نشر علم و حرکت
17. زارع، امین، بابائیان احمدی، علی، مرادی، غلامرضا، حسینی، سید عبدالرسول،1393، شناسایی و رتبه بندی چالش های موجود در روند خصوصی سازی باشگاه¬های فوتبال کشور براساس مدل PEST، نسشریه مدیریت ورزشی دوره6، شماره4 ص:593-575

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb